Tavuklu Tortilla

Daha öncede sebzeli tortilla tarifi vermiştim. Bu kez içinde tavuk var yani daha da lezzetli. Bence muhteşem bir tat. Bazı tatlar vardır mutlaka denenmesi gereken. Bunların içinde: Antep lahmacunu ve baklavası, tantuni, inegöl köftesi gibi lezzetleri sayabiliriz. Bu tür yapılan tortillalarda bence o guruba giriyor. İnsan yedikce yiyesi geliyor.

91

MALZEMELER:

  1. Hamur için gözleme hamuru kullandım arşivden bulabilirsiniz
  2. Bir miktar haşlanmış tavuk eti
  3. 1 tane soğan
  4. 1 tane kırmızı biber
  5. Kaşar peyniri
  6. Karabiber, tuz

YAPILIŞI:

  1. Soğanları ve bibreleri doğrayıp çok az yağ ve su ilavesiyle piraz pişirdim.(Aslında kavrulması gerek.)
  2. İçine haşlanmış ve didiklenmiş tavukları ekledim ve baharatlandırdım.
  3. Hamuru tatlı tabağı büyüklüğünde açtım ve kızgın tavaya koyup bir tarafını kızartıp tersini çevirdim.
  4. Pişen taraf üstte kaldı ve altı pişne kadar kızaran üst tarafının yarısına kaşar peyniri serpiştirip birar kaşık tavuklu harçtan koydum.
  5. hamurun boş kalan tarafını harç koyduğum tarafın üzerine kapattım.
  6. Tekrar alt üst yapıp her iki tarafıda yeterince kızarınca tavadan aldım.
  7. Pişen tortillaları tavadan almadan yarısına gelecek şekilde kaşar peyniri serptim ve tavuklu karışımdan koydum.
  8. Hamurun diğer yarısını üzerine kapatıp, peynirlerin erimesi için biraz daha beklettim.
  9.  

23 thoughts on “Tavuklu Tortilla

  1. 2008 yılının sizlere sağlık,mutluluk,huzur ve bereket getirmesini tüm kalbimle dilerim..Kucak dolusu sevgiler

  2. Merhaba Canım, tarifin güzel görünüyor zaten açım da…ama şu an bana pratik bişeyler lazım çünkü yorgunum…Beni hamur işlerine bu güzel tariflerinle alıştıracaksın gibi geliyor. İyi de edersin özellikle eşim çok seviyor malum Kastamonu gibi bir yerde yaşıyoruz. Hamur işi olmazsa olmaz…Sevgiler…görüşmek ümidiyle. Nazife

  3. Teşekkür ederim Nilay, aynı dilekleri senin için de diliyorum.Selamlar…Nazife’ciğim, hamur işlerinin uçsuz bucaksız iklimene girmek için daha ne bekliyorsun?:) Bak talepte varmış. Başla biran önce ve resimlerini bana da gönder.Sevgiler canım…

  4. Şükran’cığım, her zamanımız tüm Muhmmet ümmeti için huzur iklimide geçer inşallah.Selamlar…Aymen, sağol canım. Ben niyetliyim seni yemek yapan biri haline getirmeye. Blogcu blogcuya baka baka yemek yaparmış.(Taş çatlasın 500 sene sonra ata sözü olarak kullanmaya başlanır bu söz.:))

  5. Yeni yılın size ve tüm sevdiklerinize sağlık, mutluluk, neşe, başarı, sevgi ve huzur getirmesini dilerim.Nice yıllara..

  6. Sevgili Lavantin , muhteşem bir lezzet çıkmış ortaya. Ellerine sağlık.Yeni yılda herşeyin gönlünce olmasını dilerim. Sevgiler.

  7. Güldürdün beni Lavantin, inş dediğin gibi olur, beni seni yemek yapmayan biri olarak etkilemeyeyimde:))) büyük kayıp olur camia için:))

  8. Teşekkür ederim Nazlı. Cümle Muhammet ümmeti için diliyorum ben de dediklerini.Özlem’ciğim, gerçekten denemesini tavsiye ttiğim çok lezzetli bir yemek. Sevgiler…

  9. Aymen, sen hiiç merak etme benim için. Ben almışım yemek yapmanın tadını artık iflah olmam.:)Nasılsa beni takip ediyorsun, tariflerin birini denemesen birini deneyeceksin. Bir derken iki, üç bakıcaksın “Aymen Karmaşık Mutfak” diye yeni bir blog.:))

  10. of ya nasıl da iştah açıcı ellerine sağlıkkarnım tok ama gene de yerim olsaa

  11. Yeşim, tokken bile yenecek kadar güzeldi. Teşekkürler yorumun için.Sağol Kızılcık şurubu. Selamlar…

  12. Lavantinim,bu nasıl bir görüntüdür.ve bu saatte bana yapılırmı :)Ellerine sağlık hayatımsıcacık sevgiler..www.misssgibi.com

  13. Yaptım bile.:)) Zerrin’ciğim, yapılışı çok kolay. Hafta sonu yaptığın meşhur kahvaltılarından sonra bir de keyifli akşam yaşa.Sevgiler benden canım.

  14. Vişneli muhallebiye yorum yazacakken tortilla gözüme çarptı. Allahım bu nasıl bir görüntüdür böyle ya! Ağzımın suları aktı desem yerider yani:)Ellerine sağlık canım..Sevgiler..

  15. Prensesim, yaparsan içini şöyle bir açonca aynı görüntü seni de bekler. Dene ve tadına var derim.Selamlar…

  16. Tekrar Merhaba,Kusura bakmayın. Bu ikinci yorumum. Tarifinizi denemeyi düşünüyorum. 6.şıktan sonrakini anlayamadım.Lütfen, daha açık anlatabilir milisinz?Sitenizi çok beğeniyorum. Her gün ziyaret ediyorum.Annem kete yapıyor. Kete gibi kapatıyorsunuz. Sonra tavadan almadan yarısına gelecek şekilde kaşar peynirini ve tavuklu karışımını koyduğunuzu yazmışsınız. Bu nasıl oluyor?Cevabınız için çok teşekkür ederim.Saygılarımla,

  17. İsimsiz yazan arkadaşım, kusuruma bakma cevabın gecikti, dünden beri girmemiştim internete.Yufkayı tavaya koyuyorum ve kızarmasını bekliyorum. Kızarınca altını çevirip hemen kızaran yüzeyin yarısına -poğaça yapar gibi-malzemeyi koyuyorum. Diğer yarısını hemen kaldırıp malzemenin üzerine kapatıyorum. Elimde yarım ay şeklinde bir börek oluyor. Saç böreği gibi görünüyor ama arası açık ve malzemeleri görünüyor.İnşallah anlatabilmişimdir. Takıldığın noktaları tekrar yazabilirsin.Selametle…

  18. MerhabA,Öncelikle ismim Nurten. Hızlı hızlı yazarken atlamışım. Kusura bakmayın. İsimsiz yorum yazmak bana çok ters geliyor çünkü.Bende yazdığım gibi anladım. Fakat 7. ve 8. şıkları anlayamamıştım. Daha doğrusu diğer yazdıklarınızla bağlantıyı kuramamıştım.Cevabınız için çok teşekkür ederim.

Bir Cevap Yazın

