Tam Öğün Salatası ve Pirinç Çorbası

Bu salata benim bir öğle öğünümdü. Tüm besin ögelerini içerdiği için de tam öğün salatası dedim. Tabaktaki miktar beni doyurdu. Ve tadı da gayet güzeldi. Yağ olarak yarım yemek kaşığından az sıvı yağ kullandım.

85 

MALZEMELER:

Bir avuç haşlanmış makarna

1 domates

1 kibrit kutusu kadar peynir

Kuru soğan

Marul

Tuz ,Sıvıyağ

Toz salata sosu

Limon

Daha farklı malzemelerde kullanabilirsiniz, havuç, nane vs. sizin isteğinize kalmış.

°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°

Bir gün önce yaptığım yemekten arta kalan pirinci değerlendirmek istemiştim. Ve düdüklü tencerenin marifetiyle lezzetli bir çorba oldu. İçinde her şey var. Zaten sulu yemek ve çorbalara sebze katmayı seviyorum. Mercimek çorbasına benzetebilirsiniz ama tadı hiç benzemiyor. Pirinç ve sebze tadının daha yoğun hissedildiği bir çorba.

 

86
MALZEMELER:

  1. 1/2 bardak pirinç
  2. Bir avuç kırmızı mercimek
  3. 1 tane kuru soğan
  4. 2 diş sarmsak
  5. 1/2 kırmızı biber
  6. 2 tane sivri biber
  7. 1 tatlı kaşığı salça
  8. Tuzot, karabiber
  9. 2 kaşık zeytinyağ
  10. 5-6 bardak su

Pişirmek için gerekli tek malzeme düdüklü tencere ve ocak. Bütün malzeme aynı anda tencereye konup pişiriliyor ve pişince bahartlandırılıyor.

16 thoughts on “Tam Öğün Salatası ve Pirinç Çorbası

  1. Salata süper olmuş. Yok yok . Çorba da nefis duruyor. Ellerinize sağlık.İyi geceler

  2. sevgili lavantin.ögun salatana bayildim cok guzel gorunuyor,corbaya diyecek soz yok.Ellerine saglik.ümran

  3. AAA PİRİNÇ ÇORBASININ ADINI BEN EZO GELİN BİLİYORDUM KIRMIZI MERCİMEKTE KOYUYORUM AMA İSMİNİ YANLIŞ BİLİYORMUŞUM:)MAKARNA SALATASI ENFES GERÇEKTEN ELLERİN DERT GÖRMESİN…

  4. Merhaba, sanirim sizde Almanya´da yasiyorsunuz. Hangi bölge yada sehirdesiniz? Biz Stuttgart´tayiz.Sevgilerimle Sonja…

  5. merhaba.Ne zamandır görüşemiyoruz.Ama inan hep gönlümdesin.Çorba nefis görünüyor.Yazdıklarında öyle.Bence bu yazdıklarını uygulamak için sadece anne olmak gerekmiyor.Her kul çevresindekilerle çocuk büyük iletişim kurarken böyle davranmalı.Çevremizde maneviyatsız yaşayan öyle çok insan varki.Neyse,seni özledim hepiniz allaha emanet olun.sevgiler.

  6. Teşekkür ederim Busem. Selamlar…Sağol Ümran’cığım, hem doyurucu hem sağlıklı güzel bir salataydı.Görüşmek dileğiyle.

  7. Melek’ciğim, ezogelinin tadına benzemedi açıkcası. Pirinç yoğunluktaydı. ve daha kıvamlı resimde görüldüğü gibi.Sevgiler…

  8. Sonja, seninle pirinç etkinliğinde tanışmıştık. Benim ilk etkinliğim olduğu için sorular sormuştum.:) Ben şimdilik Offenbach’tayım. yakınız birbirimize.Sevgiler…

  9. Çiğdem, haklısın görüşemedik. Ben son günlerde fazla internete giremedim. Yazdıkların çok doğru. Zaten genel olarak bu bilinç topluma yerleşse, çocuk yetiştiren anneler de bu kadar zorlanmayacak.Görüşmek dileğiyile canım.

  10. Merhaba Lavantin,bu harika ögünlük salatan ve o güzelim kirmizili corban da nefis olmuslar. Bu güzel rengi nasil yakaliyorsun yemeklerinde? Ben mesela TUKAS marka salca kullanmama ragmen böyle güzel bir renk yakalayamiyorum maalesef. Selam ve sevgilerimle..

  11. Lavantin çorba çok güzel ama asıl ben salataya bayıldım tam benlik ellerine sağlık canımSevgiler

  12. Kimi insanlar ne yaparsa yapsın güzel görünür ya işte sen onlardansın. Ekmek dilimlesen dahi şahane görünüyor sen yapınca. Yemeklerin çok çok çok güzel görünüyorlar. Ellerine sağlık.Lavantincim benim senden uzak yaşamak ne kötü :)))

  13. Merhaba canım. Bayılıyorum resimlerine ve yaptıklarına. Ellerine sağlık. Öpüyorum seni. Sevgilerimle.

  14. Kevser’ciğim, her salça güzel renk vermiyor. Tukaş hiç kullanmadım ama ben genellikle karışık salça kullanırım yörem ve alışkanlıklarım gereği. Öncü marka bu güne kadar kullandığım en güzel salça. Antep’in kendi markası bildiğim kadar. ve heryerde sanırım bulunuyor. Biber ve domates salçası birlikte kullanıyorum.Sevgiler…Teşekkür ederim Seda, makarna salatası hiç yapmamıştım daha önce. Mayonez filan koymayada gönlüm el vermeyince böyle birşey oldu.Sevgiler…

  15. Ayumen, canım insan sevdiğinin yaptığını güzel görür. Bir gün aynı şehirde yaşamak kısmet olur mu bilmem ama aynı ülkede yaşamak inşallah en kısa zamanda mümkün olur. Tası tarağı toplayıp Konya’ya yerleşirsin belki.:)Sobenin ayrıntılarına bakayım ve yayın ilkelerimle ters düşmüyorsa cevaplarım.:))) Teşekkürler canım…Sağolasın Rabia, beğnmen beni mutlu eder canım.Sevgiler, selamlar…

Bir Cevap Yazın

