… ve Karnabahar Yemeği

İçimden hiç yemek yayınlamak gelmese de hayat devam ediyor. Üstelik bazılarının “Türkler’in hayatını felce uğrattık, yasa boğduk, onlara siyah giydirdik”  gibi şeyleri düşünmelarine meydan vermekte istemiyorum. Bazı blogcu arkadaşlarda görüyorum, siyah görüntüler filan yayınlıyorlar. Hatta siyah giyelim gibi birşeyler okumuştum. Arkadaşlar bunun kime ne yararı var? Düşmana karşı siyah giyerek onları sevindirmiş olmuyormusunuz? Zaten bizlere olabildiğince kötü hissttirip ümitsizliğe sürüklemek onların amaçlarından değil mi? Pek bilinmiyor ama islam da yas ve siyah giyinmek yoktur. Ve bizlere vakarlı olamak yakışır. Azameti sonsuz rabbimize dua edeceğiz, olanlardan ders alacağız ve elimizden gelen madi manevi her türlü desteği vereceğiz inşallah. Bizler Kahraman bir millet olarak bir avuç acizin yaptıklarıyla siyah giymeyiz!..

Son zamanlarda bu tarz tencere yemeklerini daha sık yapar oldum. Ve artık kavurarakta pişirmiyorum pek. Hatta klasik yöntem olan soğanın kavurularak yapıldığı yemeklerde bile soğan, salça, yağ ve suyunu koyup direk pişiriyorum. “Tadı değişiyor mu?” diyeceksiniz. Bende deneyin ve kendiniz karar verin diyorum. Bence biraz değişiyor çok ta fark edilir derecede değil.

115

MALZEMELER:

  1. 1 tane karnabahar
  2. 1 tane kırmızı biber
  3. 1 tane soğan
  4. 1 tatlı kaşığı karışık salça
  5. Maydanoz
  6. Karabiber, tuz
  7. 3 kaşıkSıvıyağ

YAPILIŞI:

  1. Doğranmış soğan, maydanoz ve bibrleri tencereye koydum.
  2. Üzerine salça, bir miktar su ve yağını koyup biraz yumuşayana kadar pişirdim.
  3. Daha sonra karnıbaharları ekleyip bir süre daha pişirdim.
  4. Baharatlarını ekleyip servis yaptım
11 thoughts on “… ve Karnabahar Yemeği

  1. Cok haklisin aslinda yasta olmamiz o hainleri sevindirir,siyah giymeden bayragimiz heryerde dalgalansin,daha cok kenetlenmek adina ne varsa yapilsin,sehitlerinin asil kaniyla savunulan bir vatana sahip olmanin asil serefli durusuyla dimdik ayakta duralim,dogrusu budur.Dedigin gibi hayat devam ediyor,ellerin dert görmesin saglikli bir yemek yapmissin.maydanozu en sona katarim ben senin gibi birde soganla birlikte deneyim.öptüm

  2. Canım benim, bak ne güzel yazmışsın. Evlerimize, pencerelerimize hatta arabalarımıza bayrak asalım. Türklerin olduğu her yerde bayrağımız dalgalansın. Sevgiler…

  3. slm canım…son derece haklısın….siyah giyinmekte neymiş….bizim dinimizde adetimizde törelerimizde siyah giyinmek yas tutmak yoktur…..dua etmek vardır….ve dua müminin kılıcır……onlar şehit…..en güzel mertebede zaten…..yemek şahane görünüyor….ellerine sağlık….hayırlı cumalar canım…

  4. Sevgili Nino, zaman insanın yemek zevkinide değiştiriyor. Ben karnıbaharı hep severdim ama mesela bamyadan nefret ederdim. Şimdi çiğ bile yiyorum.:))Sevgiler…Disal’ciğim, ne güzel yazmışsın. Teşekkür ederim.Hayırlı cumalar sana ve tüm sevdiklerine…

  5. Sevgili Aysel, şehriye fiki çok güzel. Bu tür yemeklerde biraz karbonhidrat eksiği oluyor. Şehriyele bu eksik kapatılır.Deneyeceğim inşallah.Sevgiler…

  6. Ellerine sağlık,çok sevdiğim bir yemek karnabahar.Çok lezzetli görünüyor.Allah tüm şehitlerimize rahmet etsin,sevenlerine ve ailelerine sabır versin.Dualarımızla her daim yanlarında olalım.Çok güzel ve önemli bir konuya değinmişsin.Yapılması gerekenleri ve yapılmaması gerekenleri idrak edebilmek dileğiyle…sevgiyle kal.

  7. Merhaba Lavantin, işyerindeki bazı yeni kısıtlamalar yüzünden şuanda blogspota giremiyorum o yüzden siteni ancak evden ziyaret edebildim. Yazdıkların aslında çok doğru şeyler, katılmamak mümkün değil. Benkarnabaharda ençok kızartmasını seviyorum ama güzel bir sebze bu şekilde de değişik yemekleri yapılıp yenebilir, hem daha sağlıklı olur. Ellerine sağlık.

  8. Naile’ciğim, olsun canım arada gelsen de yeter.:)Kilo problemi olmasa çoğu yemeğin kızartma hali daha güzel ama…Sevgiler…

  9. Teşekkür ederim Bengisu. Biz hanımların sevmediği sebze yok herhalde.:)Kendimi biraz mutlu hissettiğim zaman bile aklıma onlar geliyor. Ama Dünyanın her yerinde her saniye bir kardeşimin canına, malına ve ırzına saldırı yapılıyor. Sadece kendi canımız yanınca ah vah etmek te beni garip hissettiriyor. Yani kime ağlamak gerek bilmiyorum ama dualarımız zulme uğrayan tüm kardeşlerimiz için inşallah.

Bir Cevap Yazın

