Ye# 25 Kahvaltı Focaccia

Uzuuun bir düşünme sürecinden sonra bu aykı etkinliğe focaccia ile katılmaya karar verdim. Konu kahvaltı olunca seçenekler normalden daha fazla oluyor. Özellikle Türkiye’de her yörenin kendine has kahvaltılarına birde dünya mutfakları eklenince seçmek çok daha zorlaşıyor. Ev sahibesi sevgili İrem‘ e reşekkür ediyor ve kolaylık diliyorum.

Focaccia bir çeşit İtalyan ekmeği. Ana malzeme olarak mayalı hamurun üzerine zeytinyağ, tuz, çeşitli baharatlar, sarımsak, domates ve zeytin seçeneklerinden hepsinin veya isteğe göre bir kısmının konulmasıyla yapılıyor. Yani pizza benzeri bir ekmekte diyebiliriz. Aslında pizzanın ilkel hali olduğunu okumuştum. Ama sadece zeytinyağının hamurun üzerindeki harika tadı pizzadan farkını ortaya koyuyor.

 

 bild_318

Hamuru için:

  1. 400 gr. un
  2. 1 paket toz maya
  3. Süt ve su
  4. 3 kaşık Sıvıyağ
  5. Un
  6. Tuz

Üzeri için:

  1. 3-4 kaşık zeytinyağ
  2. Sarımsak
  3. Kekik
  4. Zeytin

Yapılışı:

  1. Hazırlanan hamur mayalandırın.
  2. İrice bezeler yapılıp her beze merdane ile parmak kalınlığında açılın.
  3. Üzerine parmak uçlarınızla delmeden oyuklar açın.
  4. Üzerine zeytinyağ sürün ve sarımsakları rendeleyin.
  5. Kekik serpip zeytinleri gelişi güzel hamurun içine gömün.
  6. 200° de pişirin.
22 thoughts on “Ye# 25 Kahvaltı Focaccia

  1. Çokk güzel görünüyr canım,ellerine sağlık.Fotoğrafı görünce hemen aklıma ramazan geldi.Ramazana yakışacak bir lezzet sanırım….

  2. Sağol Seda, bende çok çok beğendim. Ve gözdelerim arasına girdi, basit ve lezzetli.Selametle…

  3. Haklısın Oya, özellikle sahura çok yakışır. Zaten hamuru geceden hazırlayıp mayalanmaya bırakınca, sahurda pişirmek kolay olur. Görüyormusun şimdiden başladık ramazan yemeklerini düşünmeye. :))Selametle…

  4. Pardon sormayi unutmusum, sut ile suyun olcusu ne kadar acaba. Eger olcuzu yoksa hamurun kivami nasil olmali?

  5. cnm..ellerine sağlık,bunu ilk kez ayşenin blogunda görmüştüm,denemek istiyorum hep..senin tarifini deneyeceğim,beni hiç yanıltmadın çünkü..bir de arkadaşım bir şey soracağım ben blogspota yeni geçtim ya bazı şeyleri bilemiyorum,bu yorumlar sayfada nasıl görünüyor mesela.slmlar.

  6. Teşekkürler Özlem’ciğim. denemeni tavsiye ederim.Selamlar…Sevgili Tuana, ziyaretin için teşekkür ederim. Genelde un ve su ölçüsü vermiyorum. Hamur işlerinde ölçü genellikle kulak memesi yumuşaklığında olduğu için, daha sert veya daha yumuşak yapılması gerektiğinde bunu belirtiyorum.Sütü suyla yarıya yarıya kullanabilirsin. Süt miktarını çok tutarsan daha çöreğimsi, su miktarını daha fazla tutarsanda daha ekmeksi bir yapısı oluyor hamurun. Ayrıca süt fazla olursa daha çabuk bayatlıyor.Selamlar…

  7. Sevgili Lavantin,Benimde aklıma hemen ramazan ve pide geldi ekmeği görünce, iftarda kahvaltılıklar ile kapış kapış gider bu pideler, çok iyi oldu ellerine sağlık.

  8. Lavantin’cim,Ben geldimm canim.Etkinligin hayirli olsun.Insallah bende yavas yavas donus yapicam bloguma:)Simdilik gideyim ben.SevgilerimleGUlenay

  9. Acemi oldugum icin olculeri sormadan edemiyorum:( ama puf noktalarinizla birlikte deniyecegim ve buraya yazacagim insallah. Tesekkurler..

  10. Sevdamavisi, kokunun yanı sıra pişen sarımsağın tadıda harikaydı.Selamlar…Süheyla, sağol canım. İnşallah sorunun hallolmuştur.Benimde Alman ekmek tarifleri kitapcığımdan yıllardır denemek istediğim bir tarifti.Hayal gücünü zorlayarak çok daha lezzetli ekmekler yapabilirsin.Selamlar…

  11. Teşekkürler Betül’cüğüm.Müge’ciğim teşekkür ederim.Kapışılacağı konusunda emin olabilirsin.Selametle…

  12. Gülenay, şükür diyelim bari.:) Arayı epey açtın ve özledik seni.Hoş geldin sefalar getirdin canım.Sevgiler…Nilay’cığım, teşekkür ederim…Damak tadımıza çok yakışan bir lezzet.Selamlar…

  13. Tuana, ben 18 yaşında pilav bile yapamazdım. Sıkma canını, mutfak sadece istek ve tecrübe gerektirir. Zamanla yaptıklarınla gurur duyar hale gelirsin. :)Denemeni bekliyorum…Selametle…Teşekkür ederim Senem, artık bende bayılıyorum.Selamlar…

  14. Sayfama hoş geldin Nurgül.Teşekkür ederim ziyaretin ve güzel sözlerin için.Selametle canım.

Bir Cevap Yazın

