Ayranlı Mercimek Aşı

Ah çocukluğum! Acısı bile tatlı gelen güzel günler… Ne yazık ki her gidenin ardında bıraktığı bir boşluk oluyor ve en büyük boşluklardan biride sanırım giden çocukluğumuza ait. Bazan bir koku bazan bir tat bazan bir ses insanı yıllar öncesine götürüyor.
Uzun zamandır yapmadığım bu yemekte, önce yakın bir geçmişe götürdü beni. Daha geçmişe dalınca da çocukluğuma kadar gidip dayandı. Annem, öğle yemeklerinde geceden kalan mercimekli pilavı bu şekilde hazırlardı. Taze sarımsak kokusuyla nefis bir şey olurdu. Gerçi hiç birşeyde eski tat kalmasa da -en azından biz öyle hissediyoruz- yine de keyifle yediğim bir öğle öyünü oldu.
Antep’te, mercimekli pilav genellikle ertesi güne bu şekilde değerlendirilir.

oi
MALZEMELER:

  1. 1 kase soğuk mercimekli pilav
  2. 2 tane yeşil veya kuru sarımsak
  3. 1 kase yoğurt
  4. Tuz, su

YAPILIŞI:

  1. Yoğurt, su ve sarımsak iyice karıştırılıp mercimekli pilav eklenir ve tuzu ayarlanır.
9 thoughts on “Ayranlı Mercimek Aşı

  1. Lavantin, canım beni de eski günlerime görürdün bu tarifle…Annem akşamdan kalan bulgur pilavını benzer şekilde öğlen öğünü olarak değerlendirirdi.Ne güzel günlerdi onlar….Afiyet şeker olsun canım,ellerine sağlık…..

  2. Canım Lavantin, tatlar, kokular bizi geçmişe götüüyor… Olmasalar ne olurdu…Mercimek değerlendirme yöntemi nefis.Anneciğinin ellerine, aklına, senin elllerine sağlık canım benim

  3. Sağol Oya’cığım zaten bahaene arıyoruz “hey gidi eski günler” demek için.:) yani en azından ben öyleyim.:)Teşekkür ederim Özlem, çocukluğumuzda alıştığımız bir tat.Kulağa garip geliyordu belki.Selamlar…

  4. Zerrin ben bu durumdan öylesine memnunum ki anlatamam. Benim geçmişim biraz daha uzak ve ulaşılması kayıplarımdan dolayı zor. Ve beni geçmişten sahnelere götüren herşeyi sonuna kadar değerlendiriyorum.Sıcacık selamlar benden bu kez.:))

  5. Lavantin mercimekli pilav yaparım ama hiç bu şekilde değerlendirmemiştim eminim benim damak tadıma çok uyacak bir lezzettir ellerine sağlık canım ilk mercimekli pilav yaptığımda deneyeceğim.

  6. Canim ellerine saglik benide gecmise götürdün.keske hayatimizda bir gün bizlere cocuklugumuza dönüs izni verilseydi diye hayal kurarim hep biliyormusun.Yonca bicilmis bahceden eve yeni dönülmüs,evin avlusuna yoncalar yayilmis mis gibi kokuyor,büyükbabam damin önünde bidis tombik elleriyle sigirdan dönecek inegimiz bahara ve pinara yonca kiyiyor,ananem yukari evde tarhana corbasi pisirmis -huuu hadi yemek hazir diyor…..iste bu sicak temmuz ayinin serin aksam vakti köyümüze cocukluguma dönüp bir saat bile olsa yasamak o kokuyu ve huzuru tekrar hissetmek isterdim.hayallerimiz ve biz,isteklerimiz sonsuza olan huzura olan acligimiz iste insanoglu iste müminin inancini bir kez daha tastik ediyor fitratimiz ve haykiriyor,biz sadece bu fani dünya icin yaratilmadik basi bos birakilmadik.Teselli bulup bizlere siginmak düsüyor Yaradana.Allaha emanet ol canim

  7. Seda, denemeni tavsiye ederim. Yöresel bir tat bizler beğenerek yeriz. Yeni tadanlar için garip gelebilir. Ama bir iki kaşıktan sonra beğeneceğine eminim.Sevgiler…Yeşim geçen herşey güzel malesef.Selamlar…

Bir Cevap Yazın

