Patlıcanlı ve Peynirli Gözleme

Yıllar önce bir tv. programında görmüştüm patlıcanlı böreği. O günden beri severek yaparım. İnternette dahil hiç bir yerde de tarifine bir daha rastlamadım. Normalde yufkayla fırında yapılan bir börek, ama ben biraz değişiklik yapmak istedim ve gözleme olarak hazırladım. Çook güzel oldu. Oğlum tazeyken patlıcan diye yemeyip başka birşeyler yemeyi tercih etti. Ertesi gün öğle yemeğinde tadına bakması için ısrar edince mecburen bir parça ısırdı ve: “Aa ne güzelmiş, neden yemedim ki ben bunu? dedi. 🙂
Patlıcanla peynirin mükemmel uyumunu deneyince göreceksiniz.

118 

MALZEMELER:

  1. 2 tane iri közlenmiş patlıcan
  2. 100 gr. beyaz peynir
  3. Bir miktar kaşar peyniri
  4. Karabiber, tuz
  5. Tereyağı (İsteğe bağlı olarak kullanmak için.)

Gözlemelik hamur:

500 gr. un, 1 kaşık margarin veya sıvıyağ, 1 paket toz maya, su, tuz. (Süt eklerseniz daha yumuşak olur ama daha çabuk bayatlar. Yani aynı öğünde tüketmek için suyla sütü karıştırmak ta çok güzel sonuç veriyor.)

YAPILIŞI:

  1. Közlenmiş patlıcanlar doğranıp diğer malzemelerle karıştırılır.
  2. Hamur yoğurulur ama mayalanmadan yumurta büyüklüğünde bezeler hazırlanır.
  3. Bezeler bıçak sırtı kalınlığında açılıp iç malzeme hamurun yarısına eşit bir şekilde yayılır ve hamurun boş tarafı malzeme olan tarafın üzerine kapatılır.
  4. Kenarları ince bir tabak veya piza ruleti ile kesilip kızgın saçta altlı üstlü pişirilir.
  5. Pişirme ısınız çok düşük olursa hamuru kurutur ve sert olabilir. Çok sıcak olunca da pişmeden yanabilir. Tabi ki bu ayrıntılar yeni yapcak olanlar için.:)
  6. Kalori derdiniz yoksa, pişen gözlemelerin üzerine çatala taktığınız bir parça tereyağını gezdirin. Ben bunu yapmıyorum ama yaparsanız lezettine lezzet katarsanız.
23 thoughts on “Patlıcanlı ve Peynirli Gözleme

  1. Merhaba Lavantin,Ellerine sağlık çok lezzetli görünüyor patlıcanlı gözlemeler.Benimde sık yaptığım bir börek,bazen tavada bazen fırında yapıyorum.Oktay usta programında yapmış,çok pratik olduğunu düşündüğüm için hemen denemiş ve beğenmiştim.sevgiler…

  2. Merhabalar, gozlemeler ne kadar guzel olmus, ellerine saglik. Zaten patlican varsa baska soze ne hacet, bayilirim patlicana:)

  3. patlican varmis burlarda ole dedilker hani bana hani bana 😀 patlican deyince akan sular duruyor bende ellerine saglik canim hic denemedim ama kesin denemeliyim 😀 neifsssssssssss

  4. SELAMGOZLEMELER COKKKK GUZEL GORUNUYOR HELE DE GECENIN BU SAATINDE CANIM NASILDA CEKTI:))ELLERINE SAGLIK CANIMwww.yenitadlar.blogcu.com

  5. merhaba lavantin. Ben patlicanlari hiç böyle görmedim çok sevimli duruyorlar tam yenilesi kıvamda 🙂 patlıcanları közleyip soyunca eminim eşim onları yoğurtlayıp ali naziki tercih edecektir ama onun olmadığı bir ortamda bu tarifini mutlaka deneyeceğm :)Ellerine sağlıkmeyvesepeti.blogcu.com

  6. slm canım..patlıcanı çok seviyorum aslında ama hiç börek tarzı denemedim…ve peynirle bu kadar uyuştuğunuda senden duyuyorum…denemeye değer….hamurişini severim…patlıcanıda öyle…ee daha ne isterim….ellerine sağlık…çok güzel…

  7. Merhaba, közlenmiş patlıcanlı gözleme eminim çok lezzetli olmuştur. Ellerine sağlık.

  8. Sevgili LavantinPatlıcanlı gözleme hiç denememiştim ama eminim çok lezzetlidir. Eline sağlık.Hesna

  9. Canım,gözlemeler nefis gözüküyor, ellerine sağlık, patlıcan ve peyniri bir arada harika…sevgiler

  10. Çok leziz görünüyor.İnşallah deniyeceğim en kısa zamanda. Bunu her seferinde belirtmesem de senin sayfana geldiğimde her tarifine bayılıyorum. Ellerine sağlık.

  11. Merhaba Sevgili Lavantin,Elinize sağlık. Bende çok severim patlıcanlı gözlemeyi. Uzun zamandır da yemedim. İş başa düştü galiba 🙂 Sevgiyle…

  12. Canim ellerine saglik gözlemeye hic yok diyemem birde o gözleme patlicanliysa denemek gerek kesinlikle…sevgiler Hayirli Cumalar…

  13. Merhaba Bengisu, teşekkür ederim canım. Ben sanıyorum ki 6-7 yıl önce bir hanımın yemek programında görmüştüm. Oktay ustanın kini kaçırdım demek ki. Hoş düzenli izlemeye vaktim de olmuyor.:)Selamlar…Haklısın Nurgül, ne hoş bir sebze.Sevmediğim yemeği yok sanırım.Sevgiler…

  14. Sağol Şükran’cığım. Denemediysen tavsiye ederim…Sevgiler…Sevgili nino, patlıcan seviyorsan hemen dene. Yapması benden uzanıp alması da senden.:)))Sevgiler…

  15. Vealykümselam Nurcan, aslında işin bu tarafı, yani ikram edememek kötü oluyor. Bak ama yiyeme.:((İnşallah kısa zamanda dener ve sen de yayınlarsan bizde sende görüp iç geçiririz..))Selamlar…Rica ederim Betül’cüğüm. Sen eşinin yokluğuna denk getirip mutlaka dene. Tavsiyelerim arasında. Değişik ve lezzetli…Sevgiler…

  16. Disal’ciğim, sen kardeşine güven.:))Patlıvan ve peynirin hayrete şayan bir uyumu var.sevgiler…

  17. Sevgili Şükran, gerçekten de tadı denemeye değer.Sevgiler…Hesna, Teşekkür ederim. Birbirine çok yakışıyor tüm malzemeler. Yani denemek lazım…Selamlar…

  18. Hatice sağol canım…Hekese yaptığım tavsiyeyi sana da yapayım.:) Denenemsi gereken hoş bir tarif.Sevgiler…Seda’cığım, teşekkür ederim…Yaptıklarımın beğenilmesi herkes gibi beni de mutlu ediyor.Selam ve sevgiler…

  19. Teşekkür ederim Aysel…Az önce sayfanda ki cevabını okuyunca gördüm. Elimizden gelen yardımı elbette yaparız. Başarılar diliyorum…Seval’ciğim hayırlı cumalar…Dediğine sonuna sonuna kadar katılıyorum. Gözlemenin içinde her türlü malzeme çook güzel oluyor.Sevgi ve selamlar…

  20. Canım Lavantinim, nefis bir fikir. Bende yaparım patlıcanlı böreği ama peynirle hiç düşünmemiştim. süpper fikir. ELlerine aklına sağlık.Mutlaka tarafımdan denenecek 🙂

  21. Ben patlacani borege cok yakistiriyorum ve cok da severek yiyorum. Bunlar harka gorunuyorlar, ellerine saglik…

  22. Zerrin, hemen mutfağa gir, çünkü tadına baktıktan sonra bayılacaksın. Yazık, eşin birde seni aydırmaya uğraşacak…:))Sevgiler…Teşekkür ederim Yelda. Daha öncesi bu börek harici pek tanımıyordum patlıcanlı börekleri ama, tadını aldıktan sonra daha dikkat ederek bakıyorum tariflere.Sevgiler…

Bir Cevap Yazın

