Ekmek Arasında Közlenmiş Patates ve Soğan

Çocukken sobanın altına atılarak közlenen patatese bayılırdım. Hala ayılamadım ama, artık soba da yok, köz de… 😦 Teknoloji bizlere fırın gibi harika bir alet armağan etti ama, nankörlük etmesek ve geçmişi özlemesekte olmaz. Salça ekmeğin üzerine nane serperdik o zamanlar-hala büyük bir keyifle yapıyorum bunu- çokta severdim. Bazan arasına közlenmiş soğan da koyardık.
Patatesleri fırına atınca üşündüm, patatese daha belirgin bir tat olarak ne ekleyebilirim diye. Aklım hemen naneli salça ekmekleremize gitti ve lambalar yandı kafamda.:) Merak edenlere tam tarifini vereyim yoksa ben daha sözü çok uzatırım.:)

 

İstenilen miktara göre patates ve soğan közlenir. Ekmeklerin arasına salça sürülür. Közlenen patates, sogan ekmeklerin arasına konur ve pu biberle nane, tuz serpilir afiyetle yenir.

hpim5405

17 thoughts on “Ekmek Arasında Közlenmiş Patates ve Soğan

  1. inanılmaz güzel bir görüntü.Çocukluğumdan hatırladığım bir tat.Bir de Antep tırnaklısına biber salçası,nane taze soğanhafif sıvıyağ ve çaşitli yeşillikler vardı.Yalancı lahmacun yada fakir lahmacunu denirdi ve çok güzel olurdu. Beni nerelere götürdün sağol. Ellerine sağlık.

  2. Lavantinim,Olmuyor ama sen birkaç gündür benim sevdiğim,bayıldığım lezzetleri hatırlatıyorsun ben de dayanamayıp deniyorum:))))Öğrenciyken ev arkadaşımla öyle çok salçalı ekmek maceramız vardırki ,beni o günlere götürdün.Kayınvalidemlere gittiğim de hala sobaya patates atıp,çocukluğumdaki duygularla yiyorum…Ellerine sağlık,nefis görünüyor….sevgiler….

  3. Lavantincim.. cok lezzetli gorunuyor bu ekmekarasi aperatif.. reklam resmi gibi cikmis cok basarili.. ellerine saglik..

  4. Allahım nasıl bir görüntüdür bu böylee,maşallah maşallah..Enfes görönüyor ve canım çekti acayip:) Ben bi acısız ekmek arası alabilir miyim:))Ellerinize sağlık..

  5. Sevgili Fulya, Sanırım yeşillik dediklerin aş otuydu. El arabalarının üzerine yığılmış bir şekilde satılırdı. ben de bayılırdım tırnaklı ekmek arasına aşotu soğan vs. ile yapılan dürümü.Sen Türkiye’desin, hasretini gidermenin yolu kısa. Sevgiler…Bengisu, afiyet olsun canım.:) Can boğazdan gelir.Soba bulsam ben neler deneyeceğim ama kısmet işte.Selametle canım…

  6. Teşekkür ederim Calimero, hiç böyle düşünmemiştim.:)Sevgiler…Prenses, arasına soğan da olsun mu?:)))Gözünde kalmasın canım, zaten kolay birşey.Yap ve afiyetle yerken beni hatırla.Hayırlı geceler…

  7. bu hafta çocukluk tadlarındayız galiba..bayram falan da değil ama..ne oluyor dersin..büyüyoruz ve bu bize acı mı veriyor acaba..ekmeğin görüntüsüne bayıldım.nefis bir fotograf çok profesyonel olmuş.ellerine sağlık cnm.

  8. Aa Lavantincim şöyle afilli bi yorum yazmıştım gönderememişim. Neyse, diyeceğim o ki, sen soğanı kır arkadaşımkoy ekmeğin arasınaçek resminiyine ağzımız sulanır yine süper olursen nasıl bi insansın yahubu soruyu kaçıncıya sordum biliyorum ama ne yapayım cevabı yok. tek cevap sen bi meleksin:))canım benim ellerine sağlık

  9. Eveeeet, yaşlanıyoruz Süheyla! Yok, takmıyorum, yok, yok, gerçekten kendimi annem gibi hissetmiyorum. Verdiğim kararlardan eskisinden daha az pişman olmuyorum. Hem yirmili yaşlardakileri de çok genç görmüyorum!Şaka bir yana, aslında tevafuk diyelim buna biz.:) Çünkü geçmişi her an özlüyor ve anıyoruz.Aymen, bak arkadaşım gerçekten kendimi birşey sanacağım o olacak.:) Sen böyle yazdıkça dedemin sözlerini hatırlıyorum. Sevgili dedeciğimi ne kadar sevdiğimi tüm okur ve dost bloglar bilirler. Dedem benim için hep ….ne iş yapsa güzel yapar, hakkını verir- noktalı yerler ismim oluyor-gibi sözler söylerdi. Acaba bu yüzden mi çok severdim ki?:))Allah mezarını nur etsin canım dedem.Ama bir kovanın yaptıklarımı beğenmesi çok hoşuma gidiyor, bunu da itiraf etmeliyim.:)))Sevgiler canım…

  10. Lavantincigim cok guzel gorunuyor,alip yiyesim geldi inan.Gonlune saglik fotograf cok guzel gorunuyor.Ellerine saglik.selamlarimla.

  11. Lavantin bence en güzel yemek bu ekmek arası lezzet çok severim ekmek arası yemeyi resim o kadar güzel ki bir ısırık alasım geldi 🙂

  12. Ah ahhhh…Rahmetli dedeciğimin kuzunesi meşhurdu…Her köy ziyaretimizin akşamında o kuzuneye patatesler illa ki atılır sonra çayın yanında afiyetle yenirdi…Cips çıktı mertlik bozuldu vesselam…Ellerine sağlık nefis nefissss.Ayrıca bizlere de zamanda yolculuk yaşattığın için teşekkürler lavantin…muhabbetle…

  13. CAnim nefis görünüyor,cok severim böyle.Annemde genelde sebze yemegi yaparken önce kavurdugu icin bir ekmek arasi yapar.Bizede hep yardi,bana onu hatirlatti:)Cok nefis görünüyor canim,ellerine saglik.

  14. Serap, uzat elini canım.:)Teşekkür ederim.Sevgiler…Seda, Serap hepsini almak istiyor sen de bir ısırık alıver.:)))benim çocuklara ekmeğin arasına ne koysam yerler. Biz Türk’lerin genel kültürümüz de var dürüm yapmak. İçindekinin önemi yok.Hayırlı geceler.

  15. Rica ederim Şükran, geçmişi hatırlamak hepimize hoş geliyor.Cipsin bozduğu mertlik konusunda sana katılıyorum. Eskiden canımızın istediği ne olursa seçenekler az olduğu ve doğal olduğu için ikiden birini yerdik. Şimdi marketler dolusu atıştırmalık ve sağlıksız insanlar.Sevgiler…Yaren, ne güzel annen varmış.:) Bayılırım yemek hazırlanırken tırtıklamaya.:) Ama çocuklara kötü örnek olmamak için malesef yapamıyorum artık.:)Selametle…

Bir Cevap Yazın

