Dövme Aşı (Yalancı Kelle)

Benim bu yemeği ilk yapışım ama daha önce yapmış gibi hiç zorlanmadım. Gerçi basit bir tarif zorlanacak birşey yok ama, tadını tutturabilme konusunda endişelerim vardı. Nede olsa anne yemeklerini yapmak daha bir zor geliyor insana.

117

MALZEMELER:

  1. 400 gr. kemiksiz parça et
  2. Bir avuç dövme
  3. Bir avuç nohut
  4. 1 tatlı kaşığı karışık salça
  5. Etin yağı yoksa 3 kaşık sıvıyağ
  6. Karabiber
  7. Tuz
  8. Sarımsak
  9. Limon suyu

YAPILIŞI:

  1. Sarımsak ve tuz hariç bütün malzemeleri hiç bir ön işleme tabi tutmadan düdüklü tencereye koydum. (Tabiki yıkadım.)
  2. Üzerlerini 3 parmak geçecek kadar su koyup tencerenin ağzını kapattım 25-30 dak. pişirdim.
  3. Servisten önce tuzunu atıp ezilmiş sarımsaklı limon suyunu tabakların üzerine gezdirdim.
12 thoughts on “Dövme Aşı (Yalancı Kelle)

  1. Merhabalar Lavantin,yemek nasilda istah acici görünüyor bayildim desem yeridir heralde yapimida kolaymis mutlaka denerim ellerine saglik canim sevgiler,Güzel pazarlar…

  2. cnm.her zamanki gibi şahane yemeklerinle sayfandayım saatlerdir..çok güzel hepsi..ellerine saglık.biraz da özlem var ki sanki bütün yazılarında yemek tarifi bile olsa..ne deniyordu buna daussıla mı..cnm ..ya üzme kendini ,herzaman buralarda olup gurbeti yaşamak daha kötü,içteki gurbet yani..slmlar..

  3. Canim ellerine saglik,güzel görünüyor.Suan daglarda sogukta carpisan askerlerimiz icin cok üzülüyorum,sehitlerimizin suan evlerindeki yangini düsündükce sadece Allahim sabir ver diyebiliyorum.Ve korkuyorum daha vatanimizi neler ve ne acilar bekliyor,Rabbim korktugumuzdan emin eylesin milletimizi,vatanimizi.Dua edelim

  4. sayfanizi bugün buldum…cok begendim,hersey cok güzel olmus…yemek tarzinizi kendime cok yakin buldum,hemen hemen hepsi severek yedigimiz tatlar…elerine saglik, artik hep takip edecegim bir sayfaSEVIM

  5. Sevgili Lavantin , bu yemeği daha önce hiç duymamıştım. Çok da lezzetli gözüküyor. Ellerine sağlık, sevgiler.

  6. Seval, bilmiyorum koyun kellesini severmisin ama tam adına yakışan bir yemek.Denersen de memnun kalacağını tahmin ediyorum.Sevgiler…Süheyla’cığım sağol canım güzel sözlerin için.Evet, özlem ve gurbet benim her aldığım nefeste… Adı ne olursa olsun. “Gurbeti Ben Yaşadım” diye A.Günbay Yıldız’ın bir kitabı vardı… Öyle güzel bir tanım ki, gurbet ancak ve ancak Türkiye’nin dışına çıkınca tam anlamını kazanıyor.Ayrıca senin bu yönününü çok seviyorum. Çok incesin arkadaşım yaa…Sevgiler…

  7. Teşekkür ederim rabia’cığım…Öyle haklısın ki, şehit aileleri ile ağlıyoruz ve bir tarafımız oralarda. Dün gece eşim 8 askerimizin kayıp olduğunu anlatınca çim sızladı ve kendimi de biraz kötü hissettim! Nedeni: Kardeşlik, din ve vatan kardeşliği ile olur. Ama canım, müslümanlar dünyanın heryerinde yıllardır en ağır işgencelere maruz kalıyor ve adeta eğlencesine katlediliyor!O asker kardeşlerime hissettiğim sızı beni bu yüzden rahatsız etti.Dünya da ki kardeşlerimize duyarsızlık etmedik mi? Bu gün o yılanın besisi küçük yılanlarda bizim mehmetçikleri sokmakta!Hep dua ediyorum ki, bizlere uyanmayı nasip etsin ve maddi, manevi güç versin rabbim…

  8. Sevgim, teşekkür ederim ben de seni tanıdığıme sevindim.Tekrar beklerim.Sevgiler…Teşekkür ederim Nino, tadı da öyle…

  9. Özlem’ciğim Antep’in kıyıda köşe de kalmış tatlarından da diyebiliriz.Çok tanınmıyor zaten. Annem gibi kelle ve paça severlerin daha çok yaptığı bir yemek, çünkü tadı çok benziyor.Sevgiler…

  10. ben yeni gördüm sizin tarifleri bu yemek renkli ama siz salça kullanmamışsınız bana cevap verebilirseniz çok sevinirim

  11. Anonim arkadasim, ben salca kullandim elbet ancak fotograf makinasinin ayarindan rengi biraz tuhaf cikmis. Ve O zamanlar yurtdisinda oldugumdan kullandigim salcalar gerektigi gibi renk de vermiyordu. Yoksa tarifi de resmi de salcali.:)

Bir Cevap Yazın

