Küçük Ekmekçikler (Buns)

Bu ekmekçiklerin resimlerini Münevver abla da ilk gördüğümde bakmaktan kendimi alamamıştım. Ben sanırım biraz yağ cimrisi gibi davrandım. Aslında daha yağlı ve çöreğimsi bir görüntüye sahipti. Ama bu haliyle bile yumuşacık ve hamburger ekmekleri gibi puf puf bir yapısı vardı. Birkaç ay önce tadına baktığım bu güzel tarifi, ekmek severlere kesinlikle tavsiye ederim.

114

114a

 

MALZEMELER:

  1. 100 gr. tereyağı + 1 kaşık eritilmiş tereyağı
  2. 100 gr kaynar su
  3. 150 gr. ılık su
  4. 1 yumurta
  5. 1 kaşık şeker
  6. 1/2 kaşık tuz
  7. 1 paket toz maya

YAPILIŞI:

  1. 100 gr. tereyağı ve kaynar su karıştırılır.
  2. Ayrı bir kapta yumurta, ılık su, tuz, şeker, maya ve daha önce karıştırılan sıcak su tereyağı karışımı katılır.
  3. Kulak memesi yumuşaklaığında bir hamur elde dene kadar un ilave edilerek yoğurulur. Ve mayalanmaya bırakılır.
  4. Kabaran hamura bir kaşık un ilave derek tekrar yumruklanır ve tekrar mayalanmaya bırakılır.
  5. Bu işlem 2 kez daha tekrarlanır.
  6. Üçüncü kabarmasında hamurdan tatlı kaşığı büyüklüğünde parçalar koparılıp erimiş tereyağı ile bir kaç kez katlanır, tereyağı hamura yedirilir.
  7. Bu şekilde hazırlanan hamur parçaları üçerli olarak mufin kalıplarına konur.(Kalıplar dolunca, kalan hamuru normal tepsiye yan yana dizerek pişirebilirsiniz.)
  8. Hamur bitince tekrar mayalanmaya bırakılır.
  9. Dördüncü mayalanmadan sonra 180° de pişirilir.
19 thoughts on “Küçük Ekmekçikler (Buns)

  1. Bu ne güzel bir görüntü canim eminim cocuklar bayila bayila yer bu ekmekcikleri ellerine saglik sizlerede afiyet olsun,sevgiler…

  2. Lavantin ne kadar güzel kabarmış ellerine sağlık yumuşacık oldukları bellisevgiler

  3. merhaba, iki gün önce sitenizi kesfettim ve gercekten tebrik ederim cok nefis görüken yemek resimleri ve tarifleriniz var. Dün Kete tarifinizi denedim ve ilk kere esim benim yaptigim keteyi begendi :O)) yumusacik nefis keteler oldu. paylasimin icin tesekkürler. Almanyanin neresindensiniz ?? Ben münihden. selamlar

  4. Sevgili Aysel, ne güzel demişsin. Rabbimin görünen görünmeyen sayısız nimetleri içinde, hakkıyla şükredenlerden olalım inşallah.Sevgiler…

  5. Seda’cığım denemeye değer çok hoş ekmekler.Sevgiler…İsimsiz yazan arkadaş, teşekkür ediyorum beğenin için. Keteyi uygulayıp başarılı olmana çok sevindim. Afiyet olsun yiyenlere.Ben Offenbach’tayım. Almanya’dan yeni arkadaşlarla tanışmak güzel oluyor.Selamlar…

  6. Sana da iyiy haftalar Nalan. Göründüğü gibi yumuşak ve hoş bir tadı vardı.Sevgiler…

  7. bu ekmekleri bloglarda üçüncü görüşüm…nefis görünüyonr….ellerine sağlık canım…denemek artık şart oldu…

  8. Harika bir görüntü olmuş doğrusu.evde yapılan temiz ve mis gibi ekmeğin yerini hiç birşey tutmaz doğrusu.Eğer yaparsam dayanamayıp en çok ben yerim sanırım :)İşte bundan dolayı ekmek yapımına hiç girişemiyorum.

  9. Sevgili Nino, teşekkür ederim. Selamlar…Özlem, haklısın ben üçüncüyüm.:))Tavsiye edeceğim güzl bir ekmek.Sevgiler…

  10. Nurgül’cüğüm, teşekkürler canım. Selamlar…Oya’cığım, seni çok iyi anlıyorum. Ben de pasta yapmaktan öylesine kaçınıyorum.:)) Biliyorum ki 2-3 gün için de pastanın yarısın ben yarısını diğerleri yer.:))

  11. Çok hoş ve iştah acıcı bir blog.Ellerinize sağlık.Tarifler nefis görünüyor.Selamlar…

  12. canım arkadasım.ben gelıyorum yarın sımdılık hersey yolunda sımdılık gelınce cooook konusacagız ınsallah.

  13. Canımın içi Lavantinim, ben bayıldım ayol bu ekmekçiklere :))Yarın sabah kahvaltı masamızda olacak kesinlikle :))ellerine sağlık hayatım.sıcacık sevgiler…

  14. Hoşgeliyorsun canım. Hasretle bekliyoruz seni.Rica ederim Zerrin’ciğim, yap ve afiyetle ye. Yerken de beni an.:))Zaten ekmek yapmayı çok seviyorsun, beğeneceğinden eminim.Salıcakla kal…

Bir Cevap Yazın

