Fındıklı Gül Tatlısı

Gelinlerin atağından sonra, etkinlik sırası şimi de kayınvalidelerin hodri meydan dediği geleneksel tatlar etkinliğinde. Sayfamın adına yakışacak güzel bir Antep tarifiyle katılmak isterdim ama, malum gurbette her malzemeyi tedarik etmek mümkün olmuyor.
Gül tatlısının ismi size hiç yabancı gelemeyecek ama tarifim farklı bir gül tatlısına ait. Karedeniz mutfağınadan olduğunu tahmin ediyorum. Uzun yıllar öncesi bir komşuda tadına bakmış ve hemen not etmiştim. Aradan 10 yıldan fazla zaman geçmesine rağmen, ilk kez denedim ve çok şükür beni utandırmadı. Hatta şerbetini hazırlarken limon suyu kullanmadığımı yaptıktan sonraki gün hatırladım, ama 3-4 gün boyunca yani bitene kadar şekerlenmedi.
Sevgili Saliha‘ ya kolay gelsin diyorum. Katılım çok olacağa ve arkadaşım yorulacağa benziyor.

yemek_016

 Malzemeler:

  1. 1 çaybardağı erimiş tereyağı
  2. 1 çaybardağı süt
  3. 1 yumurta
  4. Bir tutam tuz
  5. Yarım paket kuru veya yaş maya
  6. Yeterince un.
  7. 20o gr. arasına serpemek için çekilmiş fındık ( Ne un gibi nede fazla irice olmayacak.)
  8. Açmak için unla karıştırılmış nişasta
  9. Yufkaların üzerine gezdirmek için sıvıyağ

Şerbeti:

  1. 2 bardak şeker
  2. 3 bardak su
  3. yarım limon suyu

Yapılışı:

  1. Yumurta, süt, tereyağ, maya, tuz karıştırılır ve un ilave edilerek normal kıvamlı bir hamur yoğurulur.
  2. Hamur 10-15 dak. bekletilir.
  3. Bu arada şerbeti hazırlanıp kaynamaya bırakılır. Orta ateşte 15 dak. kaynatılıp limon suyu ilave dilip soğuması için uygun bir ortama konur.
  4. Hamurdan 4 tane beze hazırlanır ve her beze unlu nişastayla açılabildiği kadar açılır. Benim açtıklarım böreklik yufkadan daha inceyediler.
  5. Bu aşamada tatlınızın biraz büyükce mi ,yoksa parmak kalınlığında hazırlayacağınız sarmalardan mı oluşacağına karar vermeniz gerek. Çünkü baş parmak kalınlığında 2 şer cm. lik keserek veya oklava kalınlığında sararrak yine iki cm lik parçalar hazırlama imkanınız var. İkisi de lezzet olarak aynı, sadece ince olunca benim gibi iyi pişmiş kıtır tatlıları sevenlerin tercihi olacaktır. Fazlaca detay veriyor gibi olabilirim ama ben tariflerde arıyorum bu tür detayları ve belki yeni mutfak öğrencileri olabilir düşüncesiyle yazmak istedim.
  6. Kalın hazırlayacksanız açtığınız yufkanın üzerine sıvıyağ sürün ve eşit bir şekilde fındığı serpin.
  7. Bir ucundan başlayarak sarma sarar gibi çok gevşek olmayacak ama tam sıkı da olmayacak şekilde sarın.
  8. 2 cm. lik parçalara kesin ve yağlanmış tepsiye kesilen tarafları yukarı ve aşağı gelecek şeklide dizin.
  9. İnce yapacaksanız yufkanın üzerine fındık serptikten sonta keskin bir bıçakla tam ortasından kesin ve yarımşar yufkadan sarmalar hazırlayarak kesin. Hatta bir kısmını kalın bir kısmını incede yapabilirsiniz benim gibi.
  10. 180° lik fırında kızarmaya başlayana kadar tutun ve ısıyı biraz daha düşürüp iyice pişmesini bekleyin.
  11. Sıcak hamurun üzerine soğuk şerbeti dökün ve birkaç saat çekmesi için bekleyin. Arada bir ters düz ederek şerbeti orantılı olarak çekmesini sağlayın.
32 thoughts on “Fındıklı Gül Tatlısı

  1. Lavantin’cim,iyiki o zamanlar bu güzel tarifi not etmissin ve bugünede kismet oldu bircok insanlarla paylasmak.Görüntü itibariyle nefis oldugu belli oluyor zaten, ellerine saglik diyorum.Detaylara girmen cok güzel bence, eger iyi bir sonuc almak isterlerse bunlara bende cok önem veriyorum ve parantez icinde söyledir böyledir yazarim zaten.Selam ve sevgilerimle..

  2. Birer lokmalik nefis gorunuyorlar ,davet sofralarina da ne guzel olur. Ellerine saglik canim.

  3. Çok güzel görünüyor bu tatlı:) Resmen yeni beni diyor:)Ellerinize sağlık..

  4. Sevgili Kevser, tarifi alırken böyle bir ortamda kullanacağım aklıma bile gelmezdi.:)Açık tarifler verdiğimi sanıyordum ama, sorular alıyorum ayrıntılar hakkında. Bu yüzden de daha detaylı anlatmak gerek diye düşündüm.Sevgiler…Haklısın Ümran, şık bir masaya yakışırdı herhalde.Selamlar…

  5. Teşekkür ederim Zerrin.Prenses, ye diyorsa ye canım, kırma bu güzel tatlıyı.:))Selametle…

  6. lavantincigim cok bir tatli,himm ellerine saglik.Tatlilar alin beniiii,diye bagiriyorlar bende aliyorum bir tane.selamalrimla.

  7. Ellerine sağlık canım.çok gzüel ve leziz görünüyorsevgiyle kal

  8. Amanda ne güzel olmuş gül tatlısı. Nasılda kızarmış, tabağada ne güzel dizilmiş, tabi canım kim yapmış bunları Almanya nın en becerikli insanı benim arkadaşım lavantinnn. sevgilerle.

  9. CAnim ne güzel yapmisin,ellerine saglik,kitir kitir ne de güzel olur,ama catir catirda catladir ha:)Harika canim.

  10. oğlum gördü tatlını gek diyor:) yani keke benzetmiş çok güzel gözüküyor çocuk ne yapsın:)ellerine sağlık

  11. Lavantincim tatlı nefis görünüyor:), ellerine sağlık. Ben de senin gibi kıtır tatlıları seviyorum, aynen bu şekilde deneyeceğim.Sevgiler..aslı

  12. Cok nefis bir tatliya benziyor. Detayli tarif de cok yerinde bence. Butun puf noktasi detaylarda gizli oluyor cogu zaman. Tesekkurler.

  13. bu tatlıda sanki biraz bülbül yuvası havası var gibi geldi,ama yanıldım mı bilmem,tarif ve resim bana onu çağrıştırdı,ellerine sağlık cnm.

  14. Lavantin bu tatli her nereye özgüdür ben hiç bilmiyordum ama harika görünüyor..Resimdeki ısığı yine çok güzel kullanmışsın..:)ellerine sagliksevgilerle

  15. SEVGİLİ LAVANTİN,NE KADAR GÜZEL BİR GÖRÜNTÜ BU… ŞU AN BOĞAZIMA KADAR DOLUYUM AMA SENİN BU TATLINA KESİNLİKLE YERİM VARDIR… AMA NASIL ULAŞICAM???ELLERİNE KOLLARINA SAĞLIK… SEVGİLER…

  16. Lavantincim,Harikalar yaratmışsın.Ellerine sağlık çok leziz görünüyorlar.Sevgiler

  17. bu çok nefis durmuşşöyle bir tane alıp sonra hep almak istersin ya öyle tatlar vardır işte bu tatlıda onlardan:)

  18. Serap iyi yaptın canım afiyet olsun.:)Denersen beğeneceğine eminim. Ben de sen den alıp yerim o zaman.:))Sevgiler… Teşekkürler Dilek. Sevgiler…

  19. Amanda ne güzel sözler söylermiş, arkadaşını ne de çok severmiş, her yaptığını beğenirmiş.:))Canım benim, beğendiysen sana da yaparım. Ama zamanını bilemem işte.:))Sevgiler…Yok yaren’ciğim kimse çatlamasın. Yapımı kolay bir tatlı ama tadı harika!Sevgiler…

  20. Melek yerim ben onu, ne de tatlı konuşuyor öyle.:))Bayılıyorum çocukların yarım yamalak konuşmalarına.:) Annesi yapar o da yer.Sevgiler oğluna ve sana.Sağol, Hatice.Selamlar…Aslı, çok beğeneceğinde eminim. hatta vaktim olsa biraz daha bekletecektim ama böyle de güzeldi.Sevgiler…

  21. Teşekkür ederim Nurgül. Bazı tariflerde anlatım tarzından kaynaklanan anlaşmazlıklar olabiliyor. Detaylı anlatsalar bu tür sorunlarda olmaz.Sevgiler…Süheyla, belkide bülbül yuvasıdır bilemiyorum. Ben bir araştırayım bülbül yuvasını. Merak ettim şimdi.:)

  22. Ayşe senin gibi bir ustadan bu sözleri duymak güzel.:) teşekkür ederim canım.Selamlar…Aysel elini uzatmak yeterli diyeceğim ama bayat bir espiri olacak.:)) Ben sana en iyisi yapmanı tavsiye edeyim.:)Sevgiler…

  23. Çok teşekkür ederim Nilay. Sevgiler…Zeynep nereden bildin tadını.:))) Aynen öyleydi zaten. Bir tane almak yetmeiyor.Sevgiler…

  24. merhabatatlınız müthiş görünüyoreminim çokta lezzetlidirellerinize sağlıksevgiler…

  25. Selamlar 🙂
    Sayfaniza bu sabah tesadüfen denk geldim ve tek kelimeyle harikaaaaaa .
    Bir selam vermeden gitmek istemedim , sizi tebrik ederim tarifleriniz cok güzel , bende kendimce birseyler yapiyorum ama , sizinki kadar degil …

    Tekrar tebrikler Ellerinize saglik

    Sevgi ve Selamlar

    Azide Y.

  26. Sevgili Azide, herkesin kendince güzel yetenekleri var. Tesekkür ederim…
    Yeni bir arkadas kazandigima sevindim.
    Ziyaretinize gelecegim insallah.
    Selam ve sevgilerimle…

Bir Cevap Yazın

