Cuma Yazıları – Taht

Bir gün Behlül Dânâ, Harun Reşid’in huzuruna gelmiş. Halifenin tahtı da odası da boşmuş. Behlül Dânâ bu fırsatı değerlendirip geçip tahta oturmuş. Biraz sonra koruma görevleri bakmışlar ki; tahtta biri oturuyor, onu hemen oradan aşağı indirmişler ve başlamışlar dövmeye. Bir müddet sonra, Halife gelince bakmış ki, Behlül ağlıyor… Hemen sormuş:
“Niçin ağlıyorsun, ne oldu?” Halife, muhatabından cevap alamayınca koruma görevlerine sormuş aynı soruyu:
“Ne oldu Behlü’e?” Görevliler şöyle demişler:
“Ey Mü’minlerin Emiri, bu sizin makamınızda oturuyordu. Biz de akıllansın diye bir iki vurduk, o yüzden ağlar.
” Behlül, araya girip Halifeye şöyle demiş:
“Hayır! Ben dayak yediğim için ağlamıyorum, senin için ağlıyorum. Bu makama ömrümde bir defa oturduğum için bu dayağı yedim. Sen ki; her gün oturuyorsun, acaba sen ne kadar dayak yiyeceksin?”

7 thoughts on “Cuma Yazıları – Taht

  1. Ne kadar ibretli degil mi? Bir de makam- sohret pesinde olan acizleri dusununce insan epey uzuluyor. Paylastigin icin tesekkurler arkadasim:)

  2. Ben bazan erkek olmadığıma bile şükrediyorum; Onların sorumluluğunu düşününce!Selamlar…

  3. Lavantin’cim,Senin su cuma yazilarin cok hosuma gidiyor.Bu arada kurabiyen ne hos olmus canim.Sevgilerimle…HA bu arada hadi etkinlik icin bekliyoruz bir sofra senden.

  4. Canim Behlül Dana hz.ni kücüklügümden hatirliyorum filmini izlemistim cocukluguma ragmen aklimda bayagi yer etmisti böyle büyük insanlarin hayatlari hep ibretlik magazin seyredecegimize aslinda vaktimizi onlarin hayatlarini inceleyerek gecirsek ne kadar hayirli olur hepimiz icin… sevgiler canim paylasimin icin tesekkürler.

  5. Gülenay, yettim gari.:)tarifimi yayınladım ve yorum bekliyorum bile.:)Cuma yazılarım da okuyanları çook seviyor…Selamlar.Seval, sanırım aynı filmi izlemişizdir TGRT de idi. O zamanlar farklı bir yayın politikası vardı tabi ki.Çok şükür değil magazin programları onların yayınlandığı kanallara dahi uğramıyorum. allah muhafaza evlatlarımın ruh sağlığını bozarım.:)Sevgiler…

  6. Behlül Dana Hazretlerinin her anısı çook ibretlik değilmi? Allah’ım onun gibi allah dostlarının kalbine gierbilmeyi nasib etsin hepimize. canım benim cuma yazılarını bende çok seviyorum. bunu bil yani. kaçırdıklarımı aşağıya inip te okuyorum muhakkak.:))

  7. Abla, bu mübareklerin her bir kıssasından bizim alacak çok şey var.Takibin için Allah razı olsun. Çok iddalı girişimlere cesaret edemem ama Bu yolla belki gönüllere güzellik tohumları atabiliriz diyorum.Selametle…

Bir Cevap Yazın

