Patlıcanlı Gözleme

Gözlemeyi sevmeyen yoktur herhalde. Çeşit çeşit harçlar kullanarak birbirinden değişik börekler yapmak mümkün oluyor. Tabi ki çoğunuz zaten biliyoruz diyorsunuz ama ben yeni mutfak talebelerini de göz önüne alarak yazıyorum. Patlıcanlı gözlemeyi de sevgili Çerkez Kızında görmüştüm. Tahmin edemeyeceğim kadar güzel oldular. Eminim patlıcan delilerinin hemen ilgisini çekecektir.:)

 1

MALZEMELER:

  1. 3-4 bardak un
  2. 1 paket kuru maya
  3. Tuz, sıvıyağ

İÇ MALZEME:

  1. 2 tane patlıcan
  2. 2 tane domates
  3. 4 tane yeşil biber
  4. 1 büyük kuru soğan
  5. Kaşar peyniri
  6. Sıvıyağ
  7. Tuz, karabiber

YAPILIŞI:

  1. Soğan ve biberler ince kıyılıp sıvıyağda kavrulur.
  2. Minik küpler şeklinde doğranan patlıcanlar ilave edilip kavurmaya devam edilir.
  3. Domatesler yine minik minik doğranıp karışıma katılır.
  4. Bütün malzeme yumuşayana kadar pişirilir ve soğutulur.
  5. İç malzeme soğurken hamur yoğurulur ve 5 dak. dinlendirilir.
  6. Hamurdan yumurta büyüklüğünde bezeler hazırlanır.
  7. Her beze normal yufka inceliğinde açılır ve tam ortasında bir kare oluşacak şeklide patlıcanlı içten yayılır.
  8. Harcın üzerine kaşar peyniri konur ve gözleme şeklinde kapatılır. (Kaşarın miktarı zevkinize ve kilonuza kalmış, ben az koydum ama çok olması lezzet üstüne lezzet olur Oktay Ustanın deyimiyle.:)))
  9. Kızgın saç ve ya teflon tavada kızartılır.
  10. Pişenlerin üzerine tereyağı ya da başka bir yağ sürülür.
23 thoughts on “Patlıcanlı Gözleme

  1. üfffff,lezzet üstüne lezzet gibi amaaa…patlıcanlı herşeyi çok severim.ne kadar güzel yapmışsın lavantincim,ellerine sağlık…

  2. Sen yaparsında güzel olmaz mı? Ne yaparsan yap sunumun yeter beni ye diye bağırıyor görüntü:) Ellerine, parmaklarına, oklavana sağlık:) Bu arada tarihe bakılırsa erkenden ağustos ayını getirmişsin maşallah:)) birisi fena halde pc nin tarihiyle oynamış olmalı:)

  3. arkadaşım sen yaparsında güzel olmazmı eminim çok güzeldir ellerin dert görmesin

  4. Ellerine sağlık canım benim. Kahvaltısız olan ben şimdi hayran hayran bakıyorum yaptıklarına. Lavantin ne harika tariflerin var yaa. Hepsi birbirinden güzel. ellerine sağlık. Öpüyorum seni. Sevgilerimle.

  5. ımmmmmmm lavantin muhteşem bunlar ya 🙂 Ellerine sağlık. Canim nasil istedi anlatamam sana :)betülmeyvesepeti.blogcu.com

  6. mımmm zeytinyağlı patlıcan hariç patlıcanlı ne olsa yerim, bu gözlemeleride yerim hatta bide yanına ayran içerim:))Ellerinize sağlık…

  7. Gerçekten hem farklı bir tat hem de çok hoş ve lezzetli görünüyor..Ellerine sağlık..Sevgiler

  8. Gerçekten öyleydi Delfina. Ben de patlıcanı çok seviyorum. Sevmediğim yemeyide yoktur hani.:)Sevgiler…Aymen’ciğim, teşekkürler. Oklova tutmanın darısı senin başına canım.:) Sen şimdiden öğren bilmiyorsan, ben gelince bana gözleme açarsın.:))Tarihi iyiki fark etmişsin. Dün geceden beri pc yi açmadım. Epey bir rezil omuşum yani.:))Sevgiler…

  9. Sağolasın Melek’ciğim. Nefis gözlemeler olmuştu.Hayırlı geceler…Rabia, teşekkür ederim canım. Hafta sonu denersin, eminim çok hoşuna gidecektir.Ben de seni öpüyorum canım. Antep’e. sevgiler…

  10. Betül, mutlaka denemeni tavsiye ederim canım. Hayırlı geceler…Eh bize de afiyet olsun demek düser.:)) Ben patlıcanın sevmediğim yemeğini bilmem. Zeytinyağlı da olur tereyağlı da.:)Sevgiler prenses.

  11. Lavantin patlıcanı zaten severim ama hamur işlerine dahada yakıştırıyorum böreği çok güzel oluyor eminim gözlemede nefis olmuştur ellerine sağlık

  12. vallahi acıktım ben bu gözlemeleri görünce en iyisi gidip yatmak.ellerine sağlık cnm.

  13. Offf amannnn harika bir lezzet olmalı bu. Görüntü çok güzel. Ellerine sağlık Lavantinnnn…

  14. Seda, ben de böreklere çok yakıştırırım ve bu haliyle ilk denemem. tadı harikaydı, tavsiye ederim.Sağol Melek’ciğim, tüm islam alemine ve sana yeni yıl rahmet getirsin inşallah.

  15. işte o patlıcan delisi benim :)) Patlıcanlı böreği de çok severek yapıp yiyorum,gözlemesini de ilk fırsatta denemek isterim.Elinize sağlık…

  16. Bu gözlemeye yorum yapmadan gidemedim görüntüsü sahane ama eminim lezzeti kat kat fazladir ellerine saglik canim,kucak dolusu sevgiler…

  17. Elih Antep’te patlıcanın çeşit çeşit yemeği yapılıe ve yazın patlıcan delileri çıktı diye bir tabir vardır. Demek sen de o delilerdensin.:) Eminim memnun kalacaksın.Seval’ciğim ben den de sana kucak dolsu sevgiler…Denemeni tavsiye ederim canım.

  18. yerim ben sizi:)patlıcanla hamur işleri çok yakışıyor ki ben zaten patlıcana düşkün biriyim bu gibi güzelliklerle birleşince ala oluyor:)ellerine sağlık.

  19. Teşekkür ederim Mutfak havlusu.Patlıcanı sevmemek damak tadı için bir kayıp olur bence.:)Selametle…

  20. lavantincanım benimçok ayıp bana gerçekten…seni ziyarete gelmeyeli çok olmuş.ne çok şey yapmışsın,hangi birine bakayım bilemedim.ellerine sağlık ,cuma yazılarında ayrı güzel tabii

Bir Cevap Yazın

