Izgarada Tavuk, Sebze ve Bazlama

Ekleme: Arkadaşlar, bazlamanın tarifinde bir sıfır fazla olunca epey kafa karıştırmış. Kusura bakmayın, benim hatam. Yanlışı düzelttim.

Ekmek ne büyük bir nimet! Üzerine koyacağınız arasına koyacağınız ya da yanında yiyeceğiniz malzemenin pekte önemi yok. İster peynir ekmek, isterse kavurma, ya da salça sürün veya isterseniz yoğurda batırarak yiyin, sonuçta herşeyle muhteşem bir uyum sağlıyor.

Önceleri çok ta tercih etmediğim yufka ekmeği – bizim deyişimizle bazlamayı – şimdi çok sık yapar oldum. Makina hamuru yoğururken ben ortamı hazırlıyorum ve 15-20 dak. da, şağı yukarı yarım kilo hamurdan yufkalar yapıyorum. Hepimiz çok çok severek yiyoruz.

Ekleme: Sevgili Oya’nın hatırlatması ve isteği üzere yufka ekmeğin tarifini de aşağıda bulabilirsiniz.

 

122

MALAZEMELER:

  1. 1/2 tavuk( parçalara ayrılmış)
  2. 3 tane patates
  3. 5 tane yeşil biber(Sivri veya topalak fark etmez.)
  4. İsteğe göre domates
  5. 1 tatlı kaşığı tozbiber
  6. Tuzot
  7. Karabiber
  8. 1 diş sarımsak

YAPILIŞI:

  1. Parçalanan tavuk mümkünse kemiklerinden ayrılır.
  2. Sebzeler irice parçalara bölünür ezilmiş sarımsak ve zeytinyağı ilave edilir.
  3. Sebzeler ve tavuk tepsiye dizilir.
  4. Ben hazır satılan alüminyum tepsi kullandım ama siz fırının kendi ızgarası üzerine dizebilirsiniz.
  5. Fırının en altına içine bir miktar su koyduğunuz bir tepsi yerleştirirseniz, hem tavuk kurumaz hem fırınınz mahvolmaz.
  6. Isıyı 190° da tutabilir, malzemelerin pişmesine göre daha yüksek veya daha düşük ısıya getirebilirsiniz.
  7. Bir taraf kızarınca altını çevirip diğer tarafında kızarmasını sağlayın.

YUFKA EKMEK (BAZLAMA):

  1. 500 gr. un
  2. 1 tane toz maya
  3. 2 kaşık sıvıyağ
  4. Tuz

YAPILIŞI:

  1. Yukardaki malzeme ile basit bir mayalı hamur hazırlayın.
  2. Hamur kabarmadan hemen yumurta büyüklüğünde bezeler yapın.
  3. bezeleri unlayarak tabak büyüklüğünde veya daha ince olacak şekilde açın.
  4. Varsa pizzafanne’ de yoksa teflon tavada yüksek ısıda altlı üstlü pişrin.
  5. Pişen ekmeklerinizi hemen bir beze sararak muhafaza edin veya taze taze tüketin.

Not. Bazlama yaparken ısının yüksek olması ekmeğin kurumadan hemen pişmesini sağlar. Ve mayalanmadan pişirirseniz ekmek piştikten sonra yerken sünenerek zor koparılan ve zor çiğnenen bir yapıya sahip olmaz. Ekmek pişerken kabarcıklar oluşması ve rekli beneklerin belirmesi piştiği anlamına gelir. Biraz daha bekletirseniz daha sert ve kuru olabilir.

Ben serviste yufka ekmek kullandım. Ekmek arasına koyarak küçük dürümler yaptım. Gerçi ben herşeye yakıştırıyorum ama, siz tercih ettiğiniz bir ekmek kullanabilirisiniz.

35 thoughts on “Izgarada Tavuk, Sebze ve Bazlama

  1. Yufka ekmegini bende cok severim.Bazen evde yapiyorum teflon tavada ama sacdaki tadi vermiyo tabii.Belkide ekmek yaparkanki o hengameler yok diye tadi cikmiyo.Tum aile birlikte biri hamuru bezeleyip biri kocaman acip biri de (genelde ben) pisirirdik.Eyy gidi gunler iste.

  2. Sevgili Nesrin, ben 25 yaşımdan sonra doğru süzgün beze açmayı öğrendim. Açtıklarım tam bir felaket olurdu. Sık yapmanın güzel açmaya çok büyük etkisi oluyor.Herşeyin tadı sevdiklerinle birlikte çıkıyor.Hayırlı iftarlar…

  3. Ay aşkolsun ben sana darılır mıyım hiç canım arkadaşım …Sadece ramazan bitmeden misafirlerimle zaman geçireyim diyordum kimseye gidemedim kusura bakma …Fotoğrafların çok güzel inan ki yemeklerinin kokusunu buradan duyuyorum sanki ellerine sağlık…

  4. Lavantin en güzel nimetlerden tabiki ekmek o olmayınca doyduğumuzu hissetmiyor yemekten keyif almıyoruz ellerine sağlık canın çorba tarifini sormuşsun tikveşli yoğurt kapağından almıştım sevgiler

  5. canım iyi akşamlar dilerim…ne güzel tarifler ve yazılar var burda…eline ,yüreğine sağlık….yufka hiç yapmadım..dürüm yapacağım zaman genelde hazır lavaş alıyorum…ama elden yapmak en doğru olanı…hele ızgarayla harika olmuş..

  6. Esra’cığım, latife yaptım sıkma canını.:))Tahmin edebiliyorum yoğunluğunu burada ki ramazanlar gibi “evde tek başınay”ı oynamıyorsunuzdur herhalde.:)Ramazandan sonra daha sık görüşmek dileği ile canım.Sevgiler…Seda’cığım cevabı için teşekkür ederim. daha önce tarifini duymadığım için merak etmiştim. Kıyıda köşede kalmış ve malesef unutulmuş bir tarif olsa gerek.Paylaştığın için tekrar teşekkür ederim.

  7. İnci, hoşgeldin ve teşekkür ederim.Ekmeği evde yapmak sanıldığından daha kolay. Hele bir de yardımcı bir ekmek makinası varsa evde, genç kız gibi hemen yoğuruveriyor hamuru bana da sadece açmak ve pişirmek kalıyor. 15-20 dak. da yapıyorum iki öynlük ekmeği.Sevgiler…

  8. Gece gece canım çekmedi desem yalan olur! sahura olsaydı da yeseydik yalnızda sahur yapılmıyo ki kardeşim;(

  9. Sevgili Şükran, varmış öyle gece gece kalkıp taze yemek pişiren ve hamur işi hazırlayan hamarat mı desem cefakar mı desem hanımlar.:)Ben iştahla kalkarım sahura ama yemek pişirecek kadar da iştahım hiiç olmaz.Hayırlı geceler…

  10. Mımmmm,enfes görünüyor.Ellerinize sağlık.Emek gerçekten büyük bir nimet.. Rabbim kimseye eksikliğini göstermesin..

  11. Ellerine saglik caliskan arkadasim yine cok güzel bir tarif.Bizde ekmeksiz sofraya oturulmaz,ekmek ne güzel bir nimettir.”Ekmege hürmet ediniz.Cünkü ekmek semavat ve arzin bereketindendir.Kim sofradan düsen kirintilari yerse affolunur.”Hadisi SerifBu yazi tablo halide mutfagimda asili,paylasmak istedimsevgiler

  12. Çok güzel görünüyor canım,ellerine sağlık.Yufka ekmeğin çocukluğumda yazları yaptığımız Kilis gezilerini anımsattı bana.Babaanemin bahçeli evinde annem ve ve halalarım uzun süre açar ve pişirirlerdi.Onlarca yufka ekmek üstüste birikirdi.Bize de sıcak sıcak pişenlerden alıp yemek düşerdi.Sen tarifi yazmamışsın.Daha önceki yazılarda da göremedim.Tarifi verecekmisin? bir de nerede pişriyorsun?

  13. Sevgili Lulu, duana yürekten “amin” dilyorum.Bizler değil ama farklı iklimlerde açlık çeken çook insan var.Sevgiler…Rabia’cığım Allah razı olsun canım paylaşımın için.Çocukken ekmeğe Kur’anı’ Kerim kadar hürmet göstermemiz öğretilirdi. Daha sonraları nedenini çok düşünmüştüm. Yazınla biraz daha iyi anladım.Rabbim nimetlerine layık ve hakkıyla şükreden kullarından etsin.

  14. Oya’cığım yufkanın tarifini ekledim. hatırlattığın için teşekkür ederim.O zamanlar dışarda satılan ekmekleri tercih ederdik, mis gibi yufkalara. Ama şimdi yufka ekmeğin yerini hiç bir ekmek tutamıyor.Sevgiler, hayırlı iftarlar…

  15. Cok harika bir görüntü.Izgara dürümü ne kadar güzel olur,ellerine saglik.Yapcam budan.

  16. Merhaba canım annemin antepli bir komşusu vardı onların ekmeği böyleymiş çok şaşırmıştım yufkayı ekmek olarak nasıl yiyorlar diye.Ama çok lezzetli mutfağı vardı seninde öyle ellerine sağlık canım

  17. Sevgili Lavantin,Tüm tariflerinde ve çektiğin resimlerde olduğu gibi yine harikalar yaratmışsın..Ellerine ve emeğine sağlık..Sevgiler

  18. çok guzel ve lezzetlı yemekler yayınlamışsın ellerıne sağlık antep yemeklerını zaten çok severım ve her zaman dıkkatımı çekmıştır.paylaşım için çok saol..

  19. Ellerine saglik, yine bir sahaser cikarmissin arkadasim. Bazlama guzel olur gercekten. Hamur acmaya usenen bir tembel olarak bu guzel fotoyla gaza geldim, ben de yapacagim iste:)

  20. Yaren, teşekkür ederim. Yufkanın arasına ne koyarsan tadı çok güzel oluyor.Sevgiler, hayırlı iftarlar…Özlem’ciğim teşekkür ederim övgün için. Herkes gibi mutfak okulunun bir öğrencisiyim.Ben de yufka haricinde ekmeğin evlerde yapıldığını bilmezdim. Adapazarlı bir komşum büyük ve kalın pideler yapar. Onu gördüğümde çok şaşırmıştım.Sevgiler canım…

  21. Sevgili Nilay, estağfurullah, var olanı değerlendiriyoruz kendi çapımızda.:)Ayrıca beğenin için teşekkür ederim. Yaptığın işin takdir alması, o işe karşı istek ve motivasyonunu artırıyor insanın.Hayırlı iftarlar…Melek’ciğim beğenmen beni mutlu eder.Sen sev ben sana yayınlarım Antep yemekleri.:))Sevgiler…

  22. Sağol Nurgül, mutfakta tembellik olmaz.:))))Hadi bakalım yufkaların resimlerini bekliyorum…Dün bir arkadaşda üşendiğini söylüyordu. Yemek konusu en üşenmediğim konulardandır benim. Ama kapıdan dışarı çıkmaya da üşenirim.:))Sevgiler…

  23. Canımın içi Lavantin, ne güzel bir tabak bu böyle.. Ellerin dert görmesin.. nefis olmuş hepsi…dürümde olur tabakta olur ben her şekilde yerim :)))sıcacık sevgiler…

  24. merhaba lavantin.yufka tarifteki 5000 gr un doğru ölçü mü? yani 5 kilo mu un? yoksa 500 gr mı olacak. yani bana öyle olacakmış gibi geldi. cevaplarsan sevinirim. hoşçakal..

  25. merhaba lavantin.yufka tarifteki 5000 gr un doğru ölçü mü? yani 5 kilo mu un? yoksa 500 gr mı olacak. yani bana öyle olacakmış gibi geldi. cevaplarsan sevinirim. hoşçakal..

  26. hayirli kandiller lavantin…bazlamayi denemeyi cok istiyorum ama br sorum var: un 500 gr mi 5000 gram mi kafam karisti?5 kilo cok olur snki gibi geldi de.sevgiler

  27. hayirli kandiller lavantin…bazlamayi denemeyi cok istiyorum ama br sorum var: un 500 gr mi 5000 gram mi kafam karisti?5 kilo cok olur snki gibi geldi de.sevgiler

  28. Zerrin sağol canım güzel yorumun için.Haklısın, tabakta da olur ekmek arası da. Sevgiler canım…Merhaba Suspect, tahminin tabi ki doğru.:) Bir sıfır fazla olunca malesef biraz kafa karıştırmış.500 gr. un la yapmıştım.Selamlar…

  29. Zerrin sağol canım güzel yorumun için.Haklısın, tabakta da olur ekmek arası da. Sevgiler canım…Merhaba Suspect, tahminin tabi ki doğru.:) Bir sıfır fazla olunca malesef biraz kafa karıştırmış.500 gr. un la yapmıştım.Selamlar…

  30. Lama’cığım sana da gecikmeli olarak hayırlı kandiller…Tarifi de düzelttim zaten. Ölçü 500 gr. un.Sevgiler canım…

  31. Lama’cığım sana da gecikmeli olarak hayırlı kandiller…Tarifi de düzelttim zaten. Ölçü 500 gr. un.Sevgiler canım…

  32. Lama’cığım Allah razı olsun, hatırlatman için.Düzeltme yazısını ekleyip yazıyı düzeltmeyen ben den başkası yoktur herhalde.:)))Yazı yazarken çocukların seslerinden kendimi bile unutuyorum.:) Oğlumun okulu tatil ve evde olduğu için gün boyu uyuşmuş bir kafayla geziyorum gürültüden.:)))

  33. Insalik hali olur tabi Lavantin 🙂 gEcenlerde yanlis bir tarif yuzunden muzdarip oldum, ziyan oldu yaptigim tatli o yuzden biraz daha dikkatli olmaya calisiyorum,kusurabakm kac kere hatirlattim sana.anlayisin icin sagol

  34. Canım, teşekkür ediyorum hatırlatman tabi ki yapılması gereken bir hareket.Selamlar…

Bir Cevap Yazın

