Et Sarması ve Yağsız Pilav

Mübarek kurban bayramını geride bıraktık. İnşallah bir dahaki bayrama hayırla kavuşmayı nasip eder rabbim. Ben de gündemle alakalı olarak bir et yemeği koymak istedim. Yemeğim taze değil ama denemek isteyenlere tavsiye edeceğim lezzetli bir yemek. Her ne kadar et yemeklerinde acemi olsam da bazan tutturuyorum böyle.:))

94 

MALZEMELER:

  1. 400 gr. bifteklik et
  2. 2 diş sarımsak
  3. 1 tane kırmızı biber
  4. 1 tatlı kaşığı salça
  5. Maydanoz
  6. Tuz, karabiber

PİLAV İÇİN:

  1. 1 bardak basmati pirinç
  2. 1 adete sığır bulyon veya tuzot
  3. 1 tatlı kaşığı salça

YAPLIŞI:

  1. Etler muştu yardımı ile inceltilir ve baharatlandırılır.
  2. Biberler ve sarımsaklar ince kıyılır baharatlar , maydanoz ve salçayla karıştırılır.
  3. Harç etlerin bir kenarına uzunca konup sarma gibi sarılır, iple sıkıca bağlanır.
  4. Aynı şeklide hazırlanan diğer rulolar da kızgın tavada biraz sıvıyağla çevrilir.
  5. Kızaran et ruloları yağlanmış tepsiye dizilir
  6. Salçalı ve yağlı su gezdirilerek fırınlanır.

Pilav için önce pirinç yıkanıp haşlanır. Suyu süzülüp et bulyon ve salçayla karıştırılır. İkinci bir seçenekse salçanın bir miktar yağda kavrularak haşlanan pirinç ve et bulyonla karıştırılması. Önemli olan pirincin sıcak olması ve malzemeler karıştırıldıktan sonra biraz bekletilmesi.

14 thoughts on “Et Sarması ve Yağsız Pilav

  1. Sevgili Lavantinciğim,Daha önce belirttim mi bilmiyorum ama ben senin yemek zevkine, sunumuna, maharetine hayranım. Geçtiğimiz gün daha detaylı inceleme imkanı buldum blogunu. Hatta antepte yaşayan bir arkadaşımada tavsiye ettim. Sonuç olarak biz bunları yapanın yani senin insan olmadığına karar verdik:) olsa olsa sen bir melek olmalısın yemek meleği hemde :)) Aksi halde bir insan bu güzelliğin tamamına hakim olamaz:))

  2. S.aEllerinize sağlık,insan sürekli kavurmu ve sote yemekten usanıp değişik etli lezzetler arıyor:)Hayırlı ve bereketli günler..

  3. Aymen çok güldürdün beni.:)))Bunlar bir insana gurur verecek çok güzel sözler teşekkür ederim. Küçükken abim ve ablam annemler seni başka yerden aldı deyip beni ağlatırlardı. Acaba uzaydan flan mı düştüm ki? Canım benim el sanatlarına oldum oluşu Allah vergisi bir yeteneğim vardır. Değerlendirme fırsatım evim hariçte pek olmadı. Belki bu sebeptendir. Sçylemesi ayıp seni ilk tanıdığımda içim ısınmıştı.:) Senin arkadaşınıda senin gibidir. Onu da tanımak isterdim.Sevgilerimi gönderiyorum güzel şehrim Antep’e

  4. Lavantincim ellerine sağlık. Canım bayram için eti bol güzel bir tarif olmuş…betülmeyvesepeti.blogcu.com

  5. Karşılıklı sevgi sözcükleri insanı terapi ediyor öyle değil mi:)) İlginçtirki pekte tercih etmediğim ve alışamadığım bir yerde 1,5 yıldır yaşamaya çalıştığım şehirde sen yaşamak istiyorsun. Malesef yemek yapmak konusunda istek ve arzum pek gelişmemiştir ama yemeye bayılırım:)) kendime haksızlık etmeyeyim benimde başka san’at dallarında yeteneğim olduğunu düşünüyorum:) Yemeye bu kadar düşkün olduğuma rağmen görüntüm konuyla ters orantılı:) eee bu kadar güzel yemek yapana bide yiyen gerek dimi:))))

  6. Canım benim yemek harika görünüyor, ellerine sağlık. Aklıma İstanbul’da yediğim kaşarlı biftek geldi, bu tarz sarma şeklinde bifteğin içine kaşar konularak yapılmış çok lezzetli bir yemekti. Senin yönteminle artı kaşar konularak yapılabilir o şekilde de.Bu arada bayram için öncesinde yoğun olduğumdan mesaj bırakamadım.Geçmiş bayramını kutlarım.

  7. arkadaşım bu ne güzel bir yemek böyle ellerine sağlık bu arada geçmiş bayramın mübaREK OLSUN UMARIM GÜZEL GÜNLER GEÇİRMİŞİNDR ALLAH’A EMANET OL

  8. mmmmmm! Ellerinize sağlıklar olsuuun;)Muhabbetle…Nice güzel bayramlarda buluşmak dileğiyle geçmiş bayramın kutlu olsun canım;)

  9. Betül, sağol canım. Etle pek aram yok ama arada benimde yiyesim geliyor.Aymen’ciğim bir yanlış anlama var. Ben daha önce yaşadığım Antep’i arıyor ve özlüyorum ama geri dönüşüm inşallah Konya’ya olacak. Senin yaşadığın problemleri ben çok iyi anlıyorum. Benim hasretim eskilere. Gezmek için tamam ama yaşamak istediğim yer yıllardır Konya. Sevgi bence dışarı vurduğun muhatabına yansıttığın sürece vardır. Sevgisini ifade etmekte zorlanan hatta gizlemeyi tercih eden tanıdıklarım var. Bence çok yorucu insanlar. Beni seviyorsun ama içinde kalmış ben bilmemişim, bana ne faydası var! ben öyle sevgiyi yok sayarım. Ve ilkem olmuştur, olumlu duygularımı açıkca söylerim. Karşımdaki bilsin ki değeri olsun sevginin. Evlenince kilonda malesef istemesende bir artış olur. Yeteneğinin hangi snat dallarıyla ilgili olduğunu merak ettim.Hayırlı geceler canım.

  10. Sağol canım, Kaşar fikri çok güzel. Yemeklerde kaşardan uzak durmaya çalıştığım için hayal gücümü o yönde geliştirmiyorum. Ama bir dahakine inşallah kaşarla deneyeceğim.Sevgilerimle…Melek’ciğim, teşekkürler. Bayram sıradan bir gurbet bayramıydı. Yine de sorduğun için sağol.

  11. Teşekkürler Peri’ciğim. Senin de geçmiş bayramın mübarek olsun.Hayırlı geceler…Sağol Aysel, et yemeklerini seviyorsan güzel bir seçenek.Sevgiler ben den…

Bir Cevap Yazın

