Cuma Yazıları – Komşumu Sattım / Lavantin'in Pirinç Salatası

Ümmet olabilme şerefini paylaşan herkesin cuması mübarek olsun.

Büyük Kur’an hizmetkârı Ebu’l-Esved (r.a.) komşularından memnun değilmiş. Bu yüzden evini değiştirmeye karar vermiş ve evini satıp başka bir yerden ev almış.Onun evini sattığını duyanlardan biri:
“Yazık oldu, evini satmışsın” demis. O ise şöyle karşılık vermiş:
“Hayır, ben evimi değil, komşumu sattım. Evimi satmış olsaydım şimdi evsiz kalmıştım. Lâkin komşumu sattığım için şimdi komşumdan uzakta ve huzur içerisindeyim.”

Bu salatayı yıllar önce damak tadıma göre hazırlayıp bahartalandımıştım. O zamanlar ilk arkadaş toplantımızda ikram etmiştim misafirlerime. O kadar beğenldi ki, bu gün bile her davetimizde mutlaka yapılan bir salata oldu. Ben tek başına öğün olarakta sık sık yapıyorum. Hatta akşam yemeklerin de bile -hafif geçirmek istediğimizde -tercihlerimin başında yer alıyor.

 

yemek_010

MALZEMELER:

  1. 1 bardak basmati pirinç, başka pirinç olmamalı.
  2. 1 paket toz salata sosu,tercihen biberli (paprika) olanlardan
  3. Birkaç dal taze soğan
  4. 1 domates
  5. 1 havuç
  6. Marul
  7. Morlahana
  8. Salatalık (Maydanoz koymanızı tavsiye ederim; ben ev de olamdığı için kullanmadım.)
  9. Sıvıyağ, pulbiber,
  10. 2 kaşık sirke, tuz

YAPILIŞI:

  1. Pirinç bol tuzlu suda haşlanır. Dikkat edin çok çabuk pişip dağılıyor. Pirinçler pişmeye başlayınca ocağı kapatıp tencerenin de ağzını kapatarak demleme yapabilirsiniz, ben öyle yapıyorum.
  2. Pirinçleri süzgeçe alıp soğuk sudan geçirin.
  3. Havuçu rendeleyin, diğer malzemeleri küçük doğrayın.
  4. Salata sosunu paketin arkasındaki gibi hazırlayıp, salataya ilave edin ve yağını kontrol edip baharatlandırın.
18 thoughts on “Cuma Yazıları – Komşumu Sattım / Lavantin'in Pirinç Salatası

  1. Allah kötü komşudan korusun herkesi insanı fazlaca mutsuz edebileceğini düşünüyorum, salata nefis görünüyor Lavantin ellerine sağlık ben bazen kalan pilava salata malzemesi katıp yerim ama basmati ile hiç denemedim denemek lazım..Sevgiler

  2. YA�ASINNNNNNNNNNNNNNbu g�n cumaaaa haftanin beklenen g�n���� mutlu sagl�kl� huzurlu a�k ve sevgi dolu g�zel bir hafta sonu diliyorummmmm

  3. Canım benim, senin de cuman mübarek olsun. Sabah bakmıştım cuma yazını yazmış mısın diye, şimdi gördüm yine güzel bir yazı paylaştığın için teşekkürler…çıkmam lazım kısa yazıyorum. görüşmek üzere… Nazife

  4. Bu pirinçli salatayı yıllar önce ben tatmıştım, oldukça güzel bi yiyecek türü. benim yediğimin pirinçleri az pişmişti o zaman mideye çok dokunuyor. ellerine sağlık lavantincim:)

  5. Seda’ çok haklısın komşu konusunda. Üst katımızda bir komşumuz vardı bırkaç yıl önce. Gerçi komşu bile diyemiyorum ben onlara tam psikopatlardı! Neler yaşadık sorma!Ben de pilavlara salata katarak yerim seninkıne benzer olarak.:)Selametle canım…Teşekkür ederim Zehra, güzel dileklerin için.Sanırım cumanın senin için anlamı babbaşka, çünkü tatil.:)Aslında ben de bıraz o yönü düşünürüm, yarın oğlumun okulu yok ve daha fazla uyuyabilirim.:)Sevgiler…

  6. Nazife’ciğim, canım, ben de sabah MSN e girdim ama denk gelmedik malesef! Ben teşekkür ederim cuma yazılarımı takip ettiğin için.Görüşürüz inşallah…Azmen’ciğim bunun özelliği mutlaka ama mutlaka basmati pirinç kullanılması ve salata sosu. Başka hiç birşekilde idda ediyorum bu lezzet yakalanmıyor.:) Bir ara dene, çok memnun kalırsın tahmin ediyorum.Sevgiler canım.

  7. Pirinç salatası çok leziz görünüyor denemekte fayda var sevgiler

  8. cuman mubarek olsun,gec oldu ama cumartesiye iki saat kalmis.:))Yazi yine cok güzel,bende ev almayi düsünüyorum ve komsuyu hic düsünmemistim iyiki aklima getirdin.;)Hakkimizda hayirlisi diyorum,iyi hafta sonu diliyorum canim.selametle….

  9. Lavantin’cim,komsu ile ilgili cuma yazin cok isabetli bir secim olmus, ne derler ev alma komsu al diye. Salataya gelince bana bahari hatirlatti, hafifligiyle, rengiyle ve lezzetiyle tam baharlik bir salata, ellerine saglik diyorum arkadasim.Selamlar ve öptüm..

  10. Teşekkürler Ayşe, beğenilecek bir tat.Sağol Serap’cığım, geç olsması hiç olmamasından iyidir;)Gönlüne göre bir ev alırsın inşallah. Sanırım kendi memleketinden düşünüyosundur.Hayılısı…

  11. Kevser, komşuluk islamda hukuku olan hassa bir ilşki. Herkes bu hassasiyeti bilerek davransa sorun olmaz ama…Pirinç salatasını mutlaka dene derim, çok güzel oluyor.Selametle…Teşekkür ederim Fulya, denersen sayfanda görmek isterim.Sevgiler…

  12. merhaba lavantincim görüşmeyeli uzun zaman oldu,siteni çok güzel bir şeklilde yenilemişsin tariflerde keza öyle ,ellerine sağlık..selamlar..,www.denizesintisi.com

  13. cnm pirinç salatası bende yapıyorum ve haklısın basmati ya da jasmin pirinçle yapılanlar dışındakileri pek beğenmiyorum..ama bu iki pirinç cinsi salataya çok yakışıyor..benim de özel bir tarifim var bu ara yazayım …slmlar.

  14. ALLAH HERKESE HAYIRLI KOMŞULAR VERSİN… SALATADAKİ RENK CÜMBÜŞÜ İSE HARİKA… ELLERİNİZ DERT GÖRMESİN… SICACIK SEVGİLER…

  15. cuma yazılarını hep cumadan sonraki günlerde okuyorum ama hepsi çok anlamlı ve güzeller.teşekkür ediyorum herzamanki gibi.salata,tantuni,sebzeli kavurma hepsi enfes görünüyorlar onlar için de elinize sağlık.selametle kalın.

  16. Teşekkür ederim Ebru, haklısın uzun zaman oldu.Daha sık görüşmek dileğiyle diyelim o zaman.Sağol Süheyla, haklısın canım normal pirinçler yavan oluyor.Tarifini bekleyiyorm.:))Sevgiler…

  17. Teşekkür ederim Aysel. Aslında daha fazla yeşillikle daha güzel oluyor.Selamlar…Sağol Leyya, okuduktan sonra zamanı önmesiz.:)Selametle…

Bir Cevap Yazın

