Porselen Demlik Çay Saatleri Etkinliği – Susamlı Ramazan Pidesi

Nedense kendime ait bir bilgisayarım olunca daha az blog gezer oldum.:( Etkinlikleri bile kaçırıyorum. Yaz olsa rehavet diyeceğim ama soğuktan titrerken bu nasıl bir rehavetse bilemedi. Aslında gündüz değil de gece girmeye karar verdim, çocukları ihmal etmemek için. Ama hala düzenimi oturtamadım ve Vistayı çözme çalışmaları biraz engelleyici oldu. Bir de eşimin bigisayarı temizleme hastalığı vardır- daha önce bahsetmişimdir, bilgisayarın bağışıklık sistemi çökecek aşırı temizlikten – benimkine de el attı sağolsun. Sık sık favoririler listemi dosyaların içinden çıkarıp yerine yerleştirmekten gına geldi. Ve böylece takip ettiğim bloglara ulaşımım kesintiye uğruyor. Bu gün bir fırsat internete girmişken Porselen demlik etkinliğini –keskinlininmutfagi – gördüm ve hemen atladım üstüne tabiri caizsse.

Harika bir tarifle katılıyorum. Gerçekten abartmıyorum evdekiler simit diye yediler. Yapımı çook kolay ama lezzeti muhteşem. Sevgili Ümran‘dan esinlenerek yaptım.

96

MALZEMELER:

  1. 500 gr. un
  2. 3 kaşık sıvıyağ
  3. Biraz süt
  4. Tuz
  5. 1 paket toz maya

Üzerine: Susam, pekmezli su ayrıca biraz tereyağ

YAPILIŞI:

  1. Yapılan hamur mayalandırılır ve 3 parçaya ayrılır.
  2. Her parça el kalınlığında açılır, üzerine pekmezli su sürülür.
  3. Susam her yerini kaplayacak şekilde serpilip, elle bastırılarak susamların yapışması sağlanır.
  4. Parmak uçları düzenli bir şekilde bastırılarak şekil verilir.
  5. Bir süre tepside kabarması beklenir.
  6. 200° de fırınlanır.
  7. Ekmek tam kızarmadan fırının kapağı açılıp üzerne bir çatala takılan küçük bir parça tereyağı sürülür ve tekrar kızarana kadar pişirilir.
14 thoughts on “Porselen Demlik Çay Saatleri Etkinliği – Susamlı Ramazan Pidesi

  1. Bu esler bilgisayar yerine ev temizligine yardim etseler nolur.Benim esimde gecengun temizleyeyim derken cektigim yemek fotograflarimi silmis.

  2. Yine yapmışsın yapacağını Lavantin, muhteşem bir görüntü bu. Bu manzara bana neyi hatırlattı biliyomusun, hani Antep’te ramazanda kahkecilerde çıkan bitişik 8 şeklinde susamlıla var ya onları işte 🙂 onunda üzerine pekmezli su sürülüyor galiba. Belkide tarif aynıdır. Ellerine sağlık canım. Sevgiler

  3. canimBENI KIRMAYIP DAVETIMI KABUL EDIP,BU GÜZEL TARIFI ETKINLIGIMIZE KAZANDIRDIGIN ICIN COOOK TESEKKÜR EDERIM.ELINE KOLUNA SAGLIK CANIMMMMM!!!tarifin 17.sirada yerini aldi

  4. Küskünlerin barıştığı, sevenlerin bir araya geldiği, rahmet ve şefkat dolu günlerin en değerlilerinden olan kurban bayramın kutlu olsun… Ailen ve sevdiklerinle daha nice bereketli, sağlıklı ve huzurlu bayramlar dilerim…

  5. SEVGİLERDESevgileri yarınlara bıraktınız, Çekingen tutuk saygılıBütün yakınlarınız sizi yanlış tanıdı;Bitmeyen işler yüzünden ( Siz böyle olsun istemezdiniz )Bir bakış bile yeterken anlatmaya herşeyiKalbinizi dolduran duygular kalbinizde kaldıSiz geniş zamanlar umuyordunuz Çirkindi dar vakitte bir sevgiyi söylemekYılların telaşlarda bu kadar çabuk geçeceği, aklınıza gelmezdi.Gizli bahçenizde açan çiçekler vardıGecelerde ve yalnız Vermeye az buldunuz yahutVakit olmadı.Behçet NECATİGİL Üşenmeden, ertelemeden, geciktirmeden sevgi dolu bir bayram diliyorum;)Muhabbetle…

  6. Ellerinize sağlık…Her zamanki gibi çok güzel ve lezzetli görünüyor.Sizin ve ailenizin mubarek kurban bayramını kutlar, hayırlara vesile olmasını temenni ederim…Sevgiler

  7. Damağınızı, ruhunuzu ve çevrenizi tadlandıran, gerçekten güzel ve bereketli bir bayram diliyorum.

  8. Sevgili Nesrin, ben bunu neden daha önce düşünmedim ki? Eşim artık temizlik hevesini ev temizliğiyle tatmin etsin.:))Şaka bir yana, zaten ben, şifre koyarım tehditiyle olayı çözdüm inşallah.Hayırlı ve güzel bir bayram diliyorum.Aymen, hatırlayamadım dediğin susamlıları. Ben çöp kakeyi hatırlıyorum.:) Tarif benim doğaçlama yaptığım bir tarif. yani kaynağı yok aslında. Ama belkide aynıdır.Hayırlı bayramlar canım…

  9. Sevgili Ayşe, rica ederim, benim için zevkti bu güzel etkinliğe katılmak.Hayırlı ve güzel bir bayram diliyorum…Seçil’ciğim, Allah razı olsun canım. Sen de sevdiklerinle birlikte tadı damağında kalacak güzel bir bayram geçirirsin inşallah.

  10. Nino, ben de senin için hayırlı, keyifli bir bayram diliyorum.Oya’cığım, tüm sevdiklerinle hayırlı bayramlar diliyorum.Sevgiler…

  11. Ev Perisi, en sevdiğim şiirlerden biri bu. Teşekkür ederim canım.Gönlünce güzel bir bayram diliyorum.Teşekkür ederim Nilay. Ben de sana sevdiklerinle beraber güzel bir bayram diliyorum.Selamlar…

  12. Umran’cığım, sağolasın canım. Sevenlerinle hoş bir bayram geçirmeni diliyorum.Sevgiler…

Bir Cevap Yazın

