Konya'dan Acı

Daha faklı isimlerle de tanındığını düşündüğüm bu kahvaltılık Konya’da acı olarak biliniyor. Ben Antep’li olduğumdan akraba ziyaretlerimizde, gelin Antep’li acı sever diye ikram ettikleri bu müthiş tat, artık benim mutfağımın da vazgeçilmezlerinden. Buzdolabında haftalarca tadından hiçbirşey kaybetmeden kalabiliyor. Ama Konya’lılar bunu kış hazırlığı olarak yapıyor ve mutfaklarında muhafaza ediyorlar. Kilolarca hazırlayıp sanırım bütün kış tüketiyorlar. Ama laf aramızda acı dediklerinde Konya da acı tüketiminin çok az olduğunu bildiğimden biraz şaşırmıştım. Sonrasında tadına baktığımda adından beklediğim gibi acı değildi ama çook lezzetliydi. Belki benim gibi bilmeyenleriniz vardır diye paylaşmak istedim.

Tarifi tam aslı gibi olmayabilir, çünkü uzun zaman önce almıştım ve zamanla unutmuş olabileceğim noktalar olabilir. Ve tabi ki ben adı gibi tadını da acı yaptım.:) Maydanoz ilavasi de benim yakıştırmam. Konya’lı hanımların düzeltmelerine açığım. Bunu da belirtmiş olayım.

83
MALZEMELER:
  1. 2 tane büyük tatlı kırmızı biber
  2. 5-6 tane yeşil biber (Acı biberle karışık kullanın.)
  3. 6-7 tane domates
  4. 1 demet mazdanoz
  5. 1 baş sarımsak
  6. 1/2 bardak sirke
  7. Tuz
  8. Sıvıyağ
YAPILIŞI:
  1. Biberler minik minik kıyılıp sıvıyağda kavrulur. (Kavurma yapmak istemesseniz ön kavurmadan geçirip su ilavesiyle yumuşamalarını sağlayabilirsiniz.)
  2. Kavrulan biberlere yine minik doğranmış domatesler ve 3-4 diş sarımsak katılır.
  3. Bütün malzeme yumuşayana kadar pişirilir ve ocaktan alınır.
  4. Sirke, Tuz, sarımsakların kalanı, maydanoz ilave dilir ve sıcak sıcak bir kavanoza konup ağzı sıkıca kapatılır.
  5. Tamamen soğuyunca buzdolabına koydum ve bir aydan fazla tazeliğini kaybetmeden kaldı. Sonrasında, yenmek şartıyla hayata veda etti.:)
24 thoughts on “Konya'dan Acı

  1. ah ah benim gibi acı seven birinin tam istediği bir tarif bu ellerine sağlık.Antep yemeklerini zaten çok severim.Bayıldım bayıldım.

  2. Bende anteliyim ama çok acı yiyemeyenlerinden:))Tam bana göre bir lezzet.Kahvaltıda tam bir iştah açıcı güzel ekmek yedirir.Eline sağlık.Görüntü enfes görünüyor.

  3. Biz İstanbulluyuz ama kahvaltılarda çok sık yapar bunu:) Günün her öğünü lezzetle yenen birşey:)Ama benimki acısız olmalı:))Ellerine sağlık,hayırlı pazarlar..

  4. Teşekkür ederim Ayşe. Bu tarif Antep damak tadına zaten çok uygun. Hatta biz kızartma yapınca kalan yağa domates eve bazan biber de atarak kızartır, kızartmanın yanında sos olarak yeriz. Ona da benzer bir tat.Selamlar…Fulya, ben de Antep’deki yakınlarım kadar acı yiyemiyorum. Yesem de yemeğin tadını bozuyor gibi geliyor. Denemeni tavsiye ederim. Belki restoranınızda sos olarak bile ikram edebilirsiniz.:) Prenses, acı yemeyenlerdensin demekki. Çoğu yerde yapıldığını biliyorum ama değişik seçenek ve isimlerle.Sana da hayırlı pazarlar..

  5. Ne lezzetli bir kahvaltılık buu sevgili Lavantin..Acıyla aram çok yoktur ama buna hayır demezdim şimdi olsaydı :)Ellerine sağlık,Sevgiler,

  6. Nilay, günün her sati inan ki iştahla yeniyor. Hatta biraz insanın ahlakınıda bozuyor, çok yedirmesi açısından.:)Sevgiler…

  7. Lavantin kiz bu ne boyle,bayildim dogrusu.Sabah kahvaltisina nede yakisir,soyle bandira,bandira yiyeceksin himmm…Ellerine saglik canim.Selamlarimla.

  8. Bu ve benzeri tarifler sadece Konya’ya has değil sanırım ama iştah açıcılığı konusunda hak vermemek elde değil. Abhazların, Makedonların, Moldovalıların, Bulgarların… Pek çok grubun, pek çok coğrafyanın severek yediği, mevsimlik ürünü değerlendirdiği bir leziz yiyecek olarak kabul ediyorum ben galiba.

  9. Tijen, teşekkür ederim bilgilendirmen için. Ben ilk defa Konya da gördüğüm için acı olarak biliyorum. Yine bir tv. kanalında azeri bir hanım da benzeri tatları yapmış yöresel çeşitleri olarak tanıtmıştı. Öğrendiğim kadar Azeri’ler bunun içine patlıcanda koyuyorlar ve harika oluyor.Aynı coğrafyannın insanları doğal olarak benzeri yemek kültürüne sahip oluyor.Selamlar…

  10. Bayılırımmm…İştahım yok ya maşallah;)Tam iştah açıcı…Ellerine sağlık lavantin;)Muhabbetle…

  11. Güldürdün beni Şükran.:)) Sanırım 30 lu yaşlarla birlikte kadınlarda iştah büsbütün artıyor.:( Ben hep çok az yiyen biriydim ama şimdi canım günün her saati birşeyler atıştırmak isitiyor.Sevgiler canım…

  12. Ay aman neyse, yemek tarifiymis:) Sayfani ilk actim, fotograf da gorunmuyor. Konya’dan aci diye basligi gorunce aci bir haberle karsilacagim diye uzuldum, iyi mi?:))) Sonra baktim nefis bir kahvaltilik, salata vari lezzet. Aman pek sevindim. Allah aci gun gostermesin diye dua edelim madem firsattan istifade…Hemen de denerim ben bunu, cok severim zaten boyle tadlari:)Sevgiler,

  13. hiç bilmediğim bi tarif….ama sevebileciğim bir tarif aynı zamanda..ellerine sağlık..ben zaten aslını bilmediğim için bu tarif bana yeter…

  14. Lavantinciğim, bundan ben yemiştim çok lezzetli olduğunu biliyorum. Hatta Adapazarlı bir arkadaşım kavanoz kavanoz getirirdi, soğuk olarakta yenilebiliyor. Adına Manço diyorlardı. Yine bilenler düzeltebilirler.Ellerine sağlık

  15. Malzeme listesinden lezzeti belli ellerine sağlık lavantin acıyı çok severim denemeliyim 🙂

  16. ACIYI YEMEK COK ZEVKLIDE…ÇEREZ GIBI YIYOMDA..SONU COK KOTU OLUYOR BE GECELERI UYUTMUYOR:))CUMA YAZIN COK KISA AMA COK NET ALLAH RAZI OLSUN..

  17. Senersen memnun kalırsın aysel.Nurgül canım, dua kapıların açıktır belki de rabbim duan için vesile yaratmıştır. Farklı bir bakış açısından bakarsak.:)Çok seveceğini düşünüyorum, deneyenler hayran kalmıştı.:)Selametle…

  18. Disal, zaten yapılışında faklılıkları olabilir diye düşünüyorum ama lezzet olarak aslının aynı hatta maydanozun artı lezzeti var.Selametle canım.Aymen, benim de Adapazar’lı bir arkadaşım var ve bu gün görüşeceğiz inşallah. Bir de mançoyu sorayım.:)Dediğin gibi soğuk yeniyor. İster sos olarak istersen çayla sade olarak harika.Sevgiler canım.

  19. Saliha, ben o kadar acı yiyemem ama eşim senin gibi yemekte bol bol yer acı biber turşusunu. Onun da kafası kaşınır ne alakası versa.:))Acısını az koyarak mutlaka dene derim.Sevgiler…

  20. Daha önce de yaptığım bu lezzeti sayfanda görünce dün hemen yaptım …..yetmedi bugün tekrar yaptım hemen bitti:))))Acıyı seven eşim bol acılı ben ve kızım çok az acılı olarak tükettik.Ellerine sağlık,nefis görünüşüyle kendine hayran bıraktı…sevgiler….

  21. Annem çok sık yapar bunu.Yalova da yazlığın bahçeden domatesleri toplar koca tencerelerle pişirir 4 kız bide kendi evine doluşturur sağolsun:) Ama çumralı çok yakın arkadaşlarım olmasına rağmen onlardan hiç duymamıştım bunu.Çok lezzetli gerçekten ayrıca evde yemek yoksa ve zaman azsa ben melemende de kullanıyorum çok pratik oluyo.Ellerine sağlık.

  22. Sevgili Ümmügülsüm, bahçe ve sebze dedin beni kalbimden vurdun.:) Çok imreniyorum bahçe sahiplerine. Özellikle de ekilip biçilen bahçeleri olanlara.Çumrayı bilmiyorum ama Konya merkez de oldukca sık yapıldığına bizzat şahit oldum. Selamlar…

Bir Cevap Yazın

