Pirinçli Kabak

Kabak kavurmasını hep yaparım ama pirinçli daha önce denememiştim.
Küçükken çocuklar “kabak, yede tadına bak” derlerdi. Veya “kabak tadı verdi” sözü meşhurdur. Bu zavalı kabağın adı neden böyle anılıyor anlamıyorum.:)) Oysa ki, biz sebze severler kabağı çok seviyor, hele tadını vermesine bayılıyoruz.:)
Kendimi kabağın avukatlığına adamış gibi oldum ama, mazlumun yanında olmak kanımızda var.:))
Lafı uzatmadan belki bilmeyenler vardır diyerek pirinçli kabağın tarifine geçelim:

113 

MALZEMELER:

  • 4 tane kabak
  • 1 tane soğan
  • 2 diş sarımsak
  • 1 kaşık salça
  • 1/2 baradak pirinç
  • Tuz, karabiber
  • Sıvıyağ ve zeytinyağ

YAPILIŞI:

  • Kabakları halka halka doğradım, sarımsak ve soğanı ince kıydım.
  • Soğanı yağda kavurdum, salçasını ekleyip şöyle bir çevirdim.
  • Kabakları sarımsağı ve diğer malzemeleri tencereye ilave edip karıştırdım.
  • Su ilavesiyle kabaklar yumuşayana kadar pişridim.
  • Maydanozla servis yaptım.
11 thoughts on “Pirinçli Kabak

  1. lavantin senin sebze yemeklerine bayılıyorum harika bir yemek arşivin var sık sık geriye dönüp tariflerinden faydalanıyorum, bende kabak sevenlerdenim ellerine sağlık nefis görünüyor ama bence küçücük bir eksiklik var :)) kabak denilince dereotu gelir aklıma çok yakışırlar ben bu yemeği bol dereoto ile denemeliyim ellerine sağlık canımsevgiler

  2. benimde bir kabagim var yarisi ile orman kebabi yaptim yarisinida ne yapsam diyordum.Iyi rast geldi bende yapayim simdi.Ellerine saglik canim.Gorusmek uzere

  3. selamlar kabak yemeğini pek sevmem ama görünüşünden çok güzel olduğu belli ellerinize saplıAllaha emanet olun

  4. Sevgili Seda, teşekkür ederim canım beğeniyor olmana çok sevindim. Senden başkaları da dereotu meselesine değinmiş ama Antep mutfağında dereotu hemen hemen hiç kullanılmaz. Ben de genelde klasik yemekleri alışık olduğum usullerle yapıyorum. Dere otu kullanmamaın sebebi bu. Ayrıca yemeklerde alışık olmadığım için çok hoşuma gitmiyor canım.Sevgiler…Sevgili Nesrin, yorumunu okurken güldüm…”Benim de bir kabağım var.” demen hoşuma gitti.:))Selamlar…

  5. Sevgili Melek, deneyince hoşuna gideceğini düşünüyorum. Eşim de kabak sevmez ama kabağın bu halini bayıla bayıla yiyor. Selamlar…Sevgili Aslı, uzun bir aradan sonya tekrar yorumunu okumak beni sevindirdi. İnşallah iyisindir. Dereotu meselesine gelince: Antep mutfağında dereotu pek bilinmez. Dolayısıyla Yemeklerde alışık olmadığım bir tat. Ben kullanmadım ama dileyen tabi ki ekleybilir.Sevgiler…

  6. gercekti ya evde bir kabak vardi ve iki cesit yemek oldu.Resmini cekseydim keske.Gorusmek uzere

  7. LAVANTİNCİMben de bir kabak severim.böyle güzel bir sebzeyi nasıl sevmezler anlamıyorum.haydi hep beraber kabaksevenler derneği kuralım:)))

  8. selam lavantin,sana kkisa bir sorum olucak.kendimde bir blog actim blogspotda ve bir sorunum var.”kategorilerim” diye yazan yemek kategorilerin sag tarafda onlari nasil ekledin, bende sadece Archiv oluyor hangi ayda hangi tarifi ekleidm diye ama aslinda kategoriler yapmak isterim, misal hamur isi, salatalar falanyardimci olursan sevinirim.selamlar ayselayselinmutfagi.blogspot.com

  9. Nesrin, canım ıspata gerek yok.:))Sadece yazı komik geldi bana.Sevgiyle kal…Sevgili Pelin sadece kabak değil ben sebze sevmeyenleri anlamıyorum. Ama yaradılış gereği, erkeğin daha çok enerji ihtiyacı ve koruma içgüdüsü doğrultusunda ki saldırganlığını etle desteklemesi doğal. Kadınlarınsa mizaçları gereği yumuşak başlı ve daha sakin olmaları elbettki sebzelerle daha kolay oluyordur.Selamlar…

  10. Aysel, soruna kendi sayfanda cevap vermek istedim ama sen sorunu çözmüşsün.Selam ve sevgiler…

Bir Cevap Yazın

