Cuma Yazıları – Kör Orakla

Tüm inananlara mübarek cumanın hayır getirmesini diliyorum.

Hükümdar bir gün bir Allah dostunu ziyarete gitti. Bir zaman yanında kaldı. Lakin ne kadar uğraştıysa onu bir türlü konuşturamadı, onunla uzlaşamadı.
Derviş yanlız kalınca, dostları:
“Niçin sustun, ağzının açıp birşry söylemedin, ona hiç ilgi göstermedin? Diye sordu.
Derviş:
“Ona bakınca…” dedi. “Sert kaba dallarla, budaklarla dolu bir ağaç gördüm. Elimdeki kör orakla ne budayabilirim nede yontabilirim” diye düşündüm. “Susmaktan başka bir yol bulamadım.”

ERDEM ÖYKÜLERİ
Sadık Yalsızuçanlar
(Timaş yayınları)

Bana Mevlana’nın, “senin anlattığın karşıdakinin anladığı kadardır” sözünü hatırlattı. Bazı anlayış cahili insanlara bağırmakla susmak aynı etkiyi yaptığı için bu sözü çok beğenir ve kullanırım. Tabiki cahil olmanın akademik eğitimle filanda ilgisi yok. Öyle diplomalı cahiller var ki, kafasındaki sabit taşları yerinden kıpırdatmak dahi mümkün olmuyor. Öyle yüksek okul görmemiş ama evreni kuşatan bilgilerle nurlanmış insanlarda var ki, konuşması hakı söyler susması haktan gelir.

3 thoughts on “Cuma Yazıları – Kör Orakla

  1. Ahh ah bak sayfama.profösör olduğunu söyleyen biri;Prof. Dr. Ahmet Tanyolac dedi ki… Sen kimsin kardesim? Din adami misin? Doktor musun? Kulaktan dolma bilgilerle insanlarin aklini bulandirma, yeter artik. Aklini basina topla, kendine gel. Bu yazini okuyup da bir canı kurtarmak yerine vaz gecen tek bir kisinin bile sorumlulugu obur dunyada cok agir olur sana. demiş. yani anlayış muhteşem! ben orada benim sözümü mü koymuşum? bir yığın değerli kimselerin sözünü mü alıntılamışım? bilim onların tekelinde ya. biz araştıramayız.:( neyse Cuman mübarek olsun canım. Allah’ım razı olsun.:)

  2. Ablacığım, yorumunun cevabını senin sayfandaki yazının, yorumları içinde anlam kazanacağını düşünerek oraya yazmayı uygun buldum.Sevgilerimle…Ümran, teşekkür ederim canım. Beğenmen ve takip etmen beni çok mutlu eder.Selamlar…

Bir Cevap Yazın

