Antep Salatası

E dergimiz Kevgir‘in 3. sayısında bu salata ve diğer tariflerim de yer alacak inşallah. Ben aslın da sabah kahvaltısına yapardım bu salatayı; çay tiryakiliğim başlamadan önce. Ekmeği suyuna bandırarak afiyetle yerdim.

Antep’te yapılan çeşit çeşit salatalardan bir tanesi bu iştah kabartan salata. İzinde ilk günde köfte diye tutturmuştum ve sağolsunlar beni kırmadan hazırlamış yanına da bu salatayı yapmışlardı. Tadını anlatmak biraz zor olacağı için boş bir girişimde bulunmayacağım.:) Yağlı köfte ve bu salatayı yapıp yanında ayranla anlatmak istediğimi kendiniz yaşayarak anlayın.

123

 

MALZEMELER:
  1. 3 tane domates
  2. 2 tane yeşil biber (Tercihen acı)
  3. 1 tane kuru soğan
  4. 1 diş sarımsak
  5. Pulbiber, sıvı sumak ekşisi
  6. Tuz, sııvıyağ

Yapılışını anlatmaya zaten gerek yok. Ancak salatayı elinizle ve hafif ovarak karıştırın.:) Yok ben öyle yemem derseniz kaşıkla biraz ezerekte karıştırabilirsiniz.

Ben mazdanozum olmadığı için kullanmadım ama mutlaka maydanoz koymanızı öneririm.

24 thoughts on “Antep Salatası

  1. Nefis bir goruntu. Bazen Antep lokantalarinda getiriyorlar yemekten once, sicak ekmegi ban ban ye:) harika. Ama seninki bir baska guzel gorunuyor arkadasim, ellerine saglik.

  2. Resimleri çok güzel çekiyorsun,anlatışın harika zaten…bu arada dün Eyüp’e gittik arkadaşlarla..çok güzeldi,inanılmaz maneviyat doluydu her yer..Eyüp mezarlığını dolaşırken Rahmetli Necip Fazıl’ın mezarına da uğradık,sağ menündeki yazısını görünce anlatmak istedim…Sevgiler,

  3. Canım benim salatanın herçeşidini çok severim.Siirtli komşum sayesinde bende artık salatalara sumak kullanıyorum .Ellerine sağlık

  4. salatanın renkleri o kadar harika ki..bir süredir sadece bakıyorum..çok güzel ellerine saglık.slmlar.

  5. Ellerine sağlık salata harika.Malzemelerde sıvı sumak ekşisi var.Bunu bulamazsak, kuru sumağı suda bekletip süzsek bu su da aynı işi görür mü?SelamlarFunda

  6. Teşekkür ederim Nurgül.Ah, o Antep lokantalarına bir de ben gidebilsem!İki yıl da bir ancak.:)Sevgiler canım.Sağol Oya’cığım, biz de de çok severim acılı ekşili salataları.Sevgiler…

  7. Teşekkür ederim Nurgül.Ah, o Antep lokantalarına bir de ben gidebilsem!İki yıl da bir ancak.:)Sevgiler canım.Sağol Oya’cığım, biz de de çok severim acılı ekşili salataları.Sevgiler…

  8. Ecemsu, Allah razı olsun, senin güzel bakışın. Bazan öyle özeniyorum ki İstanbul’da yaşayanlara.Aslın da en son yaşamak isteyeceğim yer şu haliyle İstanbul. Bana büyük ve hızlı dönen bir değirmen gibi geliyor.Ama bu manevi yönlerini de düşününce hep imrenerek okuyorum sizleri.Paylaştığın için de teşekkür ederim.Sevgiler…Özlem, sumağın salata daki tadı gerçekten çok çok güzel.Annem koruk ekşisi yapardı, onun tadı ise sumağı çok gerilerde bırakır!Selamlar…

  9. Süheyla’cığım ekmeğini bandır diyeceğim ama oruçlusun şimdi.:))Akşam yapar beni anarsın.Hayırlı iftarlar…Merhaba Funda, soruna olumlu cevap vermeyi isterdim ama malesef.Kuru sumak sumağın kabuklarının kurutulup öğütülmesi ile elde diliyor. Dolayısıyla aynı tadı ve ekşiliği bulmak çok zor.Ama sanıyorum ki biraz araştırırsan bulabilirsin.Yöresel pazarlar veya büyük marketler de satılıyor olabilir.Bura da bile kolayca bulabiliyoruz Türk marketlerinde.Hayırlı iftarlar…

  10. Canim seninde ellerine saglik kevgirdeki yemekler ve salata nefis olmus bende salataya nar eksisi koyuyorum onunla cok seviyorum ama sumaklida deneyecegim ellerine saglik sevgiler…

  11. sevgili lavantinellerine sağlık bu salatayı bende çok seviyorum. ben içine salça da koyuluyor zannediyordum.

  12. Teşekkür ederim Seval’ciğim. Nar ekşisi hiç denemedim. Daha doğrusu ben nar ekşisi alınca çay tabağına koyup kaşıklamaktan salatalara fırsat kalmıyor.:)))Sevgiler…Pelin, sanırım elle ovuluyor olmasından çıkan domates suyu ve sumak ekşisinin verdiği renk sana öyle düşündürmüştür. Yoks bir yerede mi görmüştün? Ama salça konmadığından eminim.Hayırlı iftarlar…

  13. SEVGİLİ LAVANTİN sanırım birisi bana öyle tarif etmişti. bu arada kevgir dergisindeki yazını okudum çok güzeldi.Bizi yine geçmişe götürdün ecdadımızın kıymetini hatırlattın.

  14. Bitanecik Lavantinim, tariflerinin hepsi birbirinden nefisti.İyi ki bu ay bizimle oldun.. Çok teşekkürler bizi kırmadın.Sıcacık sevgiler…

  15. Pelin’ciğim, teşekkür ederim.Salça giren bir salatamız daha doğrusu turşu benzeri bir çeşidimiz var ama o haşlama kuru sebzelerle yapılıyor. Bu salatayla hiç bir bağlantısı yok. Ecdadı anlatmak sayfalara kitaplara sığmaz ama dediğin gibi hatırlatma.Sevgiler…Zerrin’ciğim, rica ederim. Elimden geleni yapmak beni de mutlu eder.Teklif ettiğin için ben teşekkür ederim.Sevgiler, selamlar…

  16. canım merhaba,ellerine sağlık. salata harika. hele sumak ın kurusunu kullanırız ama sıvı olarak ilk defa duyuyorum. cok değisik ve lezzetlidir. sevgiler..

  17. Sevgili Banu, sıvısını alma imkanın olursa mutlaka alıp denemeni tavsiye ederim. Kurusunu kullanmak istemessin.Sevgiler…

  18. merhaba;2 sayıdır kevgir verdiğin güzel desteğe ve nefis yemeklerin ve tariflerine hepsine çok tşkler ediyorumtek kelime ile harikasınsevgiler

  19. nar ekşisi ve turunç ekşisini duymuştum ama sumak ekşisini şimdi öğrendim. ilk gördüğüm yerden alacağım tatlım. Tavsiyen için teşekkürler.

  20. merhaba..hayırlı geceler..bende bır ara bu salatayı kahvaltıda yapardım ama baktım ki iştahımı açıyor:)))vazgeçtim.Ben sumak’ı bir patates salatasına birde bu tur salatalara yakıştırırım.ellerinize saglık.sıvı sumak’ıda bulmaya çalışıcam zira sumak aldığım için sıvısının olmadığını biliyorum.gerçi yaygınlaşınca oda bulunur emınımki…sevgılerle…

  21. merhaba..hayırlı geceler..bende bır ara bu salatayı kahvaltıda yapardım ama baktım ki iştahımı açıyor:)))vazgeçtim.Ben sumak’ı bir patates salatasına birde bu tur salatalara yakıştırırım.ellerinize saglık.sıvı sumak’ıda bulmaya çalışıcam zira sumak aldığım için sıvısının olmadığını biliyorum.gerçi yaygınlaşınca oda bulunur emınımki…sevgılerle…

  22. Esra’cığım, rica ederim. Bu güzel dergide bana da yazma fırsatı verdiğiniz için asıl ben teşekkür ederim.Sevgiler canım…Rica ederim çerkez kızı.Turunç ekşisini de ben hiç duymadım. Nasıl bi tadı var ki?:)Sumak ekşisi salatalar için çok ideal bir tadı var. En kısa zamanda bulursun inşallah. Çok memnun kalacağından eminim.Sevgiler…

  23. Sevgili Saliha, malesef yedikçe yedirten bir salata.Büyük marketler veya yöresel pazarlarda bulacağını tahmin ediyorum.Sevgiler…

Bir Cevap Yazın

