Ne Kadar Anneyiz? (2) / Cuma Yazıları

Osmanlı’da bilindiği gibi “Sibyan Mektepleri” vardı. Prof. Dr. Faruk Beşer, bir konuşmasında bu mekteplerin duvarlarında şu sözün yazılı olduğunu söylemişti: “Yedi yaşına kadar çocuğunuzu bize verin. Yedi yaşından sonra alın ne yaparsanız yapın.” Bu atlarımızın durumun önemine ne kadar vakıf olduğunu gösteriyor.
Biz anneyiz, bizler vasıflı olalım ki bir insan yetiştirebilelim. Belki farkında değiliz ama, günümüz eğitimcilerinin de birleştiği bir konudur ki, 0-6 yaş insan gelişiminin temelidir. Bu yaşlarda insan karekterinin büyük bir bölümü oluşur. Yani biz farkına bile varmadan bir insan, bizim yanlış ve doğrularımızla yetişiyor. Bu müthiş bir sorumluluk. İsretseniz bir alim, isterseniz bir zalimin karekter tohumlarını atmak sizin elinizde. Korkularınızı, hayranlıklarınızı, inancınızın köklerini düşünün. Siz farkına varmadan o çocuğu yaşatıyorsunuz içinizde. Yani ilk çocukluğunuzu. Bilinç altınızıda o günlarin eserleri var. Üzerinden seneler geçse de içinizdeki o çocuktan kurtulamassınız. Sizin çocuğunuz da, o çocukla yaşayacak. İnsan gelişimindeki safhalarda, ilk çocuklukta anne-babaya duyulan hayranılığından, ergenlikte isyanından, 20 li yaşlarda kendini onlardan daha üstün gördüğünden ve 30 lu yaşlara gelince tekrar anne babasına duyduğu beğeni ve hayranlığının başladığı anlatılır. İşte bu bile insanın çocukluğundaki yargılara – gelişimi tamamlanıncaya kadar uzak kalsa da – gelişiminin tammalanmasıyla tekrar geri döndüğünün bir kanıtıdır.

Reklamlar

18 thoughts on “Ne Kadar Anneyiz? (2) / Cuma Yazıları

  1. Merhaba Canım, ellerine,yüreğine sağlık ne güzel dile getirmişsin. Bir solukta okudum ne denebilir bilmiyorum eklenecek pek birşey yok zaten ve iş sadece uygulamaya kalıyor, Rabbim inş. bildiklerimizle amel etmeyi nasip eder bilmediklerimizi de zaten o niyette olunca öğretir.Benim en kızdığım yanlış 7 yaşına kadar hiçbirşey vermeyip, çocuk hatta bebek gibi şımartıp sadece her istediğini almakla sorumluluğunu yerine getirdiğini zannedip 7 yaşından sonra da birden büyük gibi davranmasını beklemek örneğini çok görüyorum da…Sadece biraz ilgi ve sevgi…gerisi gelir diyorum…Sevgi ve muhabbetlerimle.Nazife

  2. Sağol canım, beğendiğine ve ilk yorumun sen den olmasına çok sevindim. İnsan düşüncesinde emin oluyor ama hayata geçirince dostlarından destek bekliyor.Yazdıklarına katılıorum. Ve o kadar çok yapılıyor ki bu. Eğitim okullarda 7 yaşında başlayabilir ama aile o yaşa kadar çocuğunu neler neler vereceğinin bilincinde değil.Sevgiler…

  3. Lavantin cuman mubarek olsun canım yine güzel bir yazı yazmışsın yaptıklarını ve yazdıklarını iş yerinde kaçamak bakarak görsemde çoğu zaman yorum yazacak kadar vaktim olmuyor ama hergün uğruyorum sana vişneli puding harika sevgiler

  4. Bu guzel ve faydali yazi icin tesekkurler arkadasim.Ebeveynlik zor zanaat gercekten. Ama bunun farkinda olmak cok daha onemli. Ne denli zor ve onemli bir vazife icinde oldugumuzun yani. Allah cumlenin yardimcisi olsun, bizi hayirli ana baba eylesin ki, hayirli evlatlar yetistirebilelim. Amin.Nurgul

  5. merhaba lavantın,yazdıkların cok guzel ve gercek cumleler…ben bılım sanat vakfında faruk beser hocamızınyuvarlak masa derslerıne katılma serefıne naıl olmustum..ınankı cok kıymetlı bır hoca..velı nımetımız..ben zaten psıkoljımın ıyı olmadıgı zamanlarda pervasız hareketlerımden dolayı cok huzursuz ve uzgun oluyorum..:((normal zamanlarımda elımden gelenı yapıyorum…ama herzamankı duam şu;RABBİM OGLUMU HAYIRLI BIR EVLAT ETSIN…HAYIRLI INSANLARIN İÇİNE SOKSUN.OGLUMU RESULULLAHIN AHLAKIYLA AHLAKLANDIRSIN…SEVGILERLE…LAVANTINCIM ALLAH RAZI OLSUN SENDEN

  6. arkadaşım bende duymuştum hatta bir çocukda 4 yaşına kadar ezberinin kuvveti dolayısıyla hafızlığa bile meyilli olurmuş bencede eğitim 7 yaşına kadar 7 yaşından sonra okulda dersler falan …yani taze boş beyinken sevgiyi saygıyı Allah sevgisini anne babaya itaati kısacası Efendimizin güzel ahlakını aşılamalıyız zaten onun sünnetleri öğretmenlerin öğrettikleridir …güzel bir konuya değindiğin için teşekkürler arkadaşım inş. bizde Allah’ın emanetlerine gözümüz gibi bakıp ahirette utanmayız

  7. Ah lavantincim,bu yazinla tekrar vicdan azabi duydum,keske cocuklarimi hic yuvaya göndermeseydim diye.Hic isteyerek birakmiyordum ama benim son ikisinin arasinda 13 ay var.bu yüzden mecburiyetten yani.Dil sorunuda var biliyorsun evde hep türkce konustuk,okulda belki zorluk ceker dedik.Yoksa ben cocuklarla evde yuvada hangi oyunlar oynaniyor,hangi el becerileri yapiliyorsa yapiyordum.Bu yazin yeni anne adaylari icin cok iyi olacak.Bu arada sübyan olacakti,bu mektebler:)Allaha emanet ol

  8. Seda’cığım, teşekkür ederim. Olsun canım okunduğunu bilmekte yetiyor.Ama tabi ki özellikle Cuma Yazılarına gelen yorumlar beni daha da mutlu ediyor.Melek, sağol canım. Ah keşke anne olmak kadar eğitimin de önemli olduğu gerçeğini anlayabilsek. Çocuk doğurmakla anne olduğunu sanan annelerin olduğunu bilmek çok can acıtan birşey. İnşallah bir kişiye bile sorumluluğunun bilincini hatırlatma şansım olmuştur.

  9. Önce sibyan kelimesinin açıklamasını yapayım: “Islâm dünyasinin ilk asirlarinda “Küttâb” adiyla tanidigimiz bu okula, Müslüman Türk devletlerinden Karahanli ve Selçuklularda “Sibyan Mektebi” deniyordu. Osmanlilar’da ayni okula bu isimle birlikte “Dâru’t-tâlim”, “Mektep”, “Tas Mektep”, “Mahalle Mektebi”, “Mektephâne” ve “Mekteb-i Ibtidâiye” gibi isimler veriliyordu.herkesin şahsi seçimi ama ben çok karşıyımdır Almaya’daki yuvalara. Çocuğu tam eğitilme yaşında bir almanın eğitimine vermek çok terse geliyor. Ama tabi ki herkes kendi imkanları ölçüsünde yaşıyor. Ben hiç gerek duymadım oğlumda. Almancayı ev de öğrettik. Okuma yazma dahil diğer konularda ilerde olunca İlk yılda sadece Almanca öğrendi ve şu an sorunsuz çok şükür. Mecburiyet olmassa kızımı da göndermeyeceğim inşallah.Allah hepimizin yardımcısı olsun canım.İnşallah olumsuz etkileri çocuklarından atmayı başarırsın.

  10. Yazdıklarınız da çok haklısınız.çocuk diyerek geçmemeliyiz,hiçbir şeyin üstünden’aman çocuktur geçer’diye geçmemeli herzaman doğruyu göstermeliyiz.Atalarımız bu kadar ilere düşüncelere sahipken nasıl olmuş da bu kadar gerilemişiz anlamakta güçlük çekiyorum.Bize sadece atalarımızı örnek almak yeter.Paylaşımın için teşekkürler.

  11. MERHABA NETTE DOLAŞIRKEN RASTLADIM BLOĞUNUZA.çOK MEMNUN OLDUM.çÜNKÜ GAZİANTEPLİLERİ GÖRÜNCE MUTLU OLUYORUMsEVGİLER.

  12. Belki karşınıza alıp çocuğunuza sevgiyi saygıyı dürüstlüğü vs vs öğretmek zordur. En güzel eğitme yolu önce kendinizi eğitmektir gerisi zaten gelir. Çocuğun gözü önündeki model sizsiniz ve dünyaya gözlerini açan bebek herşeyiyle sizi örnek alacaktır, en basit bir eylemizi bir ayrıntıyı bile kaçırmadan. Sizin yapamadıklarınızı ondan beklemeniz ne denli gerçekci olacaktır.

  13. Sema, insan anne olunca daha iyi anlıyor. Çocuklarım büyürken hayretleriçinde takip ediyordum. Çevrenin ve benim üzerindeki etkileri ne kadar büyük.Osmanlı hertoplumu çürüten aynı sebepten yıkılmıştır. Fitne! Savaşla başa çıkamayacağını anlayan batı fitne tohumlarıyla yıktı koca çınarı. Ama bizlerin onların torunları olduğunu hsaba katmıyor sanırım.Sevgiler…Ben de seni tanıdığıma memnun oldum Birgül.Sayfanı şöyle bir dolaştım ve gerçekten çok beğendim. Ayrıca aynı tutkuda yani resim tutkusunda birleşmemiz ne hoş.:)Sevgiler…

  14. Değilmi ya, Aymen ne güzel yazmışsın. En güzel nasihat bizzat biziz. Biz çocuğun yanında küfür edersek o çocuktan ne bekleyebiliriz ki? Bir tanıdığım, çocuklar için uygun olmayan filimleri oturup çocuklarıyla birlikte izliyordu. Korku veya hoş olmayan içerikteki filimleri rahatlıkla çocuklarıyla izleyebiliyordu. O çocuklar tabi ki, erişkinlere ait ilişkileri hazır olmadıkları bir yaşta görerek kötü etkileniyorlardır. Ama bunu anlatmak imkansız. Bir de alay ediyorlar.:(

  15. Okul öncesi denilen yaşlara gelen eğitimin önemini o kadar iyi anlatmışsın ki daha ne denilebilir ki,tebrik etmekten başka.Bugün gazetede bir annenin çocuğuna tam da bu yaşlarda verdiği eğitimden bahsediliyordu,tabir doğru olursa kanım donarak okudum.Çocuğunu ,kendini döven arkadaşlarını döveceğine söz verene kadar bir odaya kapatıp aç bırakıyormuş ve çocuğu şuan binlerce şehidimizin katillerinin elebaşı.Bu o kişinin yaptıklarını hiçbir zaman haklı göstermez.Ailede verilen eğitimin sonuçlarını görebilmemiz açısından yazdım.Sevgi aşılamakta,onların geleceğine yön vermekte kendi elimizde.gül büyütüp,güzellikler yetiştirebilmek dileğiyle…..Rabim yar ve yardımcımız olsun….sevgiler….

  16. Bengisu, ne kadar keskin ve açık bir örnek vermişsin. Sağolasın canım.Biz farkına bile varmadan ne tohumlar atıyoruz gül ve ya diken.Oysa ki, ne kolay bir terazimiz var.”Kendine yapılmasını istemediğini başkasına yapma.”Selamlar…

  17. limon cicegi: cok onemli ve cok dusunulmesi ve cok seyler yapilamsi gereken bir konuya temas etmissin kalemine saglik diyorum Allah ummeti muhammedin cocuklarini her turlu kotuluklerden muhafaza etsin hepimize kendimizden cok daha iyi cocuklar yetistirmek nasip etsin ancak bu sekilde istikbal islamin olabilir http://limoncicegi.blogspot.com

  18. Sevgili Limon çiçeği, ne güzel demişsin diline sağlık. İnşallah dediğin gibi istikbal islamın olur.Sevgiler…

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Connecting to %s