Limonlu Tart

Tartım bir acayip tarif! Nedeni ise belki de hiç kimsenin denmediği bir yöntem kullanmış olmam. Sanırım hiç kimse tencere de pişen malzemeye kabartma tozu ekleyerek tart pişirmemiştir. Yani tartın dolgusu tamamen köpük şeklindeydi. Peki farkı ne oldu? Daha önce bu tür tart hazırlamadığım için, diğerlerinin nasıl olduğunu bilmiyorum. Dolayısıyla, farkını denerseniz sizden öğrenirim.

 

bild_042

Hamur malzemesi:

  1. 200 gr. un
  2. 120 gr. margarin
  3. 65 gr. pudra şekeri
  4. 1 paket vanilya

İç dolgusu:

  1. 180 gr. şeker
  2. 1 paket vanilyalı puding
  3. 1/2 bardak limonsuyu
  4. 1/2 bardak su
  5. 2 kaşık un
  6. 2 yumurta
  7. 1 kaşık limon kabuğu rendesi
  8. 1 paket vanilya
  9. 1/2 paket kabartma tozu

YAPILIŞI:

  1. Hamur hazırlanıp yarım saat buzdolabında dinlendirilir.
  2. Buzdolabından alınan hamur unlanarak açılıp, kelepçeli kalıba yayılır.
  3. 180° de kendini toparlayana kadar kızartmadan pişirilir.
  4. Diğer tarafta dolgu malzemesi kabartma tozu ve vanilya hariç karıştırılıp kıvamlı bir şekilde pişirilir.
  5. Son aşamada vanilya ve kabartma tozu eklenir, sürekli karıştırarak kısa bir süre daha pişirilir.
  6. Pişirilen köpük fırındaki tart hamurunun içine tamamen dolduracak şekilde konur.(Hatta ben taşabilecek kadar çok doldurdum, ama kabartma tozu yeterince kabardığı için fırında bir kez daha kabarmadan direk pişmeye geçti.)
  7. Tart tekrar sıcak fırına konur, hamur ve üzeri pişene kadar fırınlanır.
23 thoughts on “Limonlu Tart

  1. Lavantincigim tarif harika gorunuyor,miss gibi kokmus halde buraya kadar geldi kokusu.:))Elleirine saglik canim. sevgilerimle..

  2. Cuman hayirli olsun bir haftadir bakamadim bloga.kizartma en en en sevdigim yiyecektir,limonlu olan her tatliyi severim,ellerine saglik. Ama su günlerde canim sIkKIn onun icin, ich habe keine Lust,hicbir seye.Allaha emanet ol.

  3. Sevgili Lavantinyazdığın birbirinde güzel cuma yazılarından sonra üzerine bu tatlı da nefis gitti.Ellerine sağlık canım,sevgilerle

  4. Canım Lavantin, bu ne hoş bir tarif böyle.. Ellerine sağlık canım benim.Bu limon etkinliği sayesinde nefis tarifler göreceğimiz kesin.Sıcacık sevgiler…

  5. lavantin canım ilginç bir tatlı olmuş bu..yani kabartma tozu pişerken konmuş ya o yüzden ilginç dedim yoksa görüntü süper..selamlar..

  6. Serap’cığım aynı ülkedeyiz tabiki kokusunu alırsın.:))Belki yolun bir gün bizim buralara düşerse beklerim canım.Selamlar…Rabia’cığım neyin var? İnşallah herşey yoluna girer ve sen yine morelini düzeltirsin.Selamlar…

  7. Ayşem, sağol canım. Ortak noktası olan insanlar dünyanın nerelerinden birbirini buluyor değil mi? Rabbim kendi yolunu bizlere ortak buluşme noktası yapsın inşallah.Sevgiler…Haklısın Zerrin, kilo verelim derken bu limonlu tatlılarla daha fazlasını almayalımda.:))Selamlar…

  8. Süheyla, benim bu tür tuhaflıklarım hep olur yeni tarif denerken. Bazısı bunun gibi güzel sonuç verir bazısıda facia olur.:))Selamlar…

  9. Merhaba can�m �ok ilgin� bir tarif olmu� ellerine sa�l�k.Can�m soya k�ymas�n�n tad� normal k�ymadan ay�rt edilemiyor s�ylemezsen kar��ndaki anlayam�yor bende ilk yedi�imde anlamam�t�m

  10. Merhaba can�m �ok ilgin� bir tarif olmu� ellerine sa�l�k.Can�m soya k�ymas�n�n tad� normal k�ymadan ay�rt edilemiyor s�ylemezsen kar��ndaki anlayam�yor bende ilk yedi�imde anlamam�t�m

  11. Sağol Özlem’ciğim, Biraz öyle oldu.:))Demek gerçek kıyma gibi. dahada çok ilgimi çekti, nerede bulsam diye düşünmeye başladım.Cevabın için teşekkürler.Selamlar…

  12. Sağol Özlem’ciğim, Biraz öyle oldu.:))Demek gerçek kıyma gibi. dahada çok ilgimi çekti, nerede bulsam diye düşünmeye başladım.Cevabın için teşekkürler.Selamlar…

  13. Eline sağlık canım,çok güzel görünüyor doğrusu.Yaz dolayısıyla pc ile alakam azaldı mecburen..tatil,çocuklar derken.Resimlerin çok güzel,yağlı boyamı çalışıyorsun?Görüşmek üzere…Selam ve sevgiler..

  14. Sağol canım, hep aynıyız bilgisayarı açmak insanın içinden gelmiyor.Resimlerim suluboya, yağlıboya denedim ama beni açmadı.Selam ve sevgilerimle…

  15. Merhaba Lavantin tartın görüntüsü gerçekten nefiss görünüyor.İç dolgu kreması oldukca ilginç gerçekten tadını açıkcası çok merak ettim eminim görüntüsü kadar güzeldir.Ellerine sağlık sevgiler.

  16. Sağol Naile’ciğim, Limonlu barla amca çocukları.:))Özlem, teşekkür ederim. Yazdığım gibi ilk limonlu tartım olduğu için, ne gibi bir farkı var bilmiyorum. Deneyen arkadaşlar olursa, tencerede pişen kabartma tozunun farkını bende anlayacağım.Tat olarak limonlu bardan daha hafif olduüunu fark ettim ve sadece onunla kıyaslayabildim.Selamlar, sevgiler…

  17. Lavantin, ne guzel gorunuyor tartin. Elelrine saglik. Ben de daha once hic ocakta pisen malzemeden yapilan tart duymamistim ama bu benim cahilligim de olabilir, zira tart yapmayi pek bilmem, yeni yeni ogreniyorum. Bunu da ekleyelim listeye bakalim, limonlu tatli seven misafirlerim gelirse yaparim. Bu arada 3 Aylar yine geldi cok sukur. Insallah hayirli, mubarek olsun cumlemize.

  18. Minik kuş hiç üzülme ben sendende beter pasta ve tart cahiliyim.Malzemesi pişeninide bende duymadım zaten kafadan yuvarladımda diyebiliriz. :)))Recebi şerife bizi ulaştıran rabbime şükürler olsun.Selamlar…Asya, teşekkür ederim.Selamlar…

  19. Lavantin’cim ellerine saglik gercekten cok degisik bir tart olmus ama g�r�n�m� harika etkinlik icin cok g�zel bir secim canim sevgiler…

  20. Lavantin’cim ellerine saglik gercekten cok degisik bir tart olmus ama g�r�n�m� harika etkinlik icin cok g�zel bir secim canim sevgiler…

  21. Seval teşekkür ederim, Bazan gariplikler güzel sonuçlar veriyor.Hayırlı ve güzel bir izin geçirirsin inşallah.

Bir Cevap Yazın

