Antep'in Kahvaltı Alışkanlığı Beyran

Esra ve Zerrin’in e dergileri kevgir in 2. sayısı çıktı. Bu sayıda Antep yemekleri ve dolayısı ile biz Antep’li blogcular da yer alıyor. Ben de beyranla birlikte 4 çeşit hazırlayarak kültürümüzü biraz daha yakından tanıtmaya çalıştım. Blogcuların el ele vererek bu tür girişimler de bulunmaları çok güzel. Tahmin ediyorum ki Kevgir’in önü açık ve çok güzel yerlere gelemeye aday bir e dergi olacak.
Beyran, Antep lokantalarında sabah kahvaltıları için yapılan özel bir çorba. Biz Antep’liler kahvaltıya dahi acı ekşi yemeyi sevdiğimiz için, Beyran kahvaltı seçenekleri içinde ki özel yerini hep korumakta. “Nasıl olur”, demeyin bence deneyin ve mis gibi limonla Beyranın tadına varın.

 

131
Malzemeler:
  1. 1 kg. kuzu gerdanı
  2. 1,5 bardak pirinç
  3. Pul biber
  4. Karabiber,Tuz
  5. Tereyağ ( Asıl tarifininde farklı bir şekilde iç yağı kullanılıyor.)

Yapılışı:

  1. Et ve su tencereye konup kaynamaya bırakılır.
  2. Suyun üzerine çıkan kefi alınıp, etler iyice yumuşayana kadar pişirilir.
  3. Ayrı bir tencerede pirinçler yıkanıp az tuzlu suda haşlanır.
  4. Pişen etler didiklenirip biraz tuz ilavesiyle tekrar et suyunun içine atılır.
  5. Haşlanan pirinç servis tabaklarına paylaştırılır.
  6. Pirinçlerin üzerine didiklenen etler suyuyla birlikte iki kepce kadar konur.
  7. Tereyağ eritilip içine pul biber atılır ama kavrulmaz.
  8. Tabakların üzerine, ezilen sarımsak, Karabiber, ve hazırlanan pul biberli tereyağ gezdirilip limonla servis yapılır.
  9. Mutlaka sıcak içilir.
11 thoughts on “Antep'in Kahvaltı Alışkanlığı Beyran

  1. Canim kevgiri okudum yemekler hepside nefis görünüyor ellerine saglik beyran kahvalti yemegi demek sasirmadim desem yalan olur ama o kadar lezzetli görünüyorki bende denemeyi istiyorum mutlaka,sevgiler iyi haftalar diliyorum…

  2. Harika bir tarif daha. Bu Ramazan hic dusunmeyecegim misafirlere ne yapsam diye, iyi ki girmisim bu blog isine:) Ellerine saglik canim:)

  3. beyranı eşim antepde görevliyken tatmıştık,kızım çok küçüktü,ekmek içi doğrayıp vermiştim onun için lezzetli bol vitaminli benim için kolay bir yedirme olmuştu:)beyran çok güzeldi ama biz gibi egeliler için ağır bir kahvaltı oluyor biz alışmışız klasik kahvaltıya ama çok lezzetliydi(ben limonsuz tercih etmiştim)antepte hiç olmadığı kadar şişmanladık,tansiyon kolestrol tavan yapmıştı,ıspartaya görevlendirilincede zor kilo vermiştik:) sevgiler

  4. Canım Lavantin, birbirinden güzel tariflerle katıldığın için çok teşekkür ederiz.Nefis bir dosya oldu. Üçünüzünde elleri dert görmesin.Sımmsıcak sevgiler…

  5. Lavantin yapma nolur sen nasil gurbet bacisisin:(suan kurstayim ve aciktim:(ellerine saglik cok nefis görünüyor,aksama müsaitmisin?:)))))

  6. Seval’ciğim teşekkür ederim. Haklısın şaşırmakta, ama bizler kahvaltıda pek severiz acılı ekşili şeyleri. Sanırım alışkanlık. Hatta kahvaltılarda ezme salata yaparım ben ekmek bandırıp yemesi harika olur.;)Nurgül, teşekkür edeim. Ben her seferinde iyi ki girmişim diyorum.:)Selamlar…

  7. Sevgili Lavantin,Blogunda var mıdır geriye dönük incelemedim bilmiyorum ama eminim Çiya’yı bilirsin. Oranın yemeklerine ölür biterim ben. Senin tariflerini mutlaka denemeliyim. Şimdi bir bakayım mazlemesini bulması kolay, dişime göre olan var mı ;)Not: Antep’in ekşili kebabını yapmak istiyorum. Eğer elinde tarifi varsa ve bir gün yaparsan minnettar olurum sana 🙂

  8. Sibel Hanım, ziyaretiniz için teşekkür ederim. Haklısınız, çocuklar bence belirgin tatları daha çok seviyor.Antep yemeklerinde, iç yağı ve kuyruk yağı ayrıca besin değeri olduğça yüksek olan bulgur çok kullanıldığı için tabi ki kilo almak doğal bir sonuç. Selamlar…Rabia’cığım benden iyi gurbet bacısı mı olur? Buralarda özümüzü koruyalım diye yöresel tatlarımızı tanıtıyorum.:)Eve gider koyarsın tencereyi ocağa akşama hazır yemeğin:)))Sevgiler…

  9. Merhaba Betül’cüğüm, teşekkür ederimSevgiler…Zerrin’ciğim, rica ederim, teşekküre hiç gerek yok. Biz zevkle katıldık. Asıl güzel olan sizin bu üretici girişiminiz.Sevgiler…

  10. Esra, Çiya’nın adını çok duydum, yemekleri de bir hayli övülüyor.Arşivden inşallah zevkine göre birşeyler bulur ve beğendiğin tatları evde de yeme imkanını yakalarsın.Ekşili kebeb ismi tanıdık gelmedi, eğer biraz daha bilgi verirsen tabi ki yapar ve yayınlarım.Belki adında bir yanlışlık vardır..Selamlar…

Bir Cevap Yazın

