Düdüklü Tencerede Bulgurlu Kabak Yemeği

Bir atasözü vardır: “Allah sevindireceği kuluna önce eşeğini kaybettirir, sonrada buldururmuş.”diye.
Bende aynen bu durumu yaşadım. Son iki yıldır düdüklü tenceremin kapağındaki buhar gösretgesi çalışmıyordu. Değiştirmeyede kıyamıyorum, çünkü içini tamamen söküp baktım ama bir sorun yok. Belki düzelir diye bekliyordum. Geçen gün kapak kilitlendikten sonra ısıyı düşürüp ezbere bir süre bekledim, göstergesiz de belki pişirmeyi başarırım diye tekra bir deneme yaptım. Buhar dolup kapak kilitlenince altını kıstım ve takibe geçtim. Bir süre sonra takibide bırakıp ayrıldım başından. Geri döndüğümde gözlerime inanamadım gösterge tekrar harekete geçmişti :))) O günden beri sık sık kullanıyorum ve çok memnunum tenceremden.:) 3 dakikada yani ben cacık yapana kadar yemeğim pişmişti. Yani artık tencere yemekleri yaparken için hiiç acelem yok.:)

1392
MALZEMELERİ:

  1. 4 kabak
  2. 1 soğan
  3. 2 diş sarımsak
  4. Maydanoz
  5. 1 tatlı kaşığı salça
  6. 1/2 bardak bulgur
  7. Tuz, karabiber

YAPILIŞI:

  1. Sebzeler doğranıp tencerenin içine konur.
  2. Salça yarım bardak suyla sulandırılıp tencereye ilave edilir.Baharatları eklenerek ocağa konur.
  3. Kaynadıktan sonra tencerenin ağzı kapatılır.
  4. Kapak kilitlendikten 3 dak. sonra ateşten alınır.
  5. İlk sıcaklığı çıkınca buharı çıkarılıp kapak açılır.

Benim tencerem AMC (Secuquick) pişirme talimatınıda ona göre yazıyorum. Diğer düdüklü tencerelerde nasıl olduğunu bilmiyorum. Sizler kendi tencerenize göre ayarlayın.

27 thoughts on “Düdüklü Tencerede Bulgurlu Kabak Yemeği

  1. Eline sağlık Lavantincim.Benimde elim ayağımdır düdüklütencerem.15 yıllık olan emektar Fissler tenceremden çokkk memnunum.Daha sonraları Tefal clipso aldım ama hiç memnun kalmadım.Şimdi normal tencere gibi kullanıyorum kendilerini :)Selamlar….

  2. Sağol canım. Benim bu ilk düdüklü tencerem ve çook memnunum. Ve tanıdığım tek düdüklü tencere annemin (sanırım ilk çıkanlardan olmalı) üstünde ibik gibi bir parçası vardı ve o sallanmaya başlayınca pişmeye geçti demekti.:))Tefalleri iyi sanıyordum, hayret!Selamlar canım…

  3. merhaba canım bu yemeği bende yapıyorum fakat bulgur yerine pirinç koyuyorum Ellerine sağlık canım

  4. Betül’cüğüm söyleyecek çok sözü olunca susanlardanım galiba.:) Dün planımda olmayan işler yüzünden yayınlayamadım. Daha sonrada hevesim kaçtı.Selamlar…Özlem Antep’te ne bulgur nede pirinç koyarlar aslında. Bende genellikle pirinçli yaparım. Bir değişiklik olsun dedim.Selamlar…

  5. Merhaba Lavantin, su siralar düdüklü denilince benim de bir takim problemlerim var kendileriyle. 9 yil boyunca kullanmaya korktugum düdüklüm (annemin hediyesi) 5 ay önce kullanilmaya baslandi ve 2 kere kullandikten sonra bunun renkli dili cikmamaya basladi. Sonuc olarak pisiriyor ama üstünden de buhar kaciriyor ben o zaman anliyorum pisirildigini. Celiski icindeyim bir gün basimiza patlar diye, neyse bende seni arkadaslarimin arasina ekledim ve blogumada beklerim. Güzel tarif ve hikayelerle bulusmak üzere. Kevser

  6. Lavantin’ciğim,bulgurlu kabak yemeğin çok lezzetli görünüyorEllerine sağlık.Bende geçen hafta düdüklü tencere aldım daha denemedim senden cesaret aldım bu gün deneyeceğim.İnşallah benim yemeğimde seninki gibi güzel olur.Sevgilerimle

  7. Selam Kevser, ziyaretin için teşekkür ederim.Tenceren benimk ile aynı marka ise, ibrenin hareket etmemesi sorun olabilir. Allah korusun patlama tehlikesi de olabilir. Çünkü ibre ikinci kırmızıya gelince tehlikeli demek. İnşallah kendiliğinden düzelir.Selamlar…Ablacığım, senin mutfak tecrüben benimkinden daha iyi sonuç verir sen müsterih ol.hayırlı ve güzel günlerde kullan inşallah.Sonucu bilmek isterim.Selamlar…

  8. Merhaba Lavantin yemek harika görünüyor tam yaz yemeği olmuş ayrıca pirinç yerine bulgur kullanmışsın bulgurun tadı bence bir başka güzel 🙂 ellerine sağlık sevgiler.

  9. Tekrar merhaba Lavantin, benim düdüklü tenceremin markasi BEKA schnellko diye geciyor. Hatta biraz sonra yine onunla zeytinyagli barbunya pisirmeyi düsünüyorum. Dedigin gibi insan atmaya da kiyamiyor oysa ki kapagini talimatina göre bir güzel söküp icini temizlememe ragmen ibresi cikmiyor pisirme sirasinda. Hayirlisi diyelim belki bir süpermarkette su siralar uygun Fissler düdüklüleri var 50 Euroya ondan alirim kafam bozulursa. Sana da kolay gelsin tekrar görüsmek üzere hoscakal. Kevser

  10. Ellerinize sağlık yemek tarifleriniz muhteşem…İlk defa ziyaret ediyorum,damak zevkime çok uyan tarifleriniz var,paylaştığınız için teşekkür ederim…Hayırlı günler…Funda

  11. Teşekkür Özlem, bulgur birçok sebzeye yakışıyor. Antep’te bulgur çok kullanılır ve bende bulgurun kullanım alanını genişletmeye çalışıyorum.:)Selamlar…Kevser, ben şimdi fark ediyorum ki aslında kısa bir süre belkide hiç bozulmadı. Sadece ben beklemem gereken süreyi mi unutup ibrenin harekete geçmesine fırsat vermeden korkarak tencereyi ocaktan aldımdiye düşünüyorum. Şimdi bayağı uzun beklediğim oluyor çünkü. Ama herşek yolunda, ibre yavaş yavaş yükseliyor. Biraz daha beklemeni tavsiye ederim.Selamlar…

  12. Nazife, aslında bende çok korkardım ama yanılmışım. Tarifine göre kullanınca inşallah hiç bir sorun çıkmayacaktır. Bir an önce korkunu yen bence. Kullanmadığın günlere yanarsın eminim.:)Selamlar…Sevgili Funda, öncelikle hoş geldin diyorum. Güzel yorumun için teşekkür ederim.Tekrar beklerim.Selamlar…

  13. ben amc kullandim harika bir yemek makinasi 🙂 düdüklü tencere yemekler kokusuz 5 dakikada hazir patlama riski yok ve ömür boyu garantili almanyada olanlara amc yardimci olabilirim isimi 100de 80 kolaylastiriyor ve cok hesapli hem elektirikten hem zamandan cok faydali eger kirik bozuk amc tencere kapaklarinda bir sorun yasiyorsaniz eger seve seve bedava degistirebilirim adresim mutu5@hotmail.de lavantincim yemeklerin süper devam et lütfen

  14. ben turkiyede yasiyorum.ablamlar yurtdisinda hep bu tencereleri kullaniyorlar vede cok memnunlar.amc tencerelerinin turkiyede satan biryer varsa lutfen bana haber verin….

  15. Isimsiz arkadasim, malaesef AMC Türkiye de satilmiyor. Bu soruyu sik sik biz de pazaralamasini yapan elamanlara soruyoruz. Ancak buradan yakinlariniz vasitasiyla alabilirsiniz.
    Ancak Türkiye de de benzer kalite de ürünler bulacaginizi tahmin ediyorum.
    Hayirli vakitler…

  16. ben AMC´de calisan bir bayanim, eger AMC bilgi sahibi olmak veya almak isteyen varsa yardimci olabilirim

  17. selam ben bir amc seti satın aldım, yeni geçen yıl anlaşmasını yapıp bu sene gelecek şekilde anlaştım önümüzdeki ay kargoyla bana ulaşacak, yalnız mali sıkıntılarım oldu bu sene, eğer iilgilenen varsa irtibata geçebiliriz,

  18. bu arada amc için yazılanları okudum, yazılanlar azdır onlar için kesinlikle harikalar eğer ki birde çalışan bayansanız şiddetle tafsiye ederim.

  19. Yorumlari bastan sona okudum.Ben bir erkek olarak AMC Tenceresini almasi icin esime önayak oldum herkonuda mükemmel saymakla bitmez yararlari var en önemli yarari ise saglik acisindan.Bu arada AMC Tencereleride Trde satilmaya baslandi bilginiz olsun.Gecen gün Izmir Hilton Otelinde tanitimi vardi.Selamlar

  20. sevgili bayanlar yorumlarinizi okudum cogunuz düdüklü patlar diye korkuyorsunuz AMC kesinlikle patlamaz diye firmadan garantisi var

  21. Selam AMC de çalışan bayan,

    Elimde bakımı yapılması gerekli bir AMC düdüklü tencere var. Türkiye’de kime müraccat edebilirim? Yardımcı olabilirseniz çok sevinirim. mail adresim: gurselhan@gmail.com

Bir Cevap Yazın

