Fırın Tavası

Fırın yemeklerini daha sağlıklı bulduğum ve de çok sevdiğim için en çok fırın yemeği yaptığımı fark ediyorum. Bu da değişik bir şekilde fırın tavası. Biz çok beğenerek yedik.

Yazın rehavetinin çöktüğü şu günlerde, insanların bilgisayar başından daha farklı seçeneklere yöneldiğini tahmin ettiğim için, sayfamı sık yenilemiyorum. Sizler bilgisayarların başına tekrar dönünce daha sık görüşürüz inşallah.:)

144
MALZEMELER:

  1. 6-7 tane patates
  2. 300 gr. kıyma
  3. 1 soğan
  4. 2 diş sarımsak
  5. Karabiber, tuz

YAPILIŞI:

  1. Pataresleri küçük küçük doğradım.
  2. Diğer malzemeleri karıştırıp yoğurdum ve patatesleride ilave edip güzelce karıştırdım.
  3. Yağlı tepsiye yayıp birazcık bastırdım, bir avuç su ilave edip fırınladım.
  4. 230°de pişirdim.
18 thoughts on “Fırın Tavası

  1. canım yemek çok güzel acaba hiç yağ ilave etmeden mi yaptın..yazmamışsında ama patates yağsız pişmez gibi geldi bana..bu ara diyetteyim,yağsız piştiyse bu yemegi deneyeyim hemen.selamlar.

  2. Sevgili Lavantin,evet haklısın herkesin üzerinde bir rehavet. Çoğumuz okulların tatil olmasıyla blogunu kapattı tatile gitti. 🙂 Ama ben buralardayım yani bilgisayarımın başında. Sen güzel tariflerini ve cuma yazılarını ihmal etme. Miras yazını da çok beğendim, paylaşımların için teşekkürler. Ne güzel sohbetler sayesinde de hergün yeni hikayeler öğreniyorsunuzdur. Ketelerde çok nefis olmuş, bu fırın tavada..ellerine sağlık canımsevgiler selamlar

  3. Süheyla’ hiç yağ koymadım. Önce tepsinin ağzını başka bir tepsiyle kapatıp patateslerin yumuşamasını sağlıyorum. Daha sonrada tepsinin ağzını açık kızartıyorum.Selamlar…Ayşe’ciğim, sen iste ben devam ederim canım.:)Sohbetler insanın zayıflayan maneviyatı ve ihlasının tazeliyor. Ben Uzak kalınca “pilim boşaldı” diye tabir ederim.Selamlar…

  4. Sevgili lavantin bende daha bir ay buralardayim,sen yazilarina devam et yani bacim,bizi yalniz birakma:)Izne gidiyormusunuz?Salati tefriceyi ezbere biliyormusun dagitiyorum da,Allah rizasi icin alabilirmisin.4444 tamalicam,24 temmuza kadar.

  5. merhaba lavantin bende blogumla ilgilenmeyenlerdenim. Sanirim sicaklarin etkisi ile bir rehavet var ama birde sicak oldugundan insanin cani yemek yapmakda yemek de istemiyor. Yapilmayan yemeklerinde fotoğraflarıda bloglarda yayinlanamiyor. 🙂 Ellerine sağlık canım. Cuma yazilarinin devamini bekliyoruz…meyvesepeti.blogcu.com

  6. Selvanın ürünlerinden olan fırın makarnasını en güzel şekilde sunan talihli üyemiz selva hediye paketi kazanacaktır. Yapılan çekilişle kazanan talihli 29.06.2007 tarihinde açıklanacaktır.Yarışmaya herkes katılabilir. Tek yapmanız gereken selvayarisma@gmail.com adresine selva ürününden fırın makarnayı en güzel şekilde sunmak!Ne mutlu selva diyene!

  7. Rabia’cığım, malesef bu yıl buraları bekliyoruz.:)Salatı tefriceyi ezbere biliyorum.e postamla bana ihtiyacını yazarak ulaşırsan oradan sayı ve ayrıntıları yazışırız. Belki çevremdende okumak isteyen olabilir. Bizlerde sık sık sıkıntılarımız için okuduğumuz duaları paylaşıyoruz.Selamlar…Betül, aslına bakarsan bende eskisi kadar sık yayınlayacağım yemek yapmadığımı fark ettim. Hem sıcak hemde diyet.:) Yemek konusunna ara versemde cuma yazılarım devam edecek inşallah.sevgiler canım…

  8. Lavantin bende fırın yemeklerini daha lezzetli bulur sık sık yaparım fırın tava nefis görünüyor ellerine sağlık sıcaklara gelince evet oldukça sıcak ama dışarıya çıkmak sıcakta daha zor olduğu için ben evde bilgisayar başındayım :)sevgiler

  9. Sevgili Lavantin,rehavetin yüksek oldugu bu günlede böyle hafif bir lezzet cok iyi yapimida pratik ellerine saglik,bende salata senligi baslattim izine kadar böyle devam edecegim artik sevgiler…

  10. Seda, aslına bakarsan bizdede aynı durum ama girip çıkan olmayıncada kendin çal kendin oyna durumu oluyor diye senilemiyorum.:)))Gerçi bir kaç gündür buralar serin ve yağmurlu.Selamlar canım…Seval’ciğim şanslı olanlardansın, demek sende gidiyorsun.:) ne yiyeceğimizi şaşıyoruz hem diyet hem havalar.:))Sen çözümü salatada buldun demek.:)Selamlar…

  11. Lavantincigim yemek nefis gorunuyor,ellerine saglik.Hem hafif hemde lezzetlidir firin yemekleri,ilk firsatta deneyecegim insallah.Selamlar

  12. Selam canim,yorumuma cevap bekliyorum .Verdigim sayi uygunmu.aliyormusun.Evet yada hayirSevgilerimle

  13. Serap sağol canım, beğenirsen yazarsın.Selamlar…Pericik, teşekkürler, güzel ve hafif bir tarif.Selamlar…

  14. Antebin yemekleri her zaman güzel oluyor.Antepli bir komsum vardı hep yapar beni çağırırdı.Kulakları çınlasın…sevgilerle…elinize saglık

  15. Lavantin’ciğim, fırın tava çok güzel ve lezzetli görünüyor.Ellerine sağlık.Selam ve sevgiler…

  16. Neriman Hanım, teşekkürler övgünüze. Güzeldir Antep’in yemekleri diğer yörelerimiz gibi.Selametle…Abla’cığım seni sık göremiyoruz artık. Teşekkürler yorumun için.Sevgiler…

Bir Cevap Yazın

