Kayseri Ketesi

Bakmayın masum duruşuna, hain beni çok zorladı. Becerebileceğimi sanmıyordum ama (Mayalı hamurla bile tanışmam cok gec olmuştur.) hepimiz çok beğendik. Hatta tam olarak ne incelikte açacağımı bilemediğim için, normal yufka inceliğinde açarak acemilik yapmam, daha da güzel sonuç verdi ve kat kat mis kokulu keteler oldu. Öğünde birden fazla yemek istemediğim için, o bir tane keteyi yiyişim çok komikti.:) Kavrulmuş unla yapılan keteyi ilk duyduğumda:” ekmekle un yenirmi?” diye sarfettiğim sözdende çok utandım.:)

Daha önce denemeyen arkadaşları, en kısa zamanda deneyip Kayseri ketesini koruma ve yaşatma derneği kurmaya davet ediyorum.:))))

145

MALZEMELER:

  1. 1,5 bardak ılık süt
  2. 1/2 bardak sıvıyağ
  3. 1 yumurta(sarısı yüzüne beyazı hamuruna)
  4. 1 paket kuru maya
  5. 1 kaşık şeker
  6. bir fiske tuz
  7. Aldığı kadar un

Katlara sürmek için:

  1. 130 gr. tereyağ margarin karışımı
  2. 4 kaşık tahin

Arası için:

  1. 1/2 bardakSıvıya
  2. 2 bardak un
  3. Biraz tuz

YAPILIŞI:

  1. Un ve sıvıyağı kavurun, ne pembeleşsin nede un kokusu gelecek şeklide çiğ kalsın. Hatta iç miktarını daha çok yapabilirsiniz dahada güzel olur.
  2. Tahin ve oda ısısında olan tereyağını karıştırın.
  3. Hamur malzemeleriyle orta yumuşaklıkta bir hamur yoğurun.
  4. Hamurdan altı beze hazırlayıp, her bezeyi yufka kalınlığında açın.
  5. Açtığınız ilk yufkanın üzerine tereyağlı katışımdan her yerini kaplayacak şekilde fırçayla sürün.
  6. İkinci yufkayada aynı işlemi yaptıktan sonra ilk yufkanın üzerine koyun.
  7. Tekrar üçüncü yufkadada işlemi tekrar edip diğer yağlanan yufkaların üzerine koyun.
  8. Yani altı yufka üçerli guruplar haline getirilip, iki kalın yufka şeklini olmalı.
  9. Elde ettiğimiz ilk üçlü gurup yufkaları sarıp rulo yapın ve unladığınız tezgahın veya tepsinin içine koyun.(ben yine bilmeden 15 dakika kadar iki ruloyu da buzdolabına koydum ama daha iyi oldu)
  10. Diğer üçlü gurubuda aynı şekilde rulo yapın.
  11. Ruloları iki parmak kalınlığında kesin ve merdaneyle kahve tabağı büyüklüğünde açın.
  12. İçine kavrulan undan yetecek kadar koyup, ortada bir kare olacak şeklide yayın.
  13. Katmer gibi katlayıp(ikitarafı ortaya, daha sonra diğer iki tarafıda yine ortada birleştirin) tepsiye dizin ve üzerine yumurta sarısı sürüp susam serpin.
  14. 200° de pişirin.

Bu malzemelerle ben on sekiz kete yaptım. Yani her ruloyu dokuz parçaya böldüm.

26 thoughts on “Kayseri Ketesi

  1. İci de cok lezzetli gorunuyor. Talas boregi yapmistim daha once nisbeten ona benziyor yapilisi. Beni baya oyaladigi icin sevmemistim ama madem bu kadar ovuyorsun bigun denemek gerek 😉

  2. İci de cok lezzetli gorunuyor. Talas boregi yapmistim daha once nisbeten ona benziyor yapilisi. Beni baya oyaladigi icin sevmemistim ama madem bu kadar ovuyorsun bigun denemek gerek 😉

  3. Lavantin bizde kete yaparız ama içinde tahin olmaz sadece yağda kavrulmuş un olur annemin yaptığı keteyi bende yayımlayacağım bu tarifide denemek lazım ellerine sağlık bence hiç acemice olmamışSevgiler

  4. Lavantin bizde kete yaparız ama içinde tahin olmaz sadece yağda kavrulmuş un olur annemin yaptığı keteyi bende yayımlayacağım bu tarifide denemek lazım ellerine sağlık bence hiç acemice olmamışSevgiler

  5. Lavantin, ne guzel anlatmissin. Cidden icine un konmus ekmek ynir mi diye ben de soylerdim heralde. Ama anlattigina gore bayagi guzel olmali. Ellerine saglik 🙂

  6. Lavantin, ne guzel anlatmissin. Cidden icine un konmus ekmek ynir mi diye ben de soylerdim heralde. Ama anlattigina gore bayagi guzel olmali. Ellerine saglik 🙂

  7. Ablamin rahmetli kayinvalidesi cok yapardi kete , sanirim buna beziyor.Denersem sana haber veririm ins.Ellerine saglik

  8. Ablamin rahmetli kayinvalidesi cok yapardi kete , sanirim buna beziyor.Denersem sana haber veririm ins.Ellerine saglik

  9. Naile, talaş böreği gibi el oylamıyor, emin olabilirsin. zaten tur verilmediği içinde vakit almıyor. Mutlaka dene canım.Selamlar…Yağmur’cuğum buyur gel bekliyorumduuuur.:)))

  10. Naile, talaş böreği gibi el oylamıyor, emin olabilirsin. zaten tur verilmediği içinde vakit almıyor. Mutlaka dene canım.Selamlar…Yağmur’cuğum buyur gel bekliyorumduuuur.:)))

  11. Seda, taktım artık keteye, annenin ketesini merakla bekliyorum canım.Selamlar…Minik kuş, güzel olan övülmeli bence. Deneme fırsatın olursa, sanırım sende övmeye başlarsın.:))Selamlar…

  12. Seda, taktım artık keteye, annenin ketesini merakla bekliyorum canım.Selamlar…Minik kuş, güzel olan övülmeli bence. Deneme fırsatın olursa, sanırım sende övmeye başlarsın.:))Selamlar…

  13. Lama’cığım, ben Almanya’da keteyle tanıştım. Sade olanlar beni pek açmıyor ama, bu içili olanlar harika.Selamlar…

  14. Lama’cığım, ben Almanya’da keteyle tanıştım. Sade olanlar beni pek açmıyor ama, bu içili olanlar harika.Selamlar…

  15. Hemen tarif defterime ekliyeceğim.yalnız bir yerini anlamadım.hamuru 6 ya böldük,herbirini açıp rulo yaptık,her ruloyu 9 a böldüm yazmışsın.18 kete yapmışsın ozaman diğer 4 beze noldu..:) Ayşegül.

  16. Hemen tarif defterime ekliyeceğim.yalnız bir yerini anlamadım.hamuru 6 ya böldük,herbirini açıp rulo yaptık,her ruloyu 9 a böldüm yazmışsın.18 kete yapmışsın ozaman diğer 4 beze noldu..:) Ayşegül.

  17. Sevgili Ayşegül, Allah senden razı olsun, sayende yaptığım yanlışlığı farkettim. Sorunun cevabını düzelttiğim tarifte bulabilirsin canım.Selamlar…

  18. Canım Lavantin, Buket Uzunerin Son kitabında kete diye birinden ve keteden bahsediyor. Oldukça merak ettim. Denemek istiyorum. Ellerine sağlık. İlk yapım olduğuna inanmak güç. Çok güzel görünüyor

  19. Selamünaleyküm sevgili Lavantincim Ketelerin harika görünüyor mutlaka yapacagim. Lavantincim sana uzun süre dir sana yarum birakamadim kendimi suclu hissediyorum bu aralar cok yogunum ve bir de su sayfadaki görüntüler beni sinir ediyor onun icin neredeyse hic acmiyorum. Insallah yeni bir sayfa acmayi düsünüyorum belki böylelikle rahat ederim. Ayrica beni linklerinden cikardigini üzülerek gördüm ama eminimki hakli bir sebebin vardir canim. Seni cok seviyorum canim arkadasim Allah´a emanet ol dualarini beklerim.

  20. Zerrin’ciğim, deneyince paylaşımlarını bende merakla bekliyorum. Ayrıca kete diye bir isimmi varmış?Sevgiler…Sevgili Beyhan, yorumunu yeniden okumak beni mutlu etti. Anlayışın için sağol, sayfamdan açılan bir linkte o tür görüntülerin çıkması beni çok rahatsız etti. Seninde bir tedbir almanı bekliyordum.Yeni sayfanda görüşürüz inşallah.

  21. Selamünaleyküm sevgili kardesim,nasilsin canim. Ben senin su keteleri yapmaya karar verdim en sonunda,eh bende bir kayserili olarak bu keteyi bilmeliyim diye düsünüyorum ne dersin.Ama hamur icin ne kadar un kullanmaliyim onu anlamadim,lütfen beni bilgilendirirmisin.Allah’a emanet ol.

  22. Ah Beyhan, sen sormasan haberim olmayacak. nedir bendeki bu dikkatsizlik ve unutkanlık bilmiyorum! Un için ölçü genelde kullanmıyorum, aldığı kadar, yumuşak bir hamur olacak kadar koydum.Selamlar…

Bir Cevap Yazın

