Bulgur Pilavı ve Mantar Kavurması

Bulgur benim en çok tecih ettiğim pilav malzemesi. Gerek alışnalığımıdan dolayı gerekse besin değerleri açısından sık sık yapıyorum. Ve son dönemlerde sade yerine üzerine çeşitli sebzeler kavurarak birlikte servis yapıyorum. Tahmininizden çok daha güzel bir ikli oluyor.

Aymen’in sobesine cevap vermeden vakit kazanmış olayım bu arada.

84

MALZEMELER:

  1. 1 bardak bulgur
  2. 1 tatlı kaşığı salça
  3. Zeytinyağı
  4. Tuz, karabiber

Mantar kavurması için:

  1. 1 kutu mantar konservesi ( Taze mantar kulanırsanız daha güzel olur.)
  2. 1 tane ince kıyılmış kuru soğan
  3. Yarım kırmızı biber
  4. Maydanoz
  5. Bir diş sarımsak
  6. Sıvıyağ,
  7. Bir tatlı kaşığı salça
  8. Tuzot, karabiber

YAPILIŞI:

  1. Zeytinyağı ve salça kavrulurp ve yıkanmış bulgur eklenir.
  2. Su ve baharatları katılarak kaynaması beklenir.
  3. Kaynayınca altı kısılır ve kapağı kapatılılarak pişirilir.
  4. Diğer tarafta, soğan kavrulup biberler ilave edilir.
  5. Biraz daha kavrulup mantarlar eklenir.
  6. Salça ve baharatları eklenerekkavurmaya devam edilir.
  7. Ocaktan alınıp maydanozu katılır.
  8. Servis tabağına konan bulgur pilavının ortası açılır ve kavrulan mantarlı karışım konarak servis yapılır.
18 thoughts on “Bulgur Pilavı ve Mantar Kavurması

  1. Bulgur ve mantar.Daha ne olsun ki?Bizim evin vazgeçilmezleridir kendileri.En yakın zamanda bir de bu şekilde denemek lazım.ellerine sağlık canım

  2. CAnim pilavin harika görünüyor,bizde dün yaptik tavukla:) afiyetle yendi.Burdada lezzetli oluyor ama,her nedense türkiyedeki pilavin tadi bambaska.Amcamlar salcasiz yaptigi bulgur pilavini kaz yada tavuk suyu ile yapar üzerine eti diderler,ayyy simdi olsa ne güzel olur.Ellerine saglik canim harika görünüyor.

  3. Ey sonsuz merhamet sahibi Allahım, eğer dünyada olmazsa, Lavantinciğimi bana cennete komşu et. :))))))))))))))))))

  4. lavantın nekadar faydalnadım senden anlatamam..bende sureklı bulgur yaparım oglum hep ıstıyor 🙂 ama ben bıktım oglum bıkmıyor…:)babamızda ısyanlarda artık ama senın bu çeşitlemen sayesınde artık bu şekilde yaparım mantarımda var:) yasasın…..ellerıne saglık:))

  5. bulgur pilavını ben de çok severim,yanında mantarla denemedim hiç.ama resim süper görnyor.ellerine sağlık.bu arada aşağıdaki yemeklere yorum yazmaya fırsat bulamadım,malum grip..ama nefis görünüyorlar..özellikle çorba..şu an galiba çok ihtiyacım var.slmlar.

  6. Bizde de aynı Seda, pirinç pilavından daha çok severim. Bu şekilde denemeni şiddetle tavsiye ederim canım.Sağol Melek’ciğim, keşke ikram edebilsem.:)Selametle…

  7. Yaren’ciğim, kaz eti bulsam kaçırırmıyım.:) Havası başka suyu başka memleketimin. Ürünleri de lezzetli dolayısıyla. Sanırım kaz eti daha yağlı oluyor, pilavı da çok güzel olur.Amiiin diyelim Aymen.:) Sen dua etmeye devam et, belki icabet olunurda dönüşümüz çabuklaşır.:))

  8. Saliha, madem öyle bir sorun var, bu yöntemi çeşitlendirmek mümkün. Her türlü sebzeyi kullanabilirsin. Sen de rahat edersin ev ahalisi de.Selametle…Süheyla’cığım geçmiş olsun canım, Allah şifa versin. Sen benim sadık takip ve yorumcularımdansın.:) Teşekkür ediyorum canım.

  9. Ellerine sağlık Lavantin’ciğim,nefis görünüyor.Mantar ve bulgur ikilisi vazgeçemediğim lezzetlerden.sevgiler…

  10. Bulgur pilavını çok severim yanında bir de cacık varsa başka bir şey istemem. İçinde mantar olan her yemeği de severek yerim. Elinize sağlık…

  11. Teşekkür ederim Bengisu.Sanırım çoğunun vazgeçilmez lezzetlerinden. Tüm yorumlar o yönde çünkü.Selamlar…Aysel, bulgur pilavının yol arkadaşı cacık olmadan olmaz değil mi?Selametle…Teşekkürler Sevim…

  12. selam lavantin pilav nefis olmuş ellerine sağlıkHer zaman antep yemeklerine karşı bir ilgim olmuştur bizim buranın yemeklerinden oldukça farklı olmasına rağmen pek severim senin blogun bana çok faydası olacak gibi sevgilerimle hoşçakal

  13. Nefis gorunuyor canim. Ellerine saglik, bulgur pilavi ve mantar harika bir ikili gercekten.

  14. Melek’cigim ne güzel, tariflerimi kullanman beni mutlu eder. Hep beklerim canim.Nurgül, Papatyaprenses ve Nino sizler de tesekkür ederim.

Bir Cevap Yazın

