Basmati Üstü Soslu Tavuk

Geçenlerde bir gazetenin köşe yazısında Sayın Abdullah Gül’ün soy ağacını okumuştum. (Merak edenlerin Google’de küçük bir araştırma yapmasını tavsiye ederim.) Okuduklarım beklentilerimin de üstündeydi. Bu kadar temiz ve seçkin bir soya sahip olan Cumhurbaşkanımızın, en nihayetinde geldiği bu makama çok uygun olduğunu ortaya koyuyor. Özellikle Anne ve babasını gördükten sonra böyle bir ailenin evladı tabi ki böyle asil olur diye düşünmüştüm. İnşallah bu çizgisinde hep devam eder. Vatanımız artık daha yaşanabilir bir ülke olacak Allah’ın izniyle. Türkiye genelinde yapılan kutlamaları hayret ve sevinçle izledim. Bana göre bu kadar sevilmesinin sebeplerinden biri, halkın onu kendine çok yakın hissetmesi. Yani halk dan biri. Sayfamda bu tür yazıları pek sevmiyorum ama bu konu özel bir konu ve yazmassam çatlarım. :))

Bu kadar yemek dışı konu yeter diyerek tarifime geçiyorum. Lezzet aslında, sadece sağlığa zararlı veya kilo yapacak kadar yağlı yemekler de değil . Haşlama pirinç ve haşlama tavukta, güzel hazırlanan bir sosla nefis bir yemeğe dönüşebiliyor. Üstelik sosta ki yağ miktarıda normalde o yemeğe yetecek miktardan daha azdı. Ama baharatlarla çok güzel bir sonuç verdi. ” lavantin Antep yemekleri” yakında “lavantin diyet yemekleri” olacak bu gidişle.:)) Ama merak etmeyin hep söylediğim gibi, benim diyetim insanı hayattan koparmıyor, sadece rasullahın sünneti gereği az yiyorum. Allah nasip ederse, yöresel yemekler ve diğer tariflere de devam edeceğim tabi ki.

1321

Sos için:

  1. 2 kepçe tavuk suyu
  2. 1 tatlı kaşığı karışık salça
  3. Tuzot
  4. Karabiber, yarım çay kaşığı köfte baharatı, aynı miktarda köri ( bulabilirseniz çin baharatı kullanın köri yerine)
  5. 1 kaşık nişasta
  6. 1 tatlı kaşığından az şeker

Diğer malzemeleri vermeye gerek görmüyorum. Tavuk ve basmatiyi ayrı ayrı pişiriyoruz resimdeki gibi servis yapıyoruz o kadar.

24 thoughts on “Basmati Üstü Soslu Tavuk

  1. Selamlar arkadasim, evvela baslangicta yazdiklarina katiliyorum ve heyecanimizi saklamaya gerek yok, halkin icinden gelen birinin o makama yukselmesini kutlamali bence de…Bence lavantin diyet yemekleri fikri da harika:) Lezzetlerden vazgecmeden saglikla zayiflamak, ben varim kardes:)

  2. Nurgül’cüğüm, beni yemek hariç konularda aldığım yorumlar çok mutlu ediyor. Teşekkür ederim kardeşim. Başarılı ve devama edegelen bir yeme alışkanlığını hayatımıza oturttum sayılır. Zaten mümkün mertbe sünnetleri yaşamak ilkemiz olduğu için, manevi yönden de bu girişimimiz desteklenmiş oluyor.Sevgile canım.

  3. Canim bir Kayserili olarak Abdullah Gül’ün Cumhurbaskani olmasi bizleride inanilmaz gururlandirdi ve sevindirdi.Diyet yemekleri konusunda cok basarilisin heralde hergün böyle beslensek kilo problemi yasamayiz hic,yemeginde nefis görünüyor canim ellerine saglik hepimize saglikli günler diliyorum sevgiler…

  4. slm… sitenizi begeni ile takip ediorum! yoresel yemeklerinize bi baska hasta oldum … Basarilarinizin devamini dilerim Sevgiler E.z.O 🙂

  5. Seval’ciğim, İnsanın geçmişi ve aile yapısı kişinin karekterini belirler. Abdullah Gülün ailesi de, nasıl bir eğitim aldığını ve sağlam temeller üzerinde yükseldiğini gösteriyor.Beslenme şeklimden şimdilik memnunum. Aslında bu özüne dönüş bence. Tabi ki efendimiz bu şekilde çeşitli gösterişli beslenmemiştir ama bu da ahir zaman halleri.:)Selamlar…İsimsiz arkadaşım, keşke takma bir ad kullansaydınız hitap etmem kolaylaşacaktı.:)Yorumunuz için teşekkür ederim, böyle sessiz takipçilerimin de olması beni mutlu ediyor.

  6. cnm..çok güzel bir yazı yazmıssın ..tebrikler..tavuk ve basmatiye de bayıldım bu arada.slmlar.

  7. cnm..çok güzel bir yazı yazmıssın ..tebrikler..tavuk ve basmatiye de bayıldım bu arada.slmlar.

  8. Teşekkürler Süheyla, bu tür yazıları yazmayı severim ama sayfam buna uygun değil. Ben de kendimi tutamadığım noktalarda kısacık değiniyorum.Sevgiler…

  9. Teşekkürler Süheyla, bu tür yazıları yazmayı severim ama sayfam buna uygun değil. Ben de kendimi tutamadığım noktalarda kısacık değiniyorum.Sevgiler…

  10. lavantin bizi yöresel lezzetlerden mahrum bırakma ama bu denediğin hafif yemekler arşivlenmesi gereken bilgiler sen diyet yemeği bile baharatlarla zenginleştiriyorsun ellerine sağlık canım

  11. lavantin bizi yöresel lezzetlerden mahrum bırakma ama bu denediğin hafif yemekler arşivlenmesi gereken bilgiler sen diyet yemeği bile baharatlarla zenginleştiriyorsun ellerine sağlık canım

  12. Lavantin, ins. ulkemiz icin hayirli olur yeni cumhurbaskanimiz. Malum hayir sandiklarimiz ser, ser sandiklarimiz da hayir olabilir bizler icin. Ben gonlumden hayirli olmasini diliyorum. Yemegin de pek guzel olmus, sosun rengi cok cekici. Ellerine saglik, AEO

  13. Lavantin, ins. ulkemiz icin hayirli olur yeni cumhurbaskanimiz. Malum hayir sandiklarimiz ser, ser sandiklarimiz da hayir olabilir bizler icin. Ben gonlumden hayirli olmasini diliyorum. Yemegin de pek guzel olmus, sosun rengi cok cekici. Ellerine saglik, AEO

  14. Bir kayserili olarak cumhurbaskanmizla gurur duyuyoruz,dediginiz gibi bu cizgide giderse yollari acik.Yemeginizde nefis görünüyor elinize saglik

  15. Bir kayserili olarak cumhurbaskanmizla gurur duyuyoruz,dediginiz gibi bu cizgide giderse yollari acik.Yemeginizde nefis görünüyor elinize saglik

  16. SLM SEVGILI LAVANTIN ISIMSIZ ARKDASANIZIN TAKMA ISMI, EZO … BUNDAN BOYLE YORUM BIRKATIGIM ZAMAN BENI BOYLE TANIRSINIZ 🙂 SEVGILER BASARILAR (EZO) USA …

  17. SLM SEVGILI LAVANTIN ISIMSIZ ARKDASANIZIN TAKMA ISMI, EZO … BUNDAN BOYLE YORUM BIRKATIGIM ZAMAN BENI BOYLE TANIRSINIZ 🙂 SEVGILER BASARILAR (EZO) USA …

  18. Lavantin ben antep yemeklerinden yanayim:)diyeti bosverelim.Ben 7 kilomu verdim anacimm.Gerisi beni baglamazzz:)))

  19. Seda’cığım, canım benim, güzel sözlerin bana cesaret verdi.Merak etme sen, yöresel yemeklerden vazgeçmem Allah’ın izni ile. Sevgiler…Minik kuş, ben aslında AKP li bile değilim ama dürüs bulduğum inandığım şeyleri de anlatmak hoşuma gider. Yani rengimi pek gizlemem. Zaten ümidimiz de o yönde. Rabbim bizleri ve onları mahçup etmesin.

  20. Baharçiçeği, teşekkür ederim. Bu kadar sevilen bir insanı takdir etmemek imkansız.Türkiye coştu adeta. “Görelim mevlam neyler neylerse güzel eyler.”Selamlar…Sevgili Ezo, açıklam yorumun için teşekkür edrim. Sık görüşmek dileği ile.Selamlar…

  21. Gülenay haklısın, benim sadece gönlüm değil aklım beynim de Antep yemeklerinde ama…Hedefim olan kiloya indim ama fazlası göz çıkarmaz diye hırslandım biraz galiba.:)))Sevgiler…

Bir Cevap Yazın

