Ekmek Arası Köfte

Evde sık sık ekmek yapıyorum, ama nedendir bilmem hep bazlama türü sacta pişen ekmekleri yapmayı tercih ediyorum. Her ne zaman da fırında bu tür ekmek yapmaya kalksam neden sık yapmadığımı soruyorum kendime. Almanya’da brötchen denilen bu ekmeklerden çok yaygın olduğu için ister istemez insan farklı tatlara yöneliyor. Ben de çıkışı bazalma da buluyorum galiba. Hem bazlama daha çabuk tokluk hissi veriyor.:) Ve çocuklarımı kendi yöresel tatlarına alıştırmakta hoşuma gidiyor.
80
80a
EKMEK MALZEMELERİ:

1 tane yumurta

100 gr. tereyağ

1 paket kuru maya

Tuz, su

1 kaşık toz şeker

Yeterince un

YAPILIŞI:

Bütün malzemelerle hazırlanan hamur mayalandırılır.

Küçük parçalar koparılıp istenilen şekil verlip tepsiye dizilir.(Ben silikon tepsi altlığı kullandım.)

Tepsi mayası beklenir ve 200°de pişirilir. Mayalı hamurları fırında fazla tutmayın kuruyabilir.

Köfte tarifi için arşivimden dilediğiniz tarife bakabilirsiniz. Ben fırında pişirdiğim bir köfte tercih ettim.
Ekmeklerin arasına istediğiniz malzemelerle ve köftelerle güzel bir servis yapabilirsiniz. Bir dilim kaşar peyniri ile denemenizi tavsiye ederim.

25 thoughts on “Ekmek Arası Köfte

  1. Mayalı hamurlarda senin üzerine birini tanımıyorum Lavantin ne kadar çok çeşit ekmek yapıyorsun imrenerek seyrediyorum ellerine sağlık yine nefis görünüyorSevgiler

  2. Ne güzel olmuslar ellerine saglik.Brötcheni severim ama her brötcheni degil,biliyorsun hepzi ayni lezzette olmuyor.Disi sert icinde ekmek olmayan sadece kabugundan ibaret olan brötchenler var.Ama senin brötchenler cok güzel görünüyor sevgili lavantin.Kahvaltilikta olur hamburgerde.Ellerine saglik canim,iyi pazarlar diliyorum.

  3. Ekmek ve köfte çok iştah açıcı görünüyor.Yöresel yemeklere hele de Gaziantep yemeklerine bayılırım.Bizi o güzel tatlarla tanıştıran çok sevdiğim bir arkadaşım var.Bu yaz bir kaç gün Gaziantep’te sevgili dostumun elinden güzel misafirperverliği ile yemeklerinizi yedik.Sitendeki “Duru Türkçe” bölümünü çok sevdim.Ellerine sağlık.

  4. Seda’cığım, güldüm yorumuna, daha doğrusu kendime güldüm.:) Daha önce de bahsetmiştim, ben 25 yaşından sonra mayalı hamuru tanıdım. Hatta hayatımda maya görmemiştim desem yeridir.:) Nasıl yoğuracağımı bile bilmezdim de komşu ve arkadaşlarıma bakarak yapmıştım.:) hamuru sevdiğim için çok sık yaparak biraz yol katettim sayılır.Beğenin için teşekkür ederim.Yaren, zaten Alman ekmeklerini açıkcası pek hoşlanarak tüketmiyorum. Özellikle de sert kabuklu ekşi mayalı ekmekleri. Brötchen konusunda tamamen sana katılıyorum. Biz alışmışız lezzetli ekmeklere Türkiye’de.:)Sevgiler…

  5. Teşekkür ederim Hülya, ziyaretin ve yorumun için.Duru türkçe bölümünü pek az insan fark ediyor veya dile getiriyor. Benim çok önem verdiğim bir konudur ve elimden geleni yapmaya çalışırım bu konuda. Tabi ki yapabildiğim kadar.Antep yemeklerini sevdiğine göre arşivimden faydalanabilrisin. Sormak istediğin tariflere zevkle cevap veririm.Hayırlı geceler…Teşekkür ederim Sevim. Canın çektiyse hemen dene.Sevgiler…

  6. O kadar iştah açıcı ve nefis görünüyorki, hele de 2.resim, ellerine sağlık canım.sevgiler…

  7. Lavantinnn ben geldimmm. Bu ekmekler nasılda güzel görünüyorlar şaşırmadım, artık şaşırmıyorum sana :)Peynirede bayıldım ne güzel dilim öyle o,Bütüne baktığımda da bir daha geç vakitte senin bloğunu okumamaya karar verdim, resmen eziyet çekiyorum:)

  8. Hazır ekmek gibi duruyor eğer ben yapınca da böyle olurlarsa harika olur bence.ellerine sağlık.

  9. selam, bu tarif tam bizim ev ahalisine göre. kurtarıcım oldu resmen, ellerine sağlık. sevgiler…

  10. Senin yemek resimlerindeki şıklığa,düzenlemeye,uyuma bayılıyorum…Çok güzel resimler çekiyorsun canım.Ellerine sağlık,nefis görünüyor.Yemek dergilerinden çıkmış gibi:)))Ben de bu tarz bir ekmek tarifi arıyordum,not edip deneyeceğim.sevgilerimi gönderiyorum…

  11. Ellerine sağlık çok nefis görünüyor. sunumunda harika olmuş peynir de köftede çok güzel görünüyorsevgiyle kal

  12. Tesekkür ederim Hatice, görüntü kadar tadi da güzeldi.:)Aymen”cigim hosgeldin canim. Bayiliyorum senin keyifli yazi tarzina.:) Bu da bir yetenek olsa gerek. Karnini iyice doyur da bari, beni de senin eziyet cektigini düsünüp üzülmekten kurtar.:)))Sicacik sevgiler canim.

  13. Semra, tariflerim muhakak kendim deneyip püf noktalariyla verdigim tarifler. Dene göreceksin insallah.Tesekkürler pelin.Secil, tarifin ihtiyac karsilamasina sevindim. Denersen fikirlerini paylas bizimle.Sevgiler…

  14. Bengisu, güzel sözlerin icin tesekkür ederim canim. Insallah dener ve memnun kalirsin.Sevgiler, selamlar…Aynem, henüz yorumlari ucurmayi tüm gayretime ragmen basaramadim.:))) Bir gün mutlaka…:)))Internete bu gün hic girmedim ve yorumlari onylamadigim icin görememissindir.

  15. Tesekkür ederim Zehra, sana da güzel bir hafta diliyorum.Sagol Dilek, peynirli denemediysen bir dene derim.Sevgiler…

  16. lavantincigim,cok guzel olmuslar,ellerine saglik.Bende mutlaka deneyecegim insallah.selamlarimla.:)

  17. Tavuklu tortillayi yapmak istiyorum, ama hic gözleme yapmadim ne kadar siviyag lazim ??? Hamur nasil kivamda olmasilazim ???

  18. selam lavantin,ekmek arasi köfte,kim buna hayir derki…hele hele ekmekler ev yapimisa :))ellerine ve yüregine saglik,nefis görünüyor…görüsmek dilegiyle,aysel

  19. Lavantincim,Yine harika bir görüntü ile beni ekrana çiviledin :)Ellerine sağlık…Öpüyorum kucak dolusu sevgiler

  20. Serap”cigim, sagol canim. Eminim memnun kalirsin.Hayirli aksamlar…Isimsiz arkadasim, 2-3 kasik siviyag, 3-4 bardakta un kullaniyorum normalde. 4 kisilik cikiyor asagi yukari. Hamur acilabilecek kadar yumusak kivamda olacak. Kulak memesi de desek ayni kivami anlatmis oluruz.Afiyet olsun.

  21. Haklisin Aysel, kimse hayir demez herhalde.Tesekkür ederm canim.Selamlar…Nilay, tesekkür ederim. Ekrandan cikaracak birileri vardir insallah yaninda.:)))Sevgiler canim…

Bir Cevap Yazın

