Hasta Olmayasın Diye – Cuma Yazıları

Cumayı, inancının bir bayramı olarak gören herkesin cuması mübarek olsun.

Fatih Sultan Mehmed bir Anadolu seferi dönüşünde, Balıkesir’den geçiyordu. Hava oldukça sıcaktı. Bu sıcaktan herkes gibi Fatih Sultan Mehmed de nasibine düşeni almıştı. Öylesine yorgundu ki… Kendisini bu halde gören bir köylü kadını bir tas içerisinde ona ayran ikram etti. Ayranın üstünde iki üç tane saman çöplerini üfleye üfleye ayranı içti. Sonra da kendisini bir ana şefkatiyle seyreden ihtiyar köylü kadına:
“Allah razı olsun,” dedi. “Ama şu saman çöpleri ayranı çacuk içmeme engel oldu.
” İhtiyar kadın Fatih’in bu sözlerine anne şefkatinin boyutlarını gözler önüne seren, şu cevabı verdi:
“Oğul, ben onları ayranın üzerine kasıtlı koydum.Sen uzak yoldan geliyorsun. Sonra terlemişsin de. Soğuk ayranı çabucak içersin de hasta olursun, hasta olmayasın diye böyle yaptım

16 thoughts on “Hasta Olmayasın Diye – Cuma Yazıları

  1. ayyy ne güzell,çok duygulandım..bizim milletimizin güzel insanları böyle merhametli işte…cuman sana da mübarek olsun,sana da hep bayram olsun bize böyle güzel yazılar hazırladığın için…

  2. Canım sanada hayırlı Cumalar.Daha önce çok beğenerek okumuştum ben bu yazıyı:)Ne kadar ince ve zarif düşünceli annelerimiz büyüklerimiz varmış Heleki şu zamanlarda sadece bencil kendini düşünen insanları görünce.Allah Razı olsun kardeşim

  3. Böyle güzel duyguların ve güzel insanların olduğunu unuttuğumuz şu günlerde ne iyi yaptın da hatırlattın bizlere.Cumayı bayram olarak bilenlerden olabilmek dileğiyle,hayırlı cumalar…

  4. Selamlar,Anne şefkatini ne güzel özetleyen bir hikaye bu. Sana da hayırlı cumalar diliyorum.Sevgiyle ve sağlıkla kal…

  5. Kısa bir kıssa ama içinde ders alacağımız çok incelikler var. Zamanın Fatih Sultan Mehmed’i bu zamanda olsa koruma ordusuyla dolaşırdıda halk ona değil ayran ikram etmek yaklaşamazdı bile. Müthiş mütevaziliği, saman çöplerini ayranın üzerinde görüp önyargısız yaklaşımı ile örnek alınası davranışlar vede anadolu insanının safiyane şefkatli davranışı takdire şayan. Acaba teyze türbanlımıydı:))) Dönemin komutanına kamusal alandamı ikramda bulunmuştu merak ettim doğrusu:))

  6. Lavantincigim,cok cok duygulandim yaziyi okuyunca,birden ben nasi anneyim diye soguladim kendimi.Bayrami bayram bilmek gerek,seninde cuman mübarek olsun.selametle…

  7. ay o kadar beğendimki eşim yanımdaydı ona bile okudum tebessüm ettik Allah razı olsun kardeş

  8. Delfinam, zaten o mübareklerden gelmeseydik bizi şimdiye bu azgın kurtlar çoktan parçalayıp yutardı.Cümle muhammet ümmetinin bayram olsun.Sevgilerimi kabul et canım.Seda’cığım, canım cuma yazılarında yorumunu görmek beni çok mutlu ediyor. Öncelikle, burda yapmaya çalıştığım hatırlatmalara destek verdiğin için teşekkür etmek istiyorum. Hala ümidim var, Osmanlı daha ölmedi! Sevgiyle kal canım.

  9. Bengisu, bizim biz olduğumuzu çocuklarımıza hatırlatıp yaşatmadıkca böyle devam eder ama elbette ki bu gidişe de bir dur diyen çıkar. Dolayısyla, az olsada unutmayacağız inşallah böyle hassasiyetleri.Muhabbetle…Teşekkür ederim Ebru. Ana, hemde Anadolu anası. Kelimenin içerdiği manalar büyük. Batılı hemcinsleri gibi evlatlarını bir odaya kilitleyip aç bırakarak öldüren ana değil. Dinine, milletine hizmet eden her evladı kendinin kabul eden bir ana.Sevgiler…

  10. Aymen, gerçi gözlerimiz artık halka daha yakın devlet adamları görmeye başladı ama…İhtiyar kadın büyük ühtimalle eşarbını önden bağlayarak kamusal alan yasağına riayet etmiştir. Yani o kılıç veya dönerci bıçağından daha tehlikeli gördükleri iğneden takmamıştır! Yoksa allah muhafaza iğne taksaydı haşmetli padişah onu nuzura alırmıydı!Aciz beyinler far ediyorsan acziyetlerini yine acizlik içinde yaygarayla yaşıyorlar. Acıyorum, bu kadar fikren, zikren, kalben, her algıdan mahrum duygu ve mantıklarını kaybetmiş insan guruhuna. Allah’a ve onun adaletine ve gazabına yürekten inanan biri olarak rabbimim verdiği akılın kullanlır hale gelmesini ve onlara verdiği gözün açılmasını diliyorum.Haklısın Şükran, çok manidar!Onlara benzemek bile yeter.Sevgiler…

  11. Serap’cığım, senin iyi bir anne olduğuğundam ben eminim. Yoksa bu soruyu kendine sormazdın.Selamlar, sevgiler…Melek’ciğim Allah sizden de razı olsun. Okuyup desteklediğiniz için.Sevgive selamlarımı gönderiyorum.

Bir Cevap Yazın

