Porselen Demlik Çay Saatleri Etkilniği 9 – Anasonlu ve Susamlı Kurabiye

Yeni bir etkinlik yeni bir tarifle buradayım. Ev sahibesi Eda hanıma kolaylık diliyorum. Etkinlikler çoğaldıkça yeni tarifler öğreniyoruz. Ama açıkcası takip etmekte zorlanıyorum. Eskisi gibi gidip etkinliği baştan sona gezemiyorum malesef. Diğer taraftan da bir arşiv oluşuyor olması güzel oluyor. Aslında yetenekli arkadaşlara buradan seslenmiş olsam da, tüm yemek etkinliklerini- hangi başlıkla olursa olsun- bir sayfada toplasalar. Çok güzel olur. Yine herkes kendi sayfasında yayınlar ama, tek sayfa arşiv niteliğinde ve arştırma yaparken kolaylık açısından harika olur bence.
Tarifim eskilerden ve yine uydurma bir tarif.

89

MALZEMELER:

  1. 1 yumurta
  2. 4-5 kaşık margarin
  3. 4-5 kaşık toz şeker
  4. 1 kaşık anason
  5. 1 paket vanilya
  6. Yeterince un
  7. Susam,
  8. 1 kaşık pekmez, 1 kaşık yoğurt
YAPILIŞI:
  1. Susam ve pekmez hariç diğer malzemelerle kurabiye hamuru yoğurulur.
  2. Unlu bir zeminde 1/2 cm. inceliğinde açılır.
  3. Rulet bıçakla 1 parmak kalınlığında 15 cm lik şeritler kesilir.
  4. Pekmez ve yoğurt karıştırılır ve şeritlerin bir ucu bu karışıma batırılarak halka şekli verilir.
  5. Aynı karışıma şekil verilen hamurun bir yüzü batırılır ve ya fırça yardımı ile sürülür.
  6. Pekmezli karışıma batırılan taraf susama bulanıp 180° pişirilir.
19 thoughts on “Porselen Demlik Çay Saatleri Etkilniği 9 – Anasonlu ve Susamlı Kurabiye

  1. arkadaşım ben çek beceremem simidi belkide malzemeden çaldığım için be ceremem ellerine sağlık

  2. hayatım ne kadar hızlısın…ne çok şey eklemişsin…ağzımın suyu aktı valla…..ellerine sağlık..hepside birbirinden nefis….çok öpüyorum seni…..vede ne kadar anneyiz yazını çok beğendim…gerçekten iyi eğitmemiz gerekiyor…ama insanın o kadar yorgun bir dönemine dek geliyorki o yıllar hiç çocukla ilgilenemiyosun….çocuk anneye duyduğu bağımlılıktan yeni kurtuluyor ve insan bu dönemi daha önceki yıllarda yorulduğuna sayıyor..dinlenmeye çekiliyor…anlayacağın bırak uğraşmayı neredeyse kendi başının çaresine ya da tv eğitimine bırakıyor…tv de ne kadar eğitiyor ortada….

  3. Ohh misler gibi kurabiye koktu:)Çok güzel olmuş,ellerinize sağlık.Hayırlı günler

  4. MerhabaBu kurabiyelere yorum yazıp diğerlerine yazarsam haksızlık edeceğimi düşünüyorum.. hepsi de birbirinden güzel görünüyor.. hangi birinin tarifini okusam diye şaşırıp kaldım.. Sayeniz de Antepe olan merakım iyice arttı.. kimbilir belki birgün nasip olur…Mutlu bir hafta dilerim.http://mutlulukdefteri.blogcu.com

  5. Şu pekmez uygulamana bayılıyorum nar gibi kızarıyor, görüntü mükemmel. Ellerine sağlık Lavanticiğim. Harikasın.

  6. canım nefıs gorunuyor. cok severım anason aromasını. aldım tarıfı . sevgılerımle..

  7. Melek, sen bir dene becereceğinden eminim. Hem ben de malzemeden genellikle çalarım.:) Yağı ve şekeri koyarken ellerim titrer mesela.:)))Sevgiler…Disal, yemek yorumun için eteşkkür ediyorum.Çok haklısın, insan hiç uğraşmak istemiyor kimi zaman. ama eğitilmeyen çocukların akibetini görününce çaresiz bir görev olduğunu fark ediyorum. Bir de çocuk verdiğini aldıkca bu insanı yüreklendiriyor.Rabbim emeklerimize karşılık verri inşallah.

  8. Sağol perenses, buralarda öyle.:))hayırlı akşamlar…Teşekkür ederim Betül.Selamlar…

  9. Nurgül, tekrar yorumunu okumak güzel. Sayfanıda güncellemiyorsun, özledik seni.Sevgiler…Tuğba, güzel sözlerin için teşekkür ederim. Antep’e yolun düşerse çook hoşuna gidecek bir lezzet turu atmış olursun. İnşallah bir gün nasip olur.Sevgiler, selamlar…

  10. Aymen’ciğim, sen de harikasın canım. İlk simit yaparken uyguladığım pekmez artık yumurta yerine sıklıkla kullandığım bir malzeme oldu.Sevgiler canım.Banu, yediğim en lezzetli kurabiyelerdendi. Susam ve anason çok yakışıyor. Hayırlı akşamlar…

  11. Resim kalitesi ve sunum şıklığı ile diğerlerini aratmayan nefis bir lezzet,ellerine sağlık.Arşivini ziyaret ederken kendi yaptığın resimleri gördüm,devamını umarım yayınlarsın.sevgiler….

  12. Sağol Bengisu, beğendiğine sevindim.Resimlerimi yayınlayacağım demiştim ama yemek taslakları birikince fırsat kalmadı.İnşallah ona da sıra gelir.Teşekkürler ilker. Görüşmek dileğiyle.

  13. ellerinize sağlık ben anosonun tadınada kokusunada bayılıyorum bunlar tam benlik olmuş.anosonlu galete alıyorum bunlarda onlar gibi olur heralde.

  14. Hoşgeldin Sena. Teşekkürler yorumun için.Anasonu benim gibi seviyorsan bayılacağın bir tat.Selamlar…

  15. http://edaca30.blogcu.com/CANIM NASIL OZUR DILESEM BILMEM KAC GUNDUR BLOGCU.COM SORUN VAR INAN EKLEDIGIM SEYLER UCUYOR IKI GUN ONCE YAYINLADIM TARIFINI AKSAMLARI PEK GIREMMIYORUM ..TEKARAR EKLEDIM TARIFI IYIKI HATIRLATTIN YENIDEN IYICE SAPSAL OLDUM BU ARALAR :(( KUSURUMA BAKMA CANIM :((

  16. Sevgili Eda, estağfurullah sıkma canını. O yoğunluğun içinde bu tüp poroblemler normaldir. Ayrıca güzel bir etkinlik, ellerine sağlık.Sevgiler…

Bir Cevap Yazın

