Bulgurlu Köfte

Hala aradığımı bulamadığım için yazıyı yeniden yayınlamaya karar verdim. Öneride bulunan tüm arkadaşlara teşekkür ederim.
Hanımlar, fotoğraf makinam malesef hayata veda etti:(( Sebebini hiiç bilmiyoruz, bir anda ekran karardı sesi kesildi! Demem o ki, yeni almak istiyorum ama her makinada güzel çıkmıyor. Bir tane aldım ve 5 gün kullanıp geri verdim. Aradığım ekrandaki resimle gerçektekini aynı renkte çıkaran ve yemekleri olduğundan bile daha canlı güzel reklerde resimleyen bir makina. Sizler ne kullanıyorsunuz yazarsanız bende sayfalarınızı incaleyip aradığıma karar verebilirim. Blog sahibi olmak, bu tür konularda istişare yapmak için bile çok güzel oluyor. Cevaplarınız için şimdiden teşekkür ederim.

Kıymayı buzluktan çıkardığım da, aklımda olan tarifle yaptığımın arasında benzerlik dahi olmadı. Yoğurtlu bir sulu köfte yapmayı planlıyordum. Malzemeleri elime aldım sanki amacım bunu yapmakmış gibi, öğle yemeğine yaptığım çorba pişerken ben köfteleri hazırlamıştım bile. İyi de etmişim çok güzel oldular. Yani orukda diyebiliriz. Ben tarife filan bakmadım kafama göre hazırladım.

 1291

MALZEMELER:
  1. 1 Tane Soğan
  2. 300 gr. kıyma
  3. 1 bardak ince bulgur
  4. 2 diş sarımsak
  5. Maydanoz
  6. Kimyon, köfte baharatı, karabiber, tuz

YAPILIŞI:

  1. Soğan, sarımsak ve maydanozu incecik kıydım.
  2. Bulgur ve kıymayı su yardımıyla yoğurdum. (Bulguru ıslatarak da yapabilirsiniz.)
  3. Kıymalı harcı diğer malzemelerle karıştırıp baharatlarını ekledim, bir süre daha yoğurdum.
  4. Yassı köfteler hazırlayıp yağlanmış tepside fırının ızgarasında altlı üstlü pişirdim.
19 thoughts on “Bulgurlu Köfte

  1. Kardeşim, bulgurlu köften çok güzel görünüyor.Ellerine sağlık.Doğaçlama yemek yapmayı ben de çok severim ama sonradan unutması olmasa:)Yaşlandım galiba:))Canım benimde makinaya ihtiyacım var halen oğlumun cep telefonuyla çekiyorum. Yardımcı olamadığım için üzgünüm.Seni çok öpüyorum Allaha emanet ol…

  2. Canım bende simit kebabı denemek istiyorum, bu tarif sanki biraz da ona benzemiş. Ellerine sağlık çok lezzetli duruyorlar. Fotoğraf makinasına da gelince, marka olarak canonu önerebilirim genelde tercih edilen güzel bir makina ama ne tür bir modelini düşündüğünüzü bilmediğimden yorum yapamayacağım. Bizimki mesela powershot A85, belki sana biraz basit gelebilir ama bizim ihtiyaçlarımızı şimdilik karşılıyor.Sevgiler..

  3. Canım bende simit kebabı denemek istiyorum, bu tarif sanki biraz da ona benzemiş. Ellerine sağlık çok lezzetli duruyorlar. Fotoğraf makinasına da gelince, marka olarak canonu önerebilirim genelde tercih edilen güzel bir makina ama ne tür bir modelini düşündüğünüzü bilmediğimden yorum yapamayacağım. Bizimki mesela powershot A85, belki sana biraz basit gelebilir ama bizim ihtiyaçlarımızı şimdilik karşılıyor.Sevgiler..

  4. Merhaba canım oruk köftesini bende çok seviyorum.aellerine sağlık canım.Benim kullandığım makine canon pover Shot A530 bence canon’dan şaşma yeni modelleri çıktı çok daha güzel.

  5. Merhaba canım oruk köftesini bende çok seviyorum.aellerine sağlık canım.Benim kullandığım makine canon pover Shot A530 bence canon’dan şaşma yeni modelleri çıktı çok daha güzel.

  6. Oruk annemin en güzel yemeklerindendir.Artık bende yapabiliyorumm 🙂 ve de çok seviliyor ailede…..eline sağlık canım…fotoğraf makine nin bozulmasına da üzüldüm.Ben kameranın foto özelliğini kullandığım için tavsiyede bulunamayacağım ne yazık ki.Hayırlı ramazanlar diliyorum….Selam ve sevgiler….

  7. Canim ben bir ay önce aldim fot makinesini.Izinde cok lazim olacak diye,biraz aceleye geldi son ucacagimiz gün bir arkadas ebaye verecekmis bize haber verdi yeniydi hemen aldim.Aslinda sony yada canon olsun istedim cünkü hem cok dayanikli hem kaliteli en önemlisi baterisi uzun süre dayaniyor.Benim aldigim Samsung NV10 ve cok memnun kaldim.media markta 279 euro ben 200 aldim.özelliklerini int bak güzel bir makina.Ama o kadar para vermisken illede sony olsa daha iyi olur.kolay gelsin

  8. gunaydinnnkofteler harika gorunuyor arkadasimbulgurlu kofte hic dusunmemistimama seninkileri gorunce denemek geldi icimden:)))sevgiyle kalwww.yenitadlar.blogcu.com

  9. Canim günaydin,köfte nefis olmus ellerine saglik,galiba makinayi daha alamamissin secmek cok zor degilmi sana kolayliklar diliyorum sevgiler…Hayirli Ramazanlar…

  10. Ablacığım, canını sıkma aynı sorun bende de var.:) Çoktur yaptığım yemeğin tarifini unutmam. Artık akıllandım ve yaparken hemen ölçüsüyle not ediyorum.Senin de makina sorununu halletmen dileği ile…Naile, teşekkür ederim tavsiyen için senin makinayı araştıracağım inşallah. Her seferinde oruk diyorum kendime de kızıyorum. Ben antepliyim biz buna simit köftesi deriz.:) Annem pek yapmadığı için hafızamda yer etmiyor ve hep oruk diyorum.Selamlar…

  11. Özlem’ciğim tavsiyen için teşekkür ederim. Araştırayım inşallah.Selamlar…Oya’cığım sana da hayırlı ramazanlar…Ben annemden erken yaşta ayrıldığım için, bu yemeği annem yapar ban yapamam denmesi tuhafıma gidiyor.:) Sizi anne kuzuları sizi…:))))Aslında hoşuma da gidiyor.;)

  12. Rabia, canon tavsiye edilen bir marka, araştırayaım inşallah.Alsında bane kalsa ebay den yeni paketli olanlardan alırım, ama garanti meselesi filan var.Tavsiyen için teşekkürler.Nurcan, teşekkür ederim. Hiç vakit kaybetme gerçekten de çok lezzetli oluyor simit köftesi.Selamlar…

  13. Seval’ciğim, sana da günaydın.Evet hala alamadım. Senin resimlerin güzel ancak geri verdiğim makina da aynı seninki gibi çekiyordu. Yani ben önceki makinam hp idi ve renkleri çok güzeld.Bazı makinalar renklerin soluk veya morumsu bir tonda görüntülüyor, ondan rahsız oluyorum.İnşallah bulurum. olmassa eski makinamın aynısını almayı düşünüyorum.

  14. Ellerine sağlık Lavantin!Çok güzel görünüyor.Hayırlı ramazanlar diliyorum…sevgi ve selamlar

  15. Ab-ıhayat, Senem, Özlem ve Nalan, teşekkür ediyorum hayırlı bereketli ramazanlar diliyorum.Selamlar…

Bir Cevap Yazın

