Yumurtalı Şehriye Salatası – Porselen Demlik Çay Saati Etkinliği

Yeni bir etkinlikle yine burdayım. İsmini garip ama hoş bulduğum, Porselen Demlik Çay Saati Etkinliğini 13’ü düzenleyen bu ay hünerlieller‘ den Sevgilı Hülya arkadaşımıza. Güzel bir etkinlik diliyorum.
Salatam uydurma, öylesine bir salata olarak hayata geçirilmiş bir tarift. Öğlen yemeklerinde akşamdan kalan yemek yoksa bu benim için sıkıntı demektir. Çünkü kimi zaman birşeyler pişirmek zor gelebiliyor. Üstelik pişirmeden bir de karar verme aşaması var ki, o en zoru işte.:) Mesela cumaya arkadaş davetim var ve ben menü oluşturmakta oldukça zorlanıyorum. Arkadaşlarıma fikir sorduğumda önce bir kaç fikir veriyorlar, ama sonrasında hep aynı tepkiyi alıyorum.:) “İnternette yemek sayfan var, ama ne yapacağını bilmiyorsun.” diye. Ben de diyorum ki, “İyi ya işte seçenek çok olunca karar vermek daha zorlaşıyor.” Konu salatadan epey uzaklaştı ama bir de sizinle paylaşmış oldum, acaba ne pişirsem? :)))

77

MALZEMELER:

  • 1/2 bardak şehriye
  • 2 yumurta
  • 2 tane yeşil soğan
  • Maydanon
  • Limon, tuz
  • Sıvıyağ

YAPILIŞI:

  • Şehriye tuzlu suda haşlanıp süzülür.
  • Yumurtalar sıvıyağında kavurulur ve soğutulur.
  • Soğan ve maydanoz ince kıyılır.
  • Bütün malzemeler karıştırılır, yumurta kavrulurken kullanılan sıvı yağ az gelirse biraz daha eklenir.
  • Tuz ve limon katılarak servis yapılır.
16 thoughts on “Yumurtalı Şehriye Salatası – Porselen Demlik Çay Saati Etkinliği

  1. Lavantincigim salatan uydurma ama nefis görünüyor.Ellerine saglik.Ayrica cuma bende mi gesem acaba?Bayagi bir uzaklik var aramizda canim,arkadaslarin sanslilar senin gibi marifetli arkadaslari olugu icin.NEYSSE::)))))Selam ve dua ile…

  2. �nce normal sade kek hamuruna kuru �z�m koyup muffin yap�lan ka�tlara d�k al sana de�i�ik bi�ey:)yani kek ama sosyete ismi muffin:P �u anda f�r�n�mda varda ondan pi�me a�amas�nda:)yani neyse yemek bahane arkada�larla sohbet �ahane oluyor ellerine sa�l�k salatay� tadmasamda g�zel geldi bana

  3. selam.beni kırmayıp davetimi kabul ettiginiz için çok teşekkür ederim.tarifinizi sitemde yayınladım.sevgilerimle…

  4. Lavantinciğim benim de öğlen yemeği derdine düşeceğim günler geliyor, evde yemek olmadığı zaman ne yapacağım bilmiyorum. Gerçi senin sayfanda pratik tarifler çok fazla onlardan kopya çekerim artık :)Menü oluşturmaya gelince de.. aklıma bir iki fikir geldi paylaşayım seninle de. Evde hazırlanan minik kıymalı pideler oluyor, hatta dış kısmını poaça hamuru gibi yapıyorlar daha lezzetli oluyormuş, Rabia yapmıştı hatta. Yanına bir çeşit salata yaparsın mesela patates salatası veya tabule. Tatlı olarakta cheesecake olabilir. Yetmez mi 3 çeşit? Ben misafir ağırlarken çok fazla çeşit yapmıyorum.

  5. Serap”cigim atla arbaya cuma aksama dogru buradasin.:) Ham tanismis oluruz. Sana tik tik helva yaptiririm, zira gözüm kalidi.:)Ah Melek, hep degisik birseyler olsun diye tuttururum, sonrasi felaket.:)))Insallah bu kez güzel olur.:)Güzel fikrin icin tesekkür ederim. Söz ilk sosyeteye katilisimda yapacagim bu mufinleri.:)))

  6. Tesekkür ederim Hülya. Bu güzel etkinlige katilmak herkes icin oldugu gibi benim icin de zevkti.Sevgiler…Naile’cigim simdiden Allah yardimcin olsun.:) Aksam yemegi kadar kafa yorduruyor insana 2-3 kisi olunca.Patates salatasi ve tabule güzel fikir. Digerleri de uyumlu olacak, tesekkür ederim canim. Sevgilerimi gönderiyorum…

  7. Lavantin salata çok ilginç ve lezzetli görümüyor ellerine sağlık senin yeni yeni icatlar yapman çok hoşuma gidiyor, arkadaş toplantına gelince kıymalı yada peynirli bir börek yada senin nefis gözlemelerinden yanında makarna salatası birde pasta yeter benceSevgiler

  8. Lavantin, cuma günü misafirlerinin arasında ben olsaydım hiç çekinmeden sana bir tatlı bir tuzlu katagoriden rahatlıkla şu öneriyi yapardım; Vişne Pelteli Pasta yada çikolata soslu peykekAntep kısır yada yağlı köfte yada mercimekli köfte, salata turşu.tatlıların hafif olduğunu düşünüyorum, çok klasik olabilir ama kısırada hiç dayanamam.

  9. Teşekkür ederim Fulya.Seda’cığım, deneme yapmayı çok seviyorum. Ve değiştirmek, ya da babbaşka tarifler üretmek çok zevkli. Liste için teşekkür ederim, zaten katmek poğaça yaparak peynirli börek seçeneğini kullanmış oldum.:)

  10. Aymen, buyur gel canım benim.:) Ayrıca listene de bayıldım, kolay şeyler .:))) Ben sana neler yaparım sen bir gel de. Ban da köfte kısır de orada dur. Kızım ve oğlum da benim gibi.:)Gülenya’cığım, zaten uydurdum. öylesine yapılmış bir salata.Sevgiler…

Bir Cevap Yazın

