Sebzeli Yahni

Yeni beslenme alışkanlığım, bana ön yargıyla yaklaştığım yemekleride denetir oldu. Bunlardan biri de bu tür haşlama et yemekleri. Tadına bakınca gayet güzel buldum, ama düşünüyorum, zaman içinde yaşın ilerlemesiyle yemek zevki de değişiyor olabilir mi? diye. Ya da, eti yemek haricinde sadece kebap olarak kabul ettigim icin, artik haslama et yemegi istiyor olmam, tamamen evdeki ve eldeki imkanlarin yetersizligindendir. 😦 Bazan aklimdan balkona mangal koymak geliyor. Ama etrafimdaki insanlar yangin mi cikti diye bakarken, kebap yedigimi hayal edip vazgeciyorum.:)) E simdi ne alaka bu yemekle kebap? Keskin alaka, cünkü kebabin giremedigi eve giren durum kurtarma yemegi. Yani yemegiydi cünkü yazin yapmistim.

 

bild_094

MALZEMELER:

  1. 300 gr. kuşbaşı et
  2. 1 soğan
  3. 1/2 sarı biber(Kalin olanlardan.)
  4. 1/kırmızı biber
  5. Tuz, karabiber

YAPILIŞI:

  1. Etler yumuşayana kadar pişirilir.
  2. Daha sonra doğranmış diğer sebzeler katılıp, onlarda yumuşayana kadar pişirilir.
  3. Baharatlandırılıp servis yapılır.
7 thoughts on “Sebzeli Yahni

  1. slm lavantin :)) saolasın çok incesin. zaten bu yazıları antepte yaşayan antepli olmayan yada antepli olup antepte yaşamayanlar okuyup okuyp gülüyolar. antepte yaşamaya başlayalı bir yıl oldu. ailem burada ama ben değildim. uzun yıllar uzakta kalıp gelince çok adaptasyon sorunu yaşadım gördüklerim ise alışkanlık haline gelmeden yazayım dedim:) devamını zamanla yazmayı düşünüyorum inş.sayfama yeni başladım ama incelemeni tavsiye ediyorum canım. tek yönlü olmamaya gayret ediyorum. daha çok geçmişimden ve birikimimden besleniyorum ve eğlenceli olmasını istiyorum. resimler dahi alıntı olmayıp kendi arşivimi kullanıyorum. umarım beğenirsin. sevgilerbu benim sayfamdaki yorumuna cevaptı veeeebu nasıl bir yemek yapma yeteneği yahu ne pişirsen harika görünüyor eminim tadıda öyledir.

  2. haklısın arkadaşım yaşımıza göre beslenmelerimizde değişiyordur mesela ben,ne et yemekleri, ne balık,ne peynir,ne sebze yemekleri yerdim ama hamilelikten sonra vitamin değerlerini öğrendikten sonra pisikolojikmi bilmem ama artık hepsi en fazla bir hafta yememeye dayanıyorum çok seviyorum artık bu saydıklarımı meğer Mevlam ne güzel gıdalar vermiş bir elma mesela ne fırını açıcaksın ne o tadı elde etmek için un,şeker gibi malzemeler tüketiceksin Mevla önümüze sermiş ve bir çok vitamine sahip eee bizimde şükretmemiş gerekmezmi…bir et yemeğine yazdıkmalarım neler:)ellerine sağlık olsada yesek bu arada balkona mangal koymayı bende düşündüm ama koku alt ve üst kattakilere gidecek korkusuyla yapamıyorum neyse gönlüne yüreğine sağlık..Allah’a emanet ol..

  3. Merhaba arkadasim, yemegin cok guzel gorunuyor. ellerine saglik, ben de uzun zamandir internet baglantimdan dolayi yoktum, okudum ki sen de yasamissin ayni problemi. Tekrar gorusmek uzere ins, sevgiler canim.

  4. Sevgili Aymen, emin ol ki en kısa zamanda sayfanı alt üst edeceğim.:)Ben de Antep’e 3 yıl aradan sonra ilk gittiğimde ve hala her gittiğimde aynı duyguları ve garipliği yaşıyorum. Mesela insan ve çecreyi gözlemleyerek incelemeyi çok severim. Bu benim gecmişle bu günü mukayese ederek değerlendirmemi sağlar.Ancak çevremdekiler bunu bazan kibir olarak algılar. Oysa ki ben onlar gibi sadece baktığım şeyleri görmüyor geçmişle harmanlıyorum.”Marifet iltifata tabidir.” Sözü ne güzeldir. Senin gibi güzel bakışlı arkadaşların yüreklendirmesiyle daha iyilerini yaparım inşallah.Seni tanıdığım için ben çok mutluyum. İnşallah sen de öylesindir.Kucak dolusu sevgiler memleketime…Melek’ciğim, ne çok şeyden mahrum kalmışsın.:) Ben sadece Haşlama türü et, çay ve kahve konusunda hassas davranırdım. Mmlekete gittiğimde ”Sen çay içermiydin?” diye takılırlar bazan. Rabbim sebepsiz yaratmamış. Her nimetin mucizesi kendi içinde. Normal şekilde beslenmene senin adına sevindim. Sevgiler…

  5. Nurgül, sorma gitsin kardeşim. Bu tür sorunları yaşayan o kadar çoğaldı ki, her kes aynı dertten muzdarip. İntenete rağbet artınca hatlar aşırı yüklenmeden çöküyor zamanla. hatta intenetin bile çökebileceği sölentileri dolaşıyor.:(İnşallah herşey yoluna girer. Çükü çoğumuz için zaurı hale geldi malesef.Sevgiyle kal canım.

Bir Cevap Yazın

