Bohca Böreği

Tüm okurlarımın ve islam aleminin ramazanı mübarek olsun. Asıl ramazan yazımı yarın yayınlayacağım için şimdilik kısa tutuyorum.

Peynirli bildiğimiz börek, dediğim her seferinde böreklerin o geniş lezzet dünyası beni şaşırtıyor. Bohça Böreğini de sadece yapılışının basit olduğunu düşündüğüm için denemiştim. Ama böreklerin iç malzemesi aynı olsa da yapılış farklılıklarından kaynaklanan değişik lezzetler yakalamak mümkün oluyor. Ramazan sofralarına yakışacak hoş bir lezzet denemek isteyenler için.

 

128
128a
MALZEMELER:
  1. 3 tane yufka ( Ben un, tu, su ile kendi hazırladığım yufkayı kullandım.)
  2. 2 yumurta
  3. 1/5 bardak sıvıyağ
  4. 1 kaşık tereyağ
  5. 1/5 çay bardağı su
  6. Peynir
  7. Tuz, susam

YAPILIŞI:

  1. Yumurta, su, tereyağ, sıvıyağ, tuz karıştırılır.
  2. İlk yufka bir tezgaha açılıp, hazırlanan harç üzerinde kuru yer kalmayacak şekilde bir fırça veya el yardımıyla sürülür.
  3. 2. yufka 1. yufkanın üzerine serilip aynı işlem uygulanır.
  4. 3. yufkaya da aynı işlem uygulandıktan sonra ortaya kare olacak şekilde peynir serpiştirilir.
  5. En üstteki yufkanın iki ucu ortada birleştirilir ve diğer kenarlarda ortada buluşacak şekilde katlanır.
  6. Alttaki diğer yufkalar da ilk yufkada olduğu gibi ortaya doğru katlanır.
  7. Oluşan karenin yine tam ortasına peynir serpiştirilip bu kez de köşeler ortada birleşecek şeklide içe doğru katlanır.
  8. Köşelerinden kürdanla açılmaması için tutturulup ( Benim gibi evde hazırladığınız yufkayı kullancaksanız kürdana gerek yok.) susam serpilir, 180°de pişirilir.

İstediğiniz büyüklükte keserek servis yapabilirsiniz.

24 thoughts on “Bohca Böreği

  1. canım ,Ramazan inşalllah hepimize mübarek olsun,hayırlı olsun. Affolunmayı nasib etsin.

  2. canım ,Ramazan inşalllah hepimize mübarek olsun,hayırlı olsun. Affolunmayı nasib etsin.

  3. Eline sağlık canım…evde ve elde yapılan yufka ile hazır hiç aynı olur mu? Senin ki nefis olmuştur bu durumda….Selam ve sevgiler……….

  4. Eline sağlık canım…evde ve elde yapılan yufka ile hazır hiç aynı olur mu? Senin ki nefis olmuştur bu durumda….Selam ve sevgiler……….

  5. Merhaba LavantinRamazan sofraları için pratik ve lezzetli bir tarif eline sağlık.Hayırlı ramazanlar diliyorum.Hesna-Mordeniz

  6. Merhaba LavantinRamazan sofraları için pratik ve lezzetli bir tarif eline sağlık.Hayırlı ramazanlar diliyorum.Hesna-Mordeniz

  7. Bu tür böreklere, hiç bir zaman hayır diyemem nedense..))Çok nefis görünüyor,denemeyi de çok isterim..))Ellerine sağlık.Sana ve ailene hayırlı ramazanlar diliyorum.Sevgilerle

  8. Bu tür böreklere, hiç bir zaman hayır diyemem nedense..))Çok nefis görünüyor,denemeyi de çok isterim..))Ellerine sağlık.Sana ve ailene hayırlı ramazanlar diliyorum.Sevgilerle

  9. Allah razı olsun Saliha abla. Amin diyorum dularına.Sevgiler…Oya’cığım, tadı beklediğiden daha güzel oldu. Evde yapmamın ilgisi varmıdır bilmiyorum. Selamlar…

  10. Allah razı olsun Saliha abla. Amin diyorum dularına.Sevgiler…Oya’cığım, tadı beklediğiden daha güzel oldu. Evde yapmamın ilgisi varmıdır bilmiyorum. Selamlar…

  11. Hesna, teşekkür ederim, sana da hayırlı ramazanlar diliyorum. Tüm sevdiklerinle güzel bir ramazan geçirirsin inşallah.Sevgiler…Teşekkür ederim Gül. Ben de sana ve ailene hayırlı ramazanlar diliyorum.

  12. Hesna, teşekkür ederim, sana da hayırlı ramazanlar diliyorum. Tüm sevdiklerinle güzel bir ramazan geçirirsin inşallah.Sevgiler…Teşekkür ederim Gül. Ben de sana ve ailene hayırlı ramazanlar diliyorum.

  13. Ramazan sofrasinda ne tatlisiz nede hamurisi,siz olmuyor,b�rekler citir citir g�r�n�yor elinize saglik.hayirli bereketli ramazanlar

  14. Ramazan sofrasinda ne tatlisiz nede hamurisi,siz olmuyor,b�rekler citir citir g�r�n�yor elinize saglik.hayirli bereketli ramazanlar

  15. cnm.bence bu böreğin özelligi güzelligi açılan yufkada..katlama şeklinde değil.ellerine sağlık..yukardaki ramazan yazını da çok beğendim..gerçekten çok güzel konulara değinmssin.slmlar.

  16. cnm.bence bu böreğin özelligi güzelligi açılan yufkada..katlama şeklinde değil.ellerine sağlık..yukardaki ramazan yazını da çok beğendim..gerçekten çok güzel konulara değinmssin.slmlar.

  17. Teşekkür ederim pembeliSana da sevdiklerinle birlikte güzel bir ramazan dilerim.Hünerli eller, önce hoşgeldin diyorum ve teşekkür ediyorum yorumun için.Selametle…

  18. Teşekkür ederim pembeliSana da sevdiklerinle birlikte güzel bir ramazan dilerim.Hünerli eller, önce hoşgeldin diyorum ve teşekkür ediyorum yorumun için.Selametle…

  19. Sevgili Baharçiçeği, haklısın ekmek türü olmassa olmaz.Börek gerçekten de çıtır çıtır oldu.Hayırlı ramazanlar.Bilmiyorum arkadaşım dediğin gibi olabilir. Asıl tarifi de çıtır çıtır görünüyordu ama.Beğenin için teşekkür ederim.Selamlar…

  20. Sevgili Baharçiçeği, haklısın ekmek türü olmassa olmaz.Börek gerçekten de çıtır çıtır oldu.Hayırlı ramazanlar.Bilmiyorum arkadaşım dediğin gibi olabilir. Asıl tarifi de çıtır çıtır görünüyordu ama.Beğenin için teşekkür ederim.Selamlar…

Bir Cevap Yazın

