Ramazan Etkinliği ve Antep Saçma Tavası

Ramazanın bereketinin konu edildiği bu güzel etkinliğe, sevgili arkadaşım Süheyla‘nın ısrarı ile katılmaya karar verdim. Arkadaşıma teşekkür ediyorum girişimi ve seçimi için. Dünyanın her yerindeki hanımlardan değişik ramazan gelenek ve yemeklerini öğrenecek olmanın heycanını yaşıyorum.

Süheyla’nın vurguladığı gibi: Güzelliklerin sedece eski ramazanlarda kaldığını düşünerek günümüz ramazan ve bayramlarını da köreltmemek lazım. Elimizden geldiğince köklerimizden gelen ilhamla günümüzün imkanlarını sentezleyerek daha çok güzel ramazanlar yaşayabiliriz.

Hala ihtiyaç sahipleri , hala tüm masumiyetleri ile doğruya yönlendirilmeyi bekleyen kültürümüzün devamını sağlayacak çocuklarımız ve hala ikramda bulunarak evlerimize bereket katacak büyüklerimiz var. Bu gerçekler dünden bu güne hiç değişmedi çok şükür. Yani ramazanın paylaşım saygı, ve manevi boyutunu şahlandıracak bir temel var hala. O halde vakit kaybetmeden değerlerimizi koruyarak bu ve bundan sonra ki ramazanları her yönden özüne uygun şekilde yaşama gayretine girelim.

Antep mutfağı, zor ve kolay olan ağır yemeklerin bir arada olduğu bir mutfak. Yani, hem zaman ve maharet isteyen içli köfte, yuvalama gibi yapımı epey zor yemekler, hem de evde ki hanımın hiiç yorulmadığı, zahmetsiz ama ağırlık ve lezzet bakımından da zor yemeklerle hemen hemen aynı konuma sahip yemekler vardır. Patlıcan kebabı, lahmacun ve tavlar gibi. Saçma tavası da ikinci guruba giren lezzetli ama ev hanımı için kolay yemeklerden. Ben fırın yemeklerinin çıkışının biraz da Antep li beylerin eşlerini yormak istememlerinden kaynaklandığını düşünüyorum. 🙂

İftar sofraları için değişiklik arayan ve doğu yemeklerini sevenler, buyrun Saçma Tavasını birlikte yapalım:

125
MALZEMELER:

  1. 2 tane patlıcan
  2. 3 tane patates
  3. 3-4 tane sivri biber
  4. 2 tane domates
  5. 1 tane irice soğan
  6. 400 gr. bıçak kıyması et (Etin yağı yetersiz olursa sıvı yağ ekleyin.)
  7. 5 diş sarımsak
  8. Tuz, karabiber, yenibahar

YAPILIŞI:

  1. Bütün malzemeler ne çok küçük ne de çok iri olmayacak şekilde doğranır.
  2. Baharatları katılıp karıştırılır.
  3. Yağlanmış bir tepsiye fazla kalın olmayacak şekilde yayılır.
  4. 200° de sebzeler ve et yumuşayana kadar pişirilir.

Serviste mutlaka ayranı tercik edin, yoksa tadını alamassınız. 🙂

33 thoughts on “Ramazan Etkinliği ve Antep Saçma Tavası

  1. Merhaba Lavantin, etkinlige böyle güzel bir Antep yemegiyle katilman beni yine sevindirdi. Yani ben cok merak ediyorumda bu mutfagin güzel yemeklerini ondan. Ellerine saglik, cok harika görünüyor ve yapimida cok pratik. Paylasimin ve bu güzel etkinlige payin icin tesekkürler arkadasim. Sana ve ailene güzel bir pazar günü diliyorum hoscakal canim.

  2. Sevgili Kevser, teşekkür ederim.Ben senin merakını arda bir böyle gideririm.:)Olmassa istediklerini yazarsın tarifini de veririm.Sana ve sevdiklerine de güzel pazarlar ve iftarlar diliyorum.

  3. Gercekten ne kolay bir yemek bu boyle. Ama bir o kadar da lezzetli gorunuyor. Hemen denemeli. Tesekkurler…

  4. Eline sağlık canım.Çok seviyorum bu tür hem lezzet dolu hem sağlıklı yemekleri….

  5. Ellerine saglik,yemek harika gorunuyor. Yapilisi da kolaymis gercekten, yalniz merak ettim, ete napiyoruz? Ayrica baharat, tuz vs katiyor muyuz, yoksa diger malzemlerle karistirmak yetiyor mu? En kisa zamanda ben de denemek istiyorum bu tarifi. Hayirli Ramazanlar!

  6. Nurgül’cüğüm, emin olabilirsin lezzetli bir yemek.Denersen haberim olsun.Selamlar…Teşekkür ederim Oya. Aylardır tencere ve fırın yemekleri yiyoruz, arada bir de kızartma.Sevgiler…

  7. Ayşenu, teşekkür ederim.Ete farklı bir işleme gerek yok. Diğer Malzemelerle karıştırmak yetiyor söylediğin gibi.Selamlar…

  8. Ellerine sağlık Lavantin.Çok lezzetli görünüyor,ben de yapıyorum ve çok seviliyor evde.selamlar

  9. Lavantin…Ramazanın Mübarek olsun…Ömrün hayırla dolsun…Ne güzel bir yemek o öyle , Evin bereketle dolsun…

  10. Güneydoğu Mutfağı’nın özellikle de Antep Mutfağı’nın apayrı bir yeri vardır geleneksel Türk Mutfağı’nda.. Yapılan yemekler kullanılan bazı malzemeler yüzünden ne kadar ağır gelse de insana, yemeğe kattıkları lezzet tartışılmaz..Antep’li arkadaşlarımından öğrendiğim kadarıyla sizin sadece sabah saatlerinde bulunup, içilebilen küçükbaş hayvanın boyun etinin kaynatılılmasıyla yapılan bir çorbanız varmış.. O yöresel çorbanızı da bizimle paylaşırsan çok sevinirim..Sevgilerimle..

  11. Teşekkür ederim Bengisu.Demek bu lezzete yabancı değilsin.:)Selamlar…Esra, nerelerdesin? Özledik seni.Allah razı olsun, seninde ramazanın kutlu hayatın mutlu olsun canım.Selametle…

  12. Saliha abla, deneyeince seveceğindn eminim.Denersen görmek isterim.Selamlar…Sevgili Kübra, bizlerin alışık olduğu bazı tatlar dışardan gelenlere ağır gelebiliyor ama daha hafif bir şekilde yapmakta tabi ki mümündür.Bahsettiğin çorba “Beyran”. Kevgirin 2. sayısı için hazırlamıştım. En kısa zaman da kendi sayfamda da yayınlamayı düşünüyorum. Oradan bakabilirsin. Sormak istediklerin olursa, memnuniyetle cevaplarım canım.Selamlar…

  13. Teşekkürler Nalan.Fırın yemekleri benim güzdelerim arasında. Hem kolay hem daha sağlıklı.Sevgiler…

  14. merhaba lavantin, çok güzel bir antep yemeği bu. antep mutfağı bence çok özel ve güzel…bende senin gibi antepli ustalardan elimden geldiğince yapıp uygulamaya çalışıyorum, eşimde pek mutlu oluyor. ellerine sağlık…

  15. Canım estağfrullah, biz kim ustalık kim?Çırak bile olamadık ki.Yine de güzel görüşün için teşekkür ederim.

  16. Ziyaretin icin tesekürler.Frankfurtun neresinde oturdugumu sormustun,ben Frankfurta 10 dak. uzaklikta Zeppelinheim da yasiyorum,sakin sesis bir mini semt.Daha önce Mannheim daydim,2-3 sene dir burdayim.Mannheim mi da duymusundur.TV de cok cikar,cok türk var. Sen hangi sehirde yasiyorsun?

  17. Sevgili Lavantin,Etkinlik vesilesiyle tanıdığım bloğunu çok beğendim..Antep mutfağının birbirinden leziz yeni tariflerini merakla bekliyor olacağım…Etkinlik tarifinde çok lezzetli görünüyor..Ellerine sağlık..Siteni linklerime ekliyorum..Sevgiler

  18. Mübarek gün nasıl da canım istedi bu şahane yemeği 🙂 Harika bir yemek ve harika bir görüntü. Ellerinize sağlık..Hayırlı ve bereketli ramazanlar

  19. Merhaba Yaren, Zeppelinheim’ı biliyorum. Eşimle çevreyi çok gezmişliğimiz vardır.Ben Offenbach’tayım.Seni tanıdığıma sevindim…Melek, teşekkür ederim. Babana acil şifalar diliyorum.

  20. Teşekkür ederim Nihan. Tavsiyelerim arasında olan lezzetli bir yemek.Sevgili Nilay, sayfama hoşgeldin.Güzel sözlerin için teşekkür ederim.İnşallah devamı gelecek…Linmklerine eklemen de beni mutlu eder.Selamlar…

  21. stop.stop. mümkünse acele cevap.:)) bu yemek kavurma ile de güzel olur mu? stop. sevgilerimle. stop.:)))

  22. Yağmur damlası, elbette kavurma ile de olur. Ancak fırın yemeklerinde pişmiş etle yapılınca daha ağır olabiliyor.Ama denemekte fayda var.Sevgiler benden…

  23. Sevgili Kübra, ben yanlış yazmışım, Beyranın tarifini yayınlamıştım zaten. Bu aralar dergi yazısı, etkinlik epey kafa yoruyor insanda.Tarifi aşağıda bulabilirsin.

  24. Sevgili Lavantin, kesinlikle bu tarif bizim ev halkına göre, çok güzel bu tarif için teşekkürler…ellerine sağlık…sevgiler…

  25. merhaba,görüntüsü çok güzel,antep yemekleri oldukça uğraştırıcı oluyor genelde ama bu çok pratik.ama merak ettiğim iki şey var.yemeğe pişerken su eklememiz gerekiyor mu?çünkü hiç su yok .pişerken yanmaz mı fırında ?ikincisi,fırın kabının üzerini folyoyla kapatarak mı fırına koymalıyız?selamlar,Elif

  26. merhaba,görüntüsü çok güzel,antep yemekleri oldukça uğraştırıcı oluyor genelde ama bu çok pratik.ama merak ettiğim iki şey var.yemeğe pişerken su eklememiz gerekiyor mu?çünkü hiç su yok .pişerken yanmaz mı fırında ?ikincisi,fırın kabının üzerini folyoyla kapatarak mı fırına koymalıyız?selamlar,Elif

  27. Sevgili Elif, hoşgeldin diyor ve teşekkür ediyorum.Su eklemeye gerek olmuyor, sebzeler ve et kendi suyuyla pişiyor. Tepsi yağlandığı için deyapışma ve yanmada olmuyor.Ağzını kapatmak şart değil, ama kapatırırsan daha çabuk pişer ve bir sürede ağzı açık kızarmasını beklemen gerekir. Bu yüzden ağzı açık pişirmek daha mantıklı. Aklına takılan baş ka bir yönü olursa memnuniyetle cevaplarım.Selamlar…

  28. Sevgili Elif, hoşgeldin diyor ve teşekkür ediyorum.Su eklemeye gerek olmuyor, sebzeler ve et kendi suyuyla pişiyor. Tepsi yağlandığı için deyapışma ve yanmada olmuyor.Ağzını kapatmak şart değil, ama kapatırırsan daha çabuk pişer ve bir sürede ağzı açık kızarmasını beklemen gerekir. Bu yüzden ağzı açık pişirmek daha mantıklı. Aklına takılan baş ka bir yönü olursa memnuniyetle cevaplarım.Selamlar…

Bir Cevap Yazın

