Yufkada Somon

Deniz ürünlerini seven insanların söylediği bir söz vardır:  “Denizden babam çıksa yerim.” derler. Antep’te de o kadar çok şey ekmek arasında tüketilir ki, bu sözü  “Ekmeğin arasına elimi koysam yerim.” gibi bir cümleyle değiştirebiliriz. :)))

Geçekten abartılı gelmesin ama biz ekmeğin arasına yenebilen herşeyi koyarız.:) Örneğin: her türlü pilav, soğan-sarımsak, haşlanmış veya kızarmış patates, dolma ve sarmalar, peynir, çiğ köfte-yağlı köfte, her türlü yenebilen otlar, tahin helvası, nohut peyvazı, (piyazı) yeşil zeytin, patates tavası ve diğer tava yemekleri şu an için aklıma gelenler. Ve bunlar sadece size garip gelecek olanlar, yoksa bu liste daha çok uzar. Mesela yeşil zeytine soğan maydanoz ve limon koyarak peyvaz yaparız, ekmeğin arasında çook güzel olur.

111

MALZEMELER:

  1. 250 gr. somon
  2. 2 patates
  3. Karabiber, tuz

Piyaz için:

  1. 1 büyük soğan veya iki tane orta boy
  2. Yarım demet maydanoz
  3. 1 limon
  4. Pulbiber

YAPILIŞI:

  1. Çok büyük olmayacak şekilde doğradığım patatesleri çok az yağda hafif kavurup, su ilavesiyle yumuşayana kadar pişirdim.
  2. Pişen patatesleri tavanın kenarına aldım (İsterseniz tamamen tavadan alabilirsiniz.) ve somonu yine az bir yağ ilavesiyle kavurdum.
  3. Somonlar da pişince patatesle karıştırıp baharatlandırdım ve biraz daha kavurdum.
  4. Yufkaların arasına paylaştırdım.
  5. Piyaz için malzemeleri doğrayıp limon ve tuz ekledim.
  6. Yufkanın arasındaki malzemenin arasına bolca piyaz koyup, katlamadan tabaktaki gibi servis yaptım. Tabi ki yerken katlayarak yedik.:)
12 thoughts on “Yufkada Somon

  1. cnm,somon balgını hep denemek isterim ama bir türlü alıp yapamadım,senin tarifin ilginç görünüyor,bu arada katılıp katılmadığını bilmiyorum ama seni bir oyuna davet ettim,ayrıntılar için sayfama ugrar mısın.slmlar.

  2. Ekmek arasini ben de cok severim. Siraladiklarina bana garip gelen tek sey pilav oldu:) Bir de el tabi:)Canim, manzara nefis gorunuyor. Bayiliyorum senin tariflerine.

  3. oof somonu da bir severim ki.ekmek arası da bana çook yarar.:)) canım sobeni unuttğumu zannetme.”dönünce inşallah” demek için geldim.

  4. Hoşgeldin Melek. Ucundan değil tabağıyla da alabilirsin.:) Görsel ikram sonuçta değil mi?:)))Sevgiler…Teşekkür ederim Delfina. Beğenmene sevindim.Sevgiler…

  5. Süheyla’cığım çok lezzetli bir balık. Fırsatın olursa mutlaka dene.Oyun için hemen sayfana bakıyorum.Selamlar…Nurgül’cüğüm teşekkür ederim, dostlardan böyle sözler duymak beni çok mutlu ediyor.:)Pilavı ekmek arasında öyle sade sade yemeyiz canım. Pilavı pidenin arasına koyar üzerine soğan, maydanoz, domates gibi malzemeler ekleyerek yeriz. Nefis olur!Sevgiler…

  6. Tamam ablacığım sen rahatına bak. İnsan her zaman herşeyi yapma zevkini duymuyor, gönlünü hoş tut.Sevgiler…

  7. özellikle yufka bir harika görünmüş…soman yemedim….tipik iç anadoluluyum…balık çeşiti pek bilmem…bende kendi kültürümde olan yufkaya saldırdım zaten….ellerine sağlık canım….

  8. Disal’ciğim, ben de güneydoğulu olduğum için aslında istavrit ve hamsiden başkasını bilmezdim ama, 2 çeşitte burada tanıyınca daha doğrusu favori listeme ekleyince etti 4 çeşit.:)))Yufkanın arasında herşey harika oluyor.Sevgiler…

  9. Sevgili LavantinSomona ben de bayılırım.sıklıkla yaparım.fırında,tavada,alüminyum folyada…vs.de pişirip yedik ama yerken hiç yufka arası yapmamıştık.bir de böyle deneyeceğim canım :))ellerine sağlık

  10. Çerkez kızı, bak sen de bana aklı verdin.:) Folyoda nefis olur…Ben de folyo da deneyeyim inşallah.Sevgiler…

Bir Cevap Yazın

