Blogum Bir Yasinda – Lavantin'in Kurabiyesi

Bu gün benim blogumun 1. yildönümü. Sagolsun sevgili Nazife’nin yorumuyla fark ettim. Nazife’cigim dikkatin ve ince yorumun icin tesekkür ediyorum canim.
Bir yil önce bu gün, su anda oldugum yerde olacagimi hayal bile edemezdim. Bu bir yil icinde, cok düzel dostlarim ve arkadaslarim oldu. Adeta bir aile gibi sikintilarimi ve sevinclerimi paylastigim tüm arkadaslarima ve ziyaret eden herkese cok tesekkür ediyorum.

Bu nefis kurabiyeleri oğlumun okulunda yapılan satış için hazırlamıştım. Un kurabiyesinin bir gelişmiş modeli. :)) Hiç kurabiye sevmeyenlerin bile gönlünü fethedecek bir tarif. Muhakkak deneyin derim.
Hatta evdekilere kalan birkaç taneyi ikram ettiğim de, kurabiye kutusunu açmayanlar kutunun başından ayrılmaz oldu.:)

98 

MALZEMELERİ:

  1. 100 gr. rendelenmiş badem (file badem)
  2. 1/2 paket kabartma tozu
  3. 2-3 kaşık krema
  4. Tereyağı (ölçüsünü un miktarına göre ayarlayın, ben ölçülü yapmıyorum.)
  5. 1 kaşık acı kako
  6. 1/5 bardak pudra şekeri
  7. Un

YAPILIŞI:

  1. Badem hariç diğer malzemeler karıştırılıp biraz yoğurulur ve bademler eklenir.
  2. Kıvamı normal un kurabiyesi gibi olmalı.
  3. Daha sonra fırın ısısı 180° ye getirilir.
  4. Kurabiyelere şekil verilip fırınlanır.
  5. İsteğe göre kako kullanmadan da yapabilirsiniz.
  6. Özelliği, fırın ısısını biraz düşürüp fırında bekletilerek iyice pişirilmesi. Kakosuz olanları hafif renk alana kadar pişirilir, kakolu olanları tecrübenize bağlı olarak yakmadan iyice pişirin.
26 thoughts on “Blogum Bir Yasinda – Lavantin'in Kurabiyesi

  1. Teşekkür ederim Nesrin. Hayırlı geceler…Sağol Burçin, hep birlikte inşallah.Selamlar…

  2. Lavantin canım, öncelikle blogunun yeni yaşını kutlarım. İyiki açmışsın bu blogu ve iyiki bizler de seni tanımışız. İşyerindeki kısıtlamalar yüzünden çok fazla görüşemesekte ben seni tanıdığım için çok mutluyum inan. Bazen kızının ettiği şirin sözler geliyor aklıma gülümsememe sebep oluyor 🙂 (“yatatın” ve “noluy yeme noluy” özellikle 😀 ) Blog dünyasında tanışmış olsak bile güzel paylaşımlar yaşamış olmamız çok güzel. Ne diyeyim başka? Aslında daha fazla şey yazmak istiyorum ama aklıma başka bişey gelmiyor 🙂 Öpüyorum canım seni..

  3. Daha uzuuuun yıllar aramızda olmanız dileğiyle. Birinci yaşınız kutlu olsun. Sevgiler…Bu arada peykeke de kakaolu kurabiyeye de bayıldım. Ellerinize Sağlık.

  4. Canıımmm, nice yıllara. İyiki buradasın, iyiki sen gibi harika bir insanı tanımamıza fırsat verdin. Duygularım çok yoğunken yazamıyorum. Ama şunu biliyorum ki; bu sayfalar artık bir araç birbirimize ulaşmak için, bu sayfalar olmadan da çok uzun yıllar sürecek bir dostluğumuzun olduğuna eminim. Öpüyorum seni güzeller güzeli.

  5. Naile’cigim, ben de seni tanimis olmaktan dolayi cok mutluyum. Antep’ te ailem gibi kendime yakin hissettigim insanlarsiniz sen ve Rabia. Insallah hep devam eder dostlugumuz. Kizim da Nale dezesine öpücüklerini gönderiyor.Mesafe uzun olsa da gögüllerimiz birdir insallah.Sevgiyle kal canim…Tesekkür ederim Nur, insallah…

  6. Aysel Hanim, cok tesekkür ederim. Insallah hep birlikte daha güzel yillar geciririz sanal alemde.Selamlar…Sagol Sevim, bu güzel ortamda olmak ve dostlardan güzel zorumlar almak cok güzel.Sevgiler…

  7. Tesekkürler Nino.Sevgiler…Rabia’cigim, estagfurullah. Sen icinin güzelligini yazmissin. Asil ben senin gibi, sizler gibi vefali dostlarim oldugu icin kendimi sansli görüyorum. Allah izin verdigi sürece, mesafelere aldirmaksizin birbirimizin gönlünde hep acik kapilarimiz olacak.Kucak dolusu sevgiler, sana ve Utku’ya…

  8. Bloğunun 1 yılı hayırlı olsun.Ben yeni keşfettim ama daha nice bir yıllarda birlikte oluruz inşallah.Kurabiyelerinde ilk fırsatta deneneckeler arasına alındı.sevgiler.

  9. Iyiki dogduuuuun,Allah daha nice güzel yorumlarina ve nefis tariflerinin devamini nasip etsin.

  10. canım blogum daha nice senelere diyorum dosluğumuzun daha ileri gideceği günler dilerim bilgilerinizden istifade etmek dileklerimle güzel yıllar

  11. Hayirli cumalar,Canim bir iki gün gecikmeli oldu ama blogunun 1. yasi kutlu olsun nice güzel paylasimlarda bulusmak dilegiyle…Ayrica kurabiyelerde benimde gözüm kaldi:)) ellerine saglik.

  12. 1. blog yasin kutlu olsun, iyi ki bu blogu kurmussun bir sene önce ve bizlerde senin sayfanla tanistik ve bu güzel ve lezzetli yemeklerinle de hasir nesir olduk. Sana ve ailene güzel bir hafta sonu tatili diliyorum.Selam ve sevgilerimle..

  13. Sagol Seda, sizin gibi güzel arkadaslarla insallah daha da ilerleyen dostluklarimiz olur.Kurabiye kuvvetli tavsiymdir.:)Tesekkür ederim prenses, tadlari da enfesti.:)Hayirli geceler…

  14. Dut agaci, hic dogum günü kutlamadim. Ve benim icin “Iyiki dogdun.” diyen ilk insan olarak magazamiydan bir yillik tatil kazandin..:))Insallah hayirla devam eder canim…

  15. Melek’cigim, beni seven benim de sevecegim insan demektir. Cünkü sayfam hayat tarzimi yansitiyor. Insallah dedigin gibi daha da ilerleyen güzel bir dostlugumuz olur.Hayirli geceler…Gecmis cuman mübarek olsun Seval’cigim. Olsun, düsünüp yazmisin ya tesekkür ederim.Kurabiyeleri dene derim. Cok seveceginden eminim.

  16. Tesekkür ederim Lama. Selamlar…Kevser’cigim cok incesin. Tesekkür ederim. Ben de sizleri tanidigima cok mutluyum. Insallah daim ve hayirli olur.Sevgiler…

Bir Cevap Yazın

