Susamli Kurabiye

Bu güzel susamlı kurabiyeler deneyen herkesin damağında tat bırakacak cinsten. Tarifi benim ekleme ve çıkarmalarımla değiştirildi. Mesala susamları sabitlemek için yumurta akı yerine pekmezli su kullandım. Rengi de daha güzel oldu böylece. Toz şeker ve pudra şekerinin karışımı da, kurabiyelerin yapsında farklı ama güzel bir kıtırlık sağladı.

 hpim5117

MALZEMELER:

  1. 100 gr. tereyağ
  2. 1/2 bardak sıvıyağ
  3. 1/2 bardak pudra şekeri
  4. 1 yumurta
  5. 1 kaşık yoğurt
  6. 1/2 paket kabartma tozu
  7. 1 bardak nişasta
  8. 1/4 bardak toz şeker
  9. 2,5 bardak un
  10. 1 kase susam
  11. 1 kaşık pekmez
  12. 3 kaşık su

YAPILIŞI:

  1. Tereyağ, sıvıyağ, yumurta, yoğurt, pudra şekeri ve toz şeker karıştırılıp un, nişasta, kabartma tozu katılıp kurabiye hamuru yoğurulur.
  2. Pekmez ve su bir kasede karıştırılır.
  3. Hamurdan küçük parçalar koparılıp yuvarlanır ve pekmezli suya her tarafları batırılır.
  4. Pekmezli sudan alınan hamur susama bulanıp tezgahta yuvarlanır. Bu işlem yapılırken Bir elle pekmezli suya batırılıp aynı elle çıkarılıp susama atılır. Diğer elle de susam kasesinden alınıp tezgahta yuvarlanır. böylece hamurun pekmezli sudan dolayı ellere yapışması önlenir. Çünkü kurabiyelerin altıda susamlı. Ama isterseniz sadece üst tarafını da batırabilirsiniz.
  5. Tepsiye dizilen kurabiyeler 180° de pişirilir.
24 thoughts on “Susamli Kurabiye

  1. canım merhaba,ellerine sağlık nefis olmus cok beğendim tarıfi aldım bile sevgiler..

  2. Merhaba Lavantin!Ellerine sağlık çok lezzetli görünüyor kurabiyeler.Susam ve pekmez güzel bir tad katmıştır.sevgiler…

  3. Merhabalar canım. İşte geldim. Evden yazıyorum artk. Bugün bağlantımız geldi ben de utkuyu uyutup geçtim bilgisayarın başına. Ne çok özlemişim şöyle rahat rahat bloglarda gezinmeyi. Neler de yapmışsın görmeyeli. Maharetli aynı zamanda hayal gücü geniş arkadaşım benim. Herşey harika görünüyor. Ellerine sağlık. Sevgilerimle.

  4. Eline sağlık canım.simit yapılırken de pekmezli suya batırılıp yapıştırılıyor susamlar,onu anımsattı bana.Çayla çok yakışır eminim…..

  5. Sevgili Lavantin, bu güzel kurabiyelere yorum yazmadan geçemezdim, pekmez çok yakışmış, ellerine sağlık..sevgiler

  6. Offf harika görünüyorlar minik simit gibi.ellerine sağlık.çok lezzetli olduğuna eminim

  7. lavantin cnm..ramazan dolayısı ile kurabiye pasta yapımına ara vermiştim ama kurabiyelerin o kadar güzel ki..pekmez ona çok hoş bir lezzet katmıştır eminim,simite benzer bir tad hayal ettim,yanılıyor muyum bilmem..bu arada sanki kırgınsın son etkinliklerde seni göremedim,tahmin ediyorum sebebini ama ramazan etkinligine katılırsan çok sevineceğim..benim için her zaman farklı bir yerin var.ramazan etkinligini sensiz düşünemiyorum..slmlar..

  8. merhaba lavantin…susamlı kurabiyelerin çok albenili görünüyor. pekmezli su harika fikirmiş, ellerine sağlık…

  9. Banu’cuğum teşekkür ederim.Memnun kalacağın bir tarif, afiyet olsun şimdiden.Sevgiler…Merhaba ab-ı hayat, tadını da görüntüsünede çok yakıştı pekmez.Selam ve sevgiler…

  10. Rabia, senin kadar da ben sevindim evden de girebilecek olmana!Yani akşamları da görüşebiliriz, ne güzel.Sağol canım, hayal gücüm bacan yaptığım işleri bile bozup farklı şeyler denetiyor bana. Yani biraz şikayetçiyim.:)Mesela dün pasta yapmaya kalktım ama, kırk kere fikir değiştirip pasta yapımını işkenceye dönüştürdüm.:)Oya’cığım zaten ben de onu hatırlayarak yaptım ve kurabiyelerin üzerine yumurta sürmek bana hep fazla birşey gibi gelir, birazda bu duygumdan kaynaklandı.ama artık yakışan her kurabiyeye yapıyorum.geçenlerde peykekten artan hamuru kurabiye yaptım ve peykekiin dolgusunu karıştırdığım kasenin içindeki sıvıya buladım, öyle susama batırdım. Çok güzel ve kolaylık oldu benim için.

  11. Teşekkür ederim Hatice, iyi etmişsin canım.Tavsiye edericeğim bir kurabiye.Sevgiler…Evet Özlemhan, şekerli ve daha kıtır bir simit tadında oldular.Sevgiler…

  12. Süheyla’cığım haklısın canım, tadı simite benzedi ve nefis oldu!Etkinlikler konusunda ki tespitin malesef doğru. Farketmiş olmana sevindim. Kimi şeyleri gözden kaçırmıyorsun benim uyanık arkadaşım.:) ramazan etkinliğine inşallah niyetliyim, sadece yazımı henüz hazırklamadım.sanırım bu gün sana gönderebilirim.Selam ve sevgilerimle…

  13. Seçil, albeni diyorsa elini uzat canım.:)Keşke bu mümkün olsa değil mi?Mesela internete koyduğumuz yemek çok beğenilmişte, harıl harıl yenisini hazırlayıp internet üzerinden ikram ediyormuşuz.:)))Amma hayal kurdum…Selamlar…

  14. Ellerine sağlık.Kim bilir sıcacıkken ne kadar güzeldir yemesi.Pekmez fikri çok iyi olmuş, susamla pekmez çok iyi uyum sağlıyor.Selamlar

  15. Merhaba, ne güzel bir kurabiye bu böyle. Fotoğrafta öyle güzel çıkmış ki.. Ellerine sağlık.Hayırlı Ramazanlar.

  16. Merhaba, ne güzel bir kurabiye bu böyle. Fotoğrafta öyle güzel çıkmış ki.. Ellerine sağlık.Hayırlı Ramazanlar.

  17. Pekmezle yapman harika olmus.ellerine saglik .bu arada fot.makinesi aldinmi?ben sana benimkinden bahsettimmi?teravihden geldim,yorumlara söyle acelece göz attim ama bulamadim.Terahihe vaktin varsa sende mutlaka git bir baska huzur duyuyor insan,ramazanin tadi ve tamamlayicisi.Öpt

  18. Funda, teşekkür ederim, sıcakken de soğuyunca da tadı harikaydı.Sevgiler…Pembeli,sağol canım.Eski makinam çok güzel çekiyordu.Selamlar…

  19. Rabia’cığım, teşekkür ederim.Heniz makina almadım, yanlış bir karar vermek istemiyorum.ramazan da girince evden dışarı çıkmaz olduk.:)Senin makinan dan bahsetmiştin.Yavrularını büyütünce, böyle rahat rahat gidersin tabi ki teravihe.:)Allah kabul etsin.

  20. kurabiyeler nefis duruyor ve fikrinizde harika!pekmezli su simit için kullanılır susamların yapışması için o rengide o verir,ama bugüne kadar simit tariflerinde yada bu kurabiyede(annemde yaparda buna benzer bir kurabiye)yaparken hiç aklıma gelmedi inan çok beğendimteşekkürler.

  21. Sevgili Zeynep, hoşgeldin sayfama. Güzel sözlerin için asıl ben teşekkür ederim. Pekmezli suyu ekmeklerin bile üzerine kullanıyorum. Deneyip memnun kalırsın inşallah.Selamlar…

  22. sevgili lavantin,,iki gün önce bu kurabiyeyi denedim,,tadi mükemmel derecede lezzetli oldu,,fakat;sekli senin yaptigin gibi kücük ve siskin olmadi,,benimkiler firina girince biraz yayildilar ve genis oldular,,ama ben ayni senin yaptigin gibi resimdeki gibi olsunlar istemsitim,,bunun icin ne yapmam gerek acaba?mesela firin önceden isinmis mi olacakfirin ayarini biraz dahami yükseltsem?birde kabartma tozu birbucuk paketmi ben öyle anladigim icin öyle koydum:)cvp verirsen cok sevinirim,..öptm;)

  23. Merhaba Züleyha, bilebildigim kadar cevap vermeye calisacagim. Kabartma tozunu yazarken kücük bir yanlislik yapmisim, bunun icin özür dilerim, hemen düzelttim. yayilmasinin sebebei firini önden isitmadiysan olabilir ki, kurabiyelrin genellikle sicak firinda pismeleri gerekir. Firin isinana kadar yag eriyip kurabiyelerin seklini bozabilir. Yumurta, yogurt gibi malzemelerin girdigi kurabiyeler genellikle yayilmaz ama ben de sasirdim. Belki kabartma tozu ve firini ön isitmayla tekrar denediginde sorun ortadan kalkacaktir. Bu sekilde bir dene olmaz ise beraber bir hal caresi düsünürüz.

    Kolay gelsin….

  24. cok tesekkür ederim zaman ayirdigin icin,,kuvvetle muhtemel,kabartmatozundan kaynaklandi diye düsünüyorum,,deneyip sonucu yine paylasicam insallah,,tesekkür ederim;)

Bir Cevap Yazın

