Domatesli ve Soğanlı Focaccia

Bir defa focaccia yapınca gerisi gelir ve artık geliştirmek size kalmış. Bu da benim geliştirdiğim bir tarif. Soğan ve kaşarın uyumu, zeytinyağının hamurun dokusuna verdiği farklılık tadılası bir lezzet çıkarıyor ortaya. Piza gibi diyenlere kesinlikle farklı diyebilirim. Her ne kadar pizanın atası yani ilkel hali olsa da, pizadaki sos iki türün arasındaki farkı belirliyor. Daha hafif aynı zamanda.

 bild_307

Malzemeler:

  1. Un, su, tuz, maya ve biraz sıvıyağ ile hazırlanmış hamur.
  2. 2 tane domates
  3. 4 tane yeşil biber
  4. 1 -2 tane kuru soğan
  5. Kaşar peyniri
  6. Biraz zeytin ve pulbiber
  7. Zeytinyağı

Yapılışı:

  1. Hazırladığınız hamuru mayalandırın.
  2. İstediğiniz büyüklükte parçalara ayırıp merdane yardımı ile piza hamuru gibi açın.
  3. Açılan hamurların her yerine bolca zeytinyağı sürün ve kaşar serpin.
  4. Kaşarın üzerine incecik piyazlık doğranan soğanlar, onların üzerine domates ve diğer malzemeleri dizip zeytinyağına batırdığınız elinizle biraz bastırın.
  5. 200° de pişirin.
26 thoughts on “Domatesli ve Soğanlı Focaccia

  1. Canim,o nasil söz, hic ilkel bir hale sahip degil, söyle kenarlarindan kopartip kopartip yemek ne güzel olurdu, görüntüsü bile insanin agzindaki sularin akmasina sebep oluyor. Ben gercekten cok basarili ve lezzetli buldum ve senin de ellerine saglik diyorum.Selam ve sevgilerimle..hoscakal canim..

  2. Cok guzel gorunuyor uzansan alacakmisim gibi geldi bir anda,ellerine saglik.Bu gunlerde canim cok pizza istiyordu,ins bunu denerim.Selamlarimla.

  3. Ellerinize sağlık.Hafif ve pratik bir beş çayı tarifi olmuş.Bayıldım.Bir parça alıp gidebilirmiyim?Ben de size aşure ikram edeyim

  4. Kevser, tesekkür ederim, kopari verseydin bir parca.:)Gercekten de pizanin ilk cikis hali oldugu yaziyor kaynaklarda.Selamlar…Serap, dene canim, eminim cok begenirsin.Sazfanda yayinlamayi da unutma ki, bizde görelim.Sevgiler…

  5. Cok nefis görünüyor.Pizza agir olur ama bu sabah kahvaltisinada iyi olur.Bu tür tariflerde tabiki daha cok özgürlük var:)) istedigin gibi döse;) Canim ben oglak burcu degilim(iyikide degilim;),oglak burclari ile pek anlasamam) Ben koc burcuyum,koc gibiyimdir:)))burcumdaki özelliklerin hepsi olmasada cogunu tasiyorum.SEvgilerimi biraktim canimm.

  6. Yaren, malesef ben de oglak burcu ile anlasamam. Cevremde birkac tane var özellikle oglak kadini ile iltisimim cok zayif oluyor. Yani anlasmam imkansiz gibi birsey.:) Oglak olan blogculari ayri tutuyorum. cünkü yakin olanlarla sorun yasiyorum sadece.Sevgilerini aldim kabul ettim ve ben de sana gönederiyorum.:))

  7. focaccia ismini yeni duydum ama pizzadan daha havalı harika görünüyor.ellerinize sağlık.

  8. Lavantin zeytinleri çıkaralım olurmu hatta hiç kullanmayalım :)) Ben şöyle 5 yıldızlı otel işletmecisi olsam seni transfer etmek için dünyaları verirdim:) Seni hala keşfetmediler mi Lavantin. Ama laf aramızda sana böyle bir teklif gelirse bilgim olsun olur mu:)) iyi bir idareciyimdir bende kendime yer edinirim belki:)) 5 yıldızlıda yetmez 7 yıldızlı burj-ul arab a ne dersin? Seni seven ve yemeklerine hayran üstelik senden uzakta bir dosttan sevgilerle:))))

  9. Selda, focaccia da piza gibi italyan mutfağından. Yazdığım gibi pizanın gelişmemiş hali. Denemeni tavsiye ederim.Selamlar…Melek’ciğim teşekkür ederim. Cuma yazısı için heniz bir taslağım yok. Sanırım ilham gelene kadar hazırlarla idare edecğim. Pek canım yazmak istemiyor şu aralar.Sevgiler…

  10. Nurgül, hiç kaçırma çocuklar çok sevecektir.Sevgi ve selamlar…Aymen, zeytinleri çıkardım haberin olsun.:))Canım benim sen beşyıldızlı biryerin idaresini al ben seve seve kadroya katılırım.:))Burj-ul arab yetkilileriyle masaya oturmuştuk ama çalışma saatlerinde anlaşamadık.:))) Kısmet değilmiş.:)Beni seven dostum kalbimdedir yeri. Sevgili dostuma selamlar…

  11. Duyduğuma göre buralarda oğlak burcu ile anlaşamayan harika lezzetler hazırlayan birisi varmış:))) Ben de oğlak burcuyum ne olacak şimdi Lavantinim:))söyle bakalım:)))Ellerine sağlık,nefis görünüyor….Aymenle otel zincirlerinizdeki kadroya beni de alın derdim ama siz şimdi beni kabul de etmezsiniz…ne de olsa oğlak burcuyum:)))))sevgiler…

  12. Bengisu, yazarken birileri alınırsa diye düşünmüştüm.:) Ama Oğlak bucu ile yaşamak desem daha doğru olacak. Çünkü oğlak olan çok sevdiğim arkadaşlarım var.Madem istiyorsun kadromuz üç kişi oldu.:) İki kovaya bir oğlak dengeli olur değil mi?Sevgilerimi gönderiyorum.:)))

  13. Lavantin’cim,minik pizzalarim icin söylediklerine tesekkür ederim, cok kolay ve pratik bir tarif, bizim tepsi bitti bile ve benden yarina yine istiyorlar.Selamlar ve hayirli aksamlar diliyorum..

  14. Merhaba,bu tarifi cogu blog arkadaslarda gördüm ve her gördügümde cok hosuma gidiyor…ellerine saglik ve afiyet olsun

  15. Sayfani inceledim vallahi ayrilamadim. Hersey o kadar lezzetli gorunuyor ki. ellerine saglik. Sevgiler

  16. Lavantin’cim ellerine saglik canim.Ama ben bir onceki postuna takildim.Yillllarrr evvel ben genciken dermisim:)Turkiye;de kandil geceleri sabahlardik.Bu tarifi bize bir abla yapmisti.Ne kadar garipsemistik ama birde yiyince…Off…Ablanin koyden getirdigi yufkalara sarar yerdik.Cok ozledim ya.O gunlerimi getidin aklima canim.Ellerin dert gormesin.aeo cnim.

  17. Kevser’ciğim, her piza yaparken aklıma geliyor mini pizalar ama çok vakit alır diye vaz geçiyorum. Bu kez ilk fırsatta deneyeceğim inşallah.Sevgiler selamlar…Teşekkür ederim Aysel. Demek ki, deneme sırası sana gelmiş.:)Memnun kalacağını düşünüyorum.Selamlar…

  18. İlker, teşekkür ederim. Yorumundan sayfanı ziyaret ettim. Senin sayfanda gayet kadar iştah kabartıcı. Ben de seni tebrik etmeliyim. Selamlar…Gülenay’cığım, bir çok arkadaşı hep geçmişe götürmüşüm bu tarifle. Mutlu oldum, anılarınızı canlandırdığım için. Yufka ekmekte daha da leziz olacağını tahmin ediyorum.İşte tarifi, dene ve o günleri yad etmiş ol.:)Sevgiler…

  19. Teşekkür ederim Kızılcık Şurubu.Sağol Tijen, denemeni tavsiye ederim.Selamlar…

  20. fotoğraftan ziyade resmedilmiş birşey gibi bu nefis görünüyor.ellerine sağlık.bu arada kesinlikle haklısın,künefe yiyememek kötü oldu çünkü çok ama çok seviyorum ki o kadar tokmuşum ayıptır söylemesi,künefe gibi aşırı sevdiğim bir şeyi yiyemediysem..

  21. Zeynep, teşekkür ederim canım.Ben Antep’e gidince öyle olurum. Sabahtan çıkarım ama yine de yemeninde bir sınırı vardır değil mi?:))Yemekten sonra en sevdiğim baklavayı bile zorla yerim ama bir daha göremeyecğim diye de mutlaka yemeye çalışırım.:))Selamlar…

Bir Cevap Yazın

