Cızlak ve Yumurta Peyvazi

Cızlağı bir kaç yıl önce tv. de görmüştüm. Yumurtasız ve mayalı olması dikkatimi çekmişti. Denediğimde krep, kaygana vb. isimleri olan türünden daha güzel olduğunu anladım. Hem yağsız olması da ayrica tercih sebebi. 🙂
Vatanımın her yemeği birbirinden güzel. Ne gerek var başkaları krep diyor ve krep yiyor diye kendi yöresel yemeklerimizin adını veya kendini değiştirmeye Tarif ederken bile krep diye tarif ediyoruz, sanki mutfağımızın dış kaynaklara ihtitacı varmış gibi. Tabi ki faklı kültürlerin yemeklerini de yapabilir ve afiyetle yeriz. Ama benim sözüm, her şeyin biz de kullanılan isimlerinden çok dışarida kullanılan isimleriyle anılıyor olmasi. Cubuk makarnaya Sapageti, ekmek arsina sandvic denmesi gibi!

76

MALZEMELER:

  1. 2 bardak un
  2. Yarım paket toz maya
  3. 1 tatlı kaşığı tuz
  4. Su

YAPILIŞI:

  1. Bütün malzemeler karıştırılıp kek hamurundan daha sulu bir hamur olana kadar su ilave edilir.
  2. 10 dak. mayalanmaya bırakılır.
  3. Tefon tavada yağ kullanmadan birer kepce konarak altlı üstlü kızartılır.

Yumurta peyvazi icin: Haslanmis yumurta, yesil sogan, maydanoz, pulbiber ve tuz

17 thoughts on “Cızlak ve Yumurta Peyvazi

  1. Canim, sagol. Insan dogru veya yanlis yaptigini, ayna gördügü dostlarindan fark ediyor. Bunu bana fark ettirenlerden biri oldugun icin tesekkür ederim.

  2. lavantinim…ben görmeyeli çok güzel tarifler ve yazılar eklemişsin..ellerine emeğine sağlık…

  3. Lavantin bana attigin taslari toplamaya calisiyorum:)Arkadasim san ne demeli,sabah saat:09:28 bende aciktim ve istiyoruuuuuuuuuuuuuuuuum.:)Ellerine saglik,bizim oralarda da cillik denir.:)Selam ve dua ile…

  4. adı çok ilginçmiş ilk kez duyuyorum tarif olarakta çok kolay ayrıca yağsız olması büyük avantaj

  5. Aynen katılıyorum yorumlarına canım. Bir yabancı isim budalılığıdır gidiyor memlekette. Herşeyimiz özenti olmuş gitmiş. Allah sonumuzu hayretsin..Ellerine sağlık kahvaltı için birebir bir tarif:)

  6. Ay ne güzel şeyler yapmışsın öyle.Kardeşim yumurta pibazına bayılır.Eline sağlık.

  7. Harika görünüyor vede cok dogru söylüyorsun.Türkiyenin satig ürünler etiketi degisim türkiye yerine italya cin yaziliyorken biz baska dili kulanmaya calisiyoruz:)malesef.Ellerine salgik canim.

  8. ya ben de bu tarz şeyler yaparken maya kullanıyorum ama yumurta da koyuyordum,bir dahakine yumurtasız deneyeceğim,bakalım nasıl olacak..ellerine sağlık.

  9. Disal, teşekkür ederim canım.Serap güldürdün beni.:))Canım sadece istemekle olmaz. Gir mutfağa hazırla ve afiyetle yiyin çoluk çocuk. Resmini çekersen biz de görürüz.Sevgiler…

  10. Yurtdışı eğitim den yazan arkadaşım, ben de ilk bir yıl önce görmüştüm. Yöresel olduğu için çokta bilinmiyor sanırım. Ama çok memnun kalacağını tahmin ediyorum.Ne dense yabancı isimleri kullanmak sanki özellik katıyor gibi geliyor. Türkce bu kadar mı kaçılası bir dil bilmiyorum! Ç((Selamlar…

  11. Fulya tesekkürler canım. Antep’de pibaz da deniyor peyvaz da galiba. Sen pibaz yazınca hemn komşumuzu anımsadım.:)Ben duyarlılığın için teşekkür edim Nurgül. Çıkmayanlar olsa da bizler çıkarız inşallah.:)

  12. Sağol Yaren’ciğim, nedense hep yabancı olana bir hayranlık var. Bu yemek isimlerinde bile değişmiyor.Sevgiler…Süheyla, yumurta koyunca kabartma tozu kullanıyordum. Bu çok daha güzel. Yani daha ekmeksi, ama çabucak hazırlanıyor. Kesin denemelisin.Selamlar…

  13. Lavantin’cim,bana yazdiklarinda cok haklisin, simdi özene bezene birseyler hazirlamaya calisiyorken birde bu tür aksilikler insani biraz yormuyor degil, ama sonuc güzel olunce unutulup gidiyor. Ayrica, ayiptir söylemesi ben biraz sabirsiz birisi oldugum icinde biraz fazla geriliyorum!Senin güzel cizlaklarin ve yumurta peyvazinda sadeligiyle göz dolduruyor, yine cok harika bir tarif yayinlamissin, ben cok sevdim, ellerine saglik diyorum.Selam ve sevgilerimle..

  14. Teşekkür ederim Ayşe.Kevser, ben senden daha beterim.:))Hele misafir geleceği zaman, bildiğim tarifleri bile karıştırırım.:)) Son anda kurtarmalarım çok olur. Cızlağı tavsiye ederim harika bir ekmek çeşidi.

Bir Cevap Yazın

