Makarna Böregi

Konya’ daki akrabalar duymasınlar ama su böreği konusu aşamadığım konulardan. Bu güne kadar yaptığım denemelerim güzel sonuç vermedi. Eşimin büyük teyzesi yaparken onu seyredip öğrendiğimi sanmıştım, ama yine tam istediğim sonuca varamadım. Artık vazgeçtim uğraşmıyorum. Hele bu börekten sonra Konya’da bile yapıp su böreği diye yutturabilirmiyim diye düşünmeye başladım.:)) Gerçi Konya’daki incecik muhteşem su böreklerinin yanında benim ki biraz hormonlu gibi görünüyor ama “Sizden öğrendim de geliştirdim.” diyebilirim belki.:)))

 bild_010

MALZEMELER:

  1. 2 adet yufka (Ben kendim hazırladığım yufkaları kullandım.
  2. 1/2 paket kelebek makarna
  3. 200 gr. beyaz peynir
  4. 1 kaşık tereyağı
  5. Maydanoz

HARCI İÇİN:

  1. 2 yumurta
  2. 1 bardak süt
  3. 1/2 baradk sıvıyağ
  4. 1 çay kaşığı tuz

YAPILIŞI:

  1. Makarna tuzlu suda 10-12 dak. haşlanıp süzülür.
  2. Sıcak makarna, peynir, tereyağ birazcık tuz ve mazdanoz karıştırılır.
  3. Harç malzemesi çırpılarak hazırlanır.
  4. Yufkanın ilki yağlanmış tepsiye kenarları dışarı taşacak şekilde yayılır.
  5. Tepsideki yufkanın üzerine hazırlanan makarnalı iç malzemenin yarısı dökülür ve harcın da yarısı kaşıkla gezdirilir.
  6. Yufkanın sarkan uçları bohca gibi iç malzemenin üzerine katlanıp diğer yufka aynı şekilde tepsiye katlanan yufkanın üzerine serilir.
  7. Kalan makarnalı karışımda altta ki gibi yufkanın üzerine yayılır ve kalan harcın 2-3 kaşığı ayrılıp kalanı makarnalı karışımın üzerine dökülür.
  8. 2. yufkanın uçlarıda alttaki yufka gibi kapatılıp üzerine kalan harç sürülür.
  9. 200°de pişirilir.
13 thoughts on “Makarna Böregi

  1. slm canım..niye öyle diyosun…harika görünüyor…yufkayı kendim yaptım demişsin…harika olmuş..bende bayramda yapmıştım ilk….biraz zor ama pişince kalınmı incemi diye düşünmüyor insan…börek olsunda…ellerine sağlık…

  2. s.a. lavantin bende bir kontyaliyim vw hala su børegini yapamiyorum.(annem duymasin)hehe. ama benim bildigim ve gørdugum konya su børeginin icinde makarna olmaz ve yufkasini kendileri acar suda haslarlar…. sen bu durumda biraz hile mi yapiyon ne 😉

  3. Selam Disal’ciğim, sağol bana cesaret verdin. Ben ismini yazarken yaptığım hata gibi böreği anlatırken de su böreği diye anlatırım artık.:))Yufka açmak bana zor gelmiyor. Hamurla uşraçmayı seviyorum.Sevgiler canım…İsimsiz yazan arkadaşım, ben hile yapmıyorum ama senin bir yanlışın var. Ben zaten konya’nın su böreği demedim ki! Tam tersi o güzelim böreği yapamadığım için bununla yetindiğimi anlatmaya çalışmıştım.Yanlışlıkla taslakta beklediği adıyla yayınlayınca “su böreği” diye kalmış. Yani ismi sadece bir hatalı yazılmış.İyi akşamlar…

  4. Canim hayirli aksamlar,bu böregi bende denedim bir kac sefer fena olmuyor ama dersen yuttururmuyum su böregi diyerek bence yutmazlar:)) yinede acil durumlarda ve pratikligiyle bir numara görüntüsüde nefis olmus ellerine saglik canim sevgiler…

  5. Tatlım benim sabah okuduğumda şaşırmıştım su böreği değişmiş diye.ama yorum yazmaya vaktim yoktu ellerine sağlık makarna böreğini bende yapıyorum çok hafif oluyor

  6. Seval’ciğim, yutmazlar mı diyorsun.:))) Eh ne yapalım bir kaç deneme daha yapıp öğrenmek lazım su böreğini.Selamlar canım…Sorma Özlem, dün gece eşim sayfamı gezerken ben yanında değildim. Uzaktan “Su böreği” diye okuduğunu duyunca koşup geldim. Yanlışımı fark ettim ama saatlece öyle kalmıştı.:(Sevgiler…

  7. Ben de yapıyorum bu börekten ama itiraf edeyim ki senin ki çok lezzetli görünüyor.Ellerine sağlık.sevgilerimi gönderiyorum…

  8. Sevgili Bengisu, teşekkür ederim canım. Eminim senki daha güzeldir de mütevazı davranıyorsundur.Sevgiler canım…

  9. SELAM.. ELİNİZESAGLIK ÇOK GÜZELOLMUŞ.PEK KOLAY DEGİLMİŞ YİNEDE YUFKALARI SİZ AÇMIŞSINIZ..EMEK VERMİŞSİNİZ.GÖRÜNTÜ SÜPER…SİZE AFİYET OLSUN..

  10. Teşekkür ederim Hünerli eller. Hamur merkalısı biri olarak yufka açmak benim için keyifli oluyor.Sevgiler…

  11. Lavantinciğim sen yine de su böreği yapma şevkini kaybetme bence çünkü yediğim en güzel börekler Konya’da yediğim su börekler 🙂

  12. Lavantinim komsuda piser bizede düser bak yine evle bogustum bugün karnim acikti uzativer harika görünüyor,tadina bakayim:)ellerin dert görmesinBlogumun isminde bir degisiklik yapacagim sana email ile gönderecegim sanirim önümüzdeki hafta,kapanirsa haberin olsun,öpt

  13. Haklısın Naile, denemeye devam. Ama bir kaç kez daha yapanların elinden görmem gerekecek.Sevgiler canım…Rabia’cığım, ben zaten ikram için koymuştum sen alamdın mı? :))Tama canım e postanı bekleyeceğim, haber verdiğin için teşekkür ederim.Selamlar…

Bir Cevap Yazın

