Kayseri Yağlaması

Tüm inanların kadir gecesi mübarek olsun. Rabbimden, affolmayı, kul olmayı ve ömrümüzün hayırlara vesile olmasını diliyorum.

Son bir iki gündür sayfamla pek ilgilenemiyorum. Nedeni ise: Türkiye’den değerli konukları ağırlıyor olmamız. Konuklarımız Konya’nın en büyük Tv. kanalı olan kontv. den bir çekim ekibi. Avrupa dan ramazan manzaraları için çıkmışlar yola ve sağolsunlar bizide sayıp ziyaretimize geldiler. Buradan onlara teşekkür ediyor başarılarının devamını diliyorum.

Yemeğim konuklarımıza hazırladığım sofradan değil malesef. Uzun zamandır acaba diye düşündüğüm tariflerdendi kumru böreği. Hazır oruçluyken ve canım her yemeği istiyorken bu fırsatı kullanayım dedim ve denedim nihayet. Yumuşak ve lezzetli bir börek. Hoş bildiğimiz böreklerden değil ama adı öyle işte

Sevgili gazoz ağacının “severim” oyunu aklıma sevmediklerimi getirdi.:) Ve beni en çok rahatsız eden şeylerden biride saçma sapan yemek tarifleri. Bazan öyle oluyor ki pes diyorum tarifi veren bu haliyle yapmış yemiş mi acaba? Epey önce çorbamıydı sosmuydu bir tarif denemiştim. Tarifinde 1 bardak un diyordu. Çok fazla olacağını düşünüp yarısını koymama rağmen kıvamını açbilmek için helak olmuştum. Yine bu böreğin tarifinde 3 yumurtaya 1 bardak un ve bir bardak süt koyarak hazırlanan hamurdan 12-14 krep çıkacağı yazıyordu! Tariften daha fazla süt ve un kullanmama ve çok ince olmalarına rağmen sadece 8 adet krep yapabildim.

121

121a
MALZEMELER:

  1. 3 yumurta ( 2 tane kullanmanızda da hiç bir mahzur yok.)
  2. 2,5 bardak su ve süt karışımı
  3. 2 bardak un
  4. Tuz

İÇ MALZEME:

  1. 250 gr. kıyma
  2. 1 büyük soğan
  3. 1 tane domates
  4. 1 kaşık salça
  5. Tuz, karabiber

YAPILIŞI:

  1. Bilindiği gibi hamur malzemeleri karıştırılır ve teflon tavada krepler hazırlanır.
  2. Soğan kavrulup kıyma ilave edilir.
  3. Kıymada iyice kavrulunca domates ve salça eklenip bir süre daha kavrulur.
  4. 2 Bardak su ilave edilip suyu çekene kadar pişrilir.
  5. Servis tabağına önce bir krep hamuru serilir ve üzerine 1 dolu kaşık kıymalı harçtan yayılır.
  6. Diğer katlarda hamur bitene kadar bu şekilde tamamlanır.
  7. Biz serviste üzerine yoğurt koyup sararak yedik. Tabi ki keserek de yenir ama doğruyu söylemek gerekirse elle yemek çok daha lezzetli geldi bana.:)
27 thoughts on “Kayseri Yağlaması

  1. Duaların Rabbin yüce katına iletilmisine vesile olan kandiliniz mübarek olsun…sevgilerbörek çok güzel ellerinize sağlık…

  2. Kadir gecen mübarek olsun tüm duaların kabul olsun arkadaşımsevgiler

  3. Benim eltim yapardi bu borekten ama o mayasiz ekmek hamuru ile hazirlardi.Ellerine saglik seninkilerde cok lezzetli gorunuyorlar.Kadir gecen mubarek olsun duada unutulmamak dilegiyle.Slmlar

  4. Lavantinim, mail atmak istedim ama gmailime giremediğim için ancak yorum bırakabiliyorum. Kadir gecen mübarek olsun, bu geceyi inşallah hakkı ile eda edebilen kullarından oluruz.Selam ve muhabbetle..

  5. Canim öncelikle seninde kandilin mübarek olsun Rabbim bu güzel gecede tüm dualarini kabul etsin insallah,börege diyecek söz bulamiyorum nefis nefis ellerine saglik…

  6. Canim öncelikle seninde kandilin mübarek olsun Rabbim bu güzel gecede tüm dualarini kabul etsin insallah,börege diyecek söz bulamiyorum nefis nefis ellerine saglik…

  7. Çok güze görünüyor canım,eline sağlık,be de bir defa buna benzer bir tarif denemiştim ablamın anlatımıyla,çok da güzel olmuştu.Gerçekliği lmayan tarifler konusunda sana katılıyrum.Ben de bir kaç deneme de hüsrana uğramıştım.

  8. Çok güze görünüyor canım,eline sağlık,be de bir defa buna benzer bir tarif denemiştim ablamın anlatımıyla,çok da güzel olmuştu.Gerçekliği lmayan tarifler konusunda sana katılıyrum.Ben de bir kaç deneme de hüsrana uğramıştım.

  9. Sevgili Lavantin,Yine harikalar yaratmışsın.Ellerin dert görmesin..Ne kadar özenli ve şık bir sunum.Bayıldım.Mubarek Kadir geceni kutlar hayırlara vesile olmasını temenni ederim.Sevgiler

  10. Sevgili Lavantin,Yine harikalar yaratmışsın.Ellerin dert görmesin..Ne kadar özenli ve şık bir sunum.Bayıldım.Mubarek Kadir geceni kutlar hayırlara vesile olmasını temenni ederim.Sevgiler

  11. Ne guzel bir manzara bu:) Ellerine saglik. Eee, Kon Tv de mi gorecegiz yani seni simdi, bu o mu demek oluyor?:))))))Kadir gecen mubarek olsun canim…

  12. Sizlerinde kadir geceniz mübarek olsun.kon tv de seni görebileceğiz demek…hangi gün çıkacakmış acaba…Bakardık..böreğin görüntüsü çok hoş..Ayşegül.

  13. Teşekkür ederim Hatice, yorumun ve duan için.Sevgiler…Seda’cığım, seninde rabbim hayırlı dualarını kabul etsin.( hayırlı dua demem deki maksat insan bazan kendi için hayırlı olmayan şeyleri de isteyebiliyor. Ben bu sözü kendim ve herkes için kullanıyorum canım.)Sevgiler selamlar…

  14. Nesrin’ciğim, sanırım yapılışında farklılık gösteren bir tarif.Seninde geçmiş kandilin mübarek olsun, hayırlı duaların kabul olsun…Naile’ciğim, maksat sesini duyur, nasıl olursa olsun.:)Senin de geçmiş kandilin mübarek olsun gönlünde ki hayırların kabulune vesile olmuştur inşallah.Sevgiler…

  15. Nino’cuğum bende geçmiş kandilini kutluyorum…Selamlar…Seval’ciğim, hepimizin dualarının karşılık bulduğu bir gece olmuştur inşallah.Sevgiler, selamlar…

  16. Oya, güzel ve hafif bence diğer kıymalı böreklerle karşılaştırınca.Selam ve sevgiler…Rica ederim Nilay’cığım, tavsiye edeceğim bir tarif.geçmiş kandilin senin de mübarek olsun canım.Sevgiler…

  17. Teşekkür ederim Nurgül.Sağolsun sevgili Mevlüt Bayram çekim teklifinde bulundu ama kabul edemedim. Farklı seçenekler üzerinde epey fikir alışverişinde bulunduk. Ama hiçbir şekilde tv. de görüntü vermek istemediğim için üzülerek reddettim. Sanırım sayfamla ilgili kısa bir tanıtım konuşması olacak programında.Çok sevdiğim ve değer verdiğim bir insan kendisi ama onu kırmadan bu işten çıkmayı başardım çok şükür.Sevgiler canım…Ayşegül’cüğüm seninde geçmiş kandilin mübarek olsun.Malesef canım üsteki yorumdada yazdığım gibi tv. ye çıkmak bana çok zıt bir düşünce. Onlar icelik yapıp teklif ettiler.Belki başka bir zaman sadece tarif vermek için ayrıntılı görüntü olmadan yaparım. Sanırım birkaç gün içinde, yapılan proğramlardan birinde lavantin ismi geçecek.:)))Sevgiler…

  18. Senin ve bütün islam alemininde gecmis kadir gecesi mübarek olsun öncelikle.Ellerine saglik yine güzel bir tarif.Arada birde olsa püf noktalarini yemekle ilgili yazarsan inan sevaba gireresin.mesela neden kiymayi kavurduktan sonra iki bardak su ile tekrar pisiriyorsun,biz sadece kavururuz.Bazilari dedigin gibi hem yanlis tarif veriyor hemde sirrini söylemiyorlar.Bu ramazan boyunca bülbül konagi yaptim güzelde oldu,cünkü isin sirrini kardesim söyledi,un ve margarin iyiyce ufalanmasi gerekiyor ve sirke giriyor icine.Bunu daha önce tarifini aldigim kisiler hepsini kat yogur cok basit diyip gecistiriyorlardi.

  19. Allah razı olsun canım…Ben ilk kez denedim bu böreği. Hatta tarifini okumadan yapıyordum ve kıymayı kavurunca düşündüm, hamurun arasında bu kıyma kuru ve ağır olur ben biraz su ekleyeyim diye. Sonra tarife baktığımda biraz değil 2 bardak su olduğunu gördüm.Kıymanın kuru olmaması, arasından dökülmemesi ve sanıyorum ki daha hafif olması için. Bu kadar sebep sanırım yeterli olur.:))Sana kesinlikle katılıyorum ve elimden geldiği kadar ayrıntı ve pif noktalarını vermeye çalışıyorum.Sevgiler…

  20. selam ben yeni tanistim siteniz ile hosumada gitti hani ama bir sey varki beni üzdü bu yapmis oldugunuz yemege ana yemeklerde yer vermissiniz aslinda bu tarif kayseri yöresine ait ve yöresel bir yemektir sebit yada yaglama derler ve enfes bir tadi vardir yada yer verecekseniz asli ile beraber yer vermenizi isterdim yapmasi zor diyenler icin bu tarifide alternatif olarak verebilirsiniz mesela.hoscakalin….

  21. Sevgili Elif, yapıcı eleştirin için teşekkür ederim. Bir yemek dergisin den almıştım tarifi ve yöre belirtilmemişti. Kültürlerin korunması adına bu konuda ben de çok titizlik gösteren bir insanım. Gerçekten uyarın beni çok memnun etti. Hemen gereken düzeltmeyi yapacağım inşallah. Bazan Antep yemekleri hakkında yanlışlıklar görünce bende hemen müdahale etme ihtiyacı duyuyorum. Araştırdığımda çeşitli isimlerle yapıldığını öğrenmiştim ama derginin daha güvenilir olacağını düşünmüştüm. Malesef yanılmışım.Selamlar…

Bir Cevap Yazın

