HİCRİ YILBAŞI

Bu gün girdiğimiz yeni yılın (Hicri 1629) tüm islam aleminin silkinme, hata ve günahlarından arınma yılı olmasını diliyorum.
Müslümanların sosyal ve siyasî ilişkilerini düzenleyen, Hz. Peygamber (s.a.s)’in hicretini tarih ve takvim başlangıcı olarak esas alan, İslâmî takvimdir. Hicri takvim Hz. Ömer’in döneminde Kameri (ay) yılı esas alınarak düzenlenmiştir. Hicretin gerçekleştiği yıl, hicri takvimin birinci yılı olmuş ve senenin ilk ayı olan Muharrem ayının ilk günü de yeni yılın başı sayılmıştır. Müslümanlar için Muharrem ayının birinci gecesi “Yılbaşı”gecesidir. İslâmda, yani islami takvime göre yeni yıl, Muharremin birinci günü başlar. Müslümanlar ayları, bayramları, Ramazan ve Kurbanı, ibadet günlerini, Haccı, zekatı yılbaşını… vb. hep İslâmî takvime göre tanzim etmek zorundadırlar. Zira Allah, ayların sayısını on iki olarak bildirmiştir (et-Tevbe, 9/36). Müfessirlere göre bu aylardan kasıt, Kamerî aylardır. Müslümanlar ibadetlerini ihtimal ile düzenlenen Milâdi aylara değil; müşahhas ‘ilâhi bir gerçek’ olan Kameri aylara göre düzenler.

10 thoughts on “HİCRİ YILBAŞI

  1. Hatırlattığın ne iyi oldu Lavantin büyükler bugün eve erzak alınmalı derler doğrumu bilmem ama :)Sevgiler

  2. Hicri Yılbaşımız hayırlara vesile olmasını diliyorum. Başımızdaki terör belası bu yıl kökünden kazınır ve vatanımız milletimiz için kurtuluş olur inşallah.

  3. Canim Hicri yilbasi hepimize mübarek olsun insallah hayirli bir yil geciririz hepberaber,sevgiler…

  4. Seda,aslında büyüklerin söylediklerinde gerçek payının yüksek olduğunu düşünürüm. Vardır bir bildikleri ama merak attim neden diye.:))Selamlar canım…Aymen’ciğim ne güzel bir dua. Amin diyorum canı gönülden. Sadece terör belası değil Başımızada kök sarmış tüm belalardan kurtuluruz inşallah. Eğitimsizlik, islamsızlık, ahlaksızlık vs…

  5. Sağol Melek, hepimize hayıor getirsin.Sevgiler…Seçil, senin de mübarek olsun canım.Hayırlı seneler…

  6. İnşallah Seval, hayırlı olur. Biz isteyelim belki bu yıl rabbimin rahmetine layık oluruz.Hayırlı akşamlar.

  7. canım benim yoktum evde bir süre.bir ara kısa süre bir girdim, dutağacım kediyi yıkadım diyince ona “anaa” dedim.:)) seninde hicri yılbaşın mübarek olsun.:) ama o alışveriş konusu bir hadis, ve 10 muharrem ile ilgili.:)geçen sene yazı olarak yazmıştım. oradan Hadisi alıntılayım.”Bir kimse Aşure gününde ehl-ü iyalinin (ev halkının)rızkını temin ederse Cenab-ı Allah o kimsenin senesini tamamen rızk bolluğu ile geçirir.”(Camius-sağir) yılbaşında bir kaç yere yorum yazmıştım , nar kırmakla evin senelik bereketi sağlanmaz diye::)))) Yani o gün evinize bol erzak sokmaya çalışın.Benim erzak alışverişim o zamana denk düşmezse bile,o gün bakkaldan işte biraz un,şeker,çay,tuz ve zaten ekmek,ayrıca karışık bol çeşit kuruyemiş alırım. Allah’ıma şükür de bütün sene bolluk devam eder. sevgilerimle..))

Bir Cevap Yazın

