Tavuklu Kuşkonmaz

Etkinliğe tatlı birşeylerle katılmak istiyordum aslında, ama geç kalınca elimdekiyle yetinmek zorunda kaldım. Bildigim kadarıyla diyabet hastalarının direk şekerli ve dolaylı yoldan şekere dönüşen nişastalı yiyeceklerden uzak durmaları gerekiyor. Sebze yemekleri rahatlıkla tüketebildikleri yemeklerden. Tabiki nişasta barındıran patates ve bezelye gibi sebzeler hariç.

Ev sahibesi defne Hanıma teşekkür ediyor ve duyarlılığından ötürü tebrik ediyorum.

Çilek mevsimiyle birlikte kuşkonmaz (spargel) sezonuda açıldı. Alman’lar o kadar düşkün ki bu sebzeye, üşenmeden soymak için özel bir makina bile icat etmişler. Ben o makinayı görünce kuşkonmazın Alman mutfağında en az patates kadar yeri olan bir sebze olduğunu anladım. Genelde değişik soslarla mesela hollandaise sos denilen, yumurta tereyağ ve sirke yada limon suyu kullanılarak yapılan bir sosla yiyorlar. Bende peynirli soslar hazırlardım konserve kullandığımda.

Tarif doğaçlama, bir porsiyonunda tam olarak kaç BE olduğunu bilemiyorum, ama 5 kaşık yulaf ezmesi 5 BE değerinde. Yani bir porsiyonda yulaftan alınan 1 BE var sadece. BE nin ne olduğunu uzmanların dilinden öğrenmek için aşağıdaki yazıyı okuyabilirsiniz. Zaten diyabet olanlar 1 BE nin ortalama 10 12 gr. karbonhidrata eş değerde olduğunu biliyorlardır.

BE bir karbonhidrat ölçüm birimidir. Bu ölçüm birimi, insülin bağımlısı hastaların beslenme porgramının belirlenmesini kolaylaştırmak amacıyla kullanılmaktadır. BE sayesinde değişik besinlerdeki karbonhidratın kan şekerine olan etkilerine ve bu etkiye karşılık alınması gereken insülin miktarına göre karşılaştırılabilirler

Herhangi bir besinin değişik şekerler ve nişastalar halinde içerdiği, 12 gram, hazım edilen ve kan şekerini etkileyen karbonhidratları içerir.
Bu şekilde 1 BE 25 gram ekmekte veya 65 gram patateste veya 100 gram elmada veya 250 gram sütte bulunan karbonhidrat miktarına denk düşebilir.
Ama son yıllarda bu konuda elde edilen tecrübe bu şekilde aşırı bir itinaya ihtiyaç olmadığını göstermiştir. Bu yüzden BE günümüzde daha çok takribi bir değer (10-12 gram) olarak kullanılmaktadır.

http://www.diabetes-world.net/57048/beslenme/karbonhidrat-oelcuem-birimi-be-nin-belirlenmesi

 

 

147

147a

Kuşkonmaz patates soyacağı yardımıyla kolaylıkla soyabilirsiniz.
Ayrıca soyarken çok ince soymamaya dikkat edin, lifli bir yapısı var. Ve kalın soyulmassa bu lifler yerken rahatsız edici olabiliyor.

MALZEMELER:

  1. 250 gr. kuşbaşı yağsız tavuk eti
  2. 500 gr. kuşkonmaz
  3. 1 kaşık 1 kaşık cereme fraiche
  4. 2 bardak tavuk suyu
  5. 1 kaşık un
  6. 1 yumurta
  7. 4-5 kaşık yulaf ezmesi
  8. Karabiber, tuz
  9. 1 bardak süt

YAPILIŞI:

  1. Tavuk eti 3 bardak suyla haşlanır.
  2. Ayrı bir tencerede kuşkonmazlar doğranıp tuzlu ve limonlu suda yumuşayana kadar pişirilir.
  3. Haşlanan tavuklar tencereden çıkarılıp un, krema, bahratlar ve süt eklenir.
  4. Karışım koyulaşana kadar pişirilir ve ılınınca içine yumurta kırılır.
  5. Cam bir tepsiye yulafın yarısı serpilip tavuk etleri üzerine yayılır.
  6. Tavuk etinin üzerine kuşkonmazlar dizilip hazırlanan sos malzemenin üzerini tamamen kapatacak şekilde dökülür ve 200° pişirilir.
8 thoughts on “Tavuklu Kuşkonmaz

  1. Lavantin’im bak sen eski özlediğin tatları Almanya’da bulup yiyemiyorsun ben de Antep’de merak ettiğim tatları bulup yiyemiyorum. Bu kuşkonmazda onlardan biri. GErçi realde konserversi vardır demiştin ama real bize çok uzak pek gidemiyoruz. Bizim devamlı gittiğimiz marketlerde de bu tür çok tercih edilmeyen şeyler bulmak zor oluyor. Neyse bakalım ben yine enginarı deneyemedim ya efkarlıyım sanırım 🙂 Ellerine sağlık canım.

  2. Lavantin’im bak sen eski özlediğin tatları Almanya’da bulup yiyemiyorsun ben de Antep’de merak ettiğim tatları bulup yiyemiyorum. Bu kuşkonmazda onlardan biri. GErçi realde konserversi vardır demiştin ama real bize çok uzak pek gidemiyoruz. Bizim devamlı gittiğimiz marketlerde de bu tür çok tercih edilmeyen şeyler bulmak zor oluyor. Neyse bakalım ben yine enginarı deneyemedim ya efkarlıyım sanırım 🙂 Ellerine sağlık canım.

  3. Canım benim, merak ettiğin şeyin tadını sevmeyede bilirsin ama sevdiğin tatlardan uzak kalmak daha zor geliyor. Dün Antep yemeklerini tanıtan bir yazıda müthiş bir liste vardı, Antep yemeklerinin sayıldığı. Eşim “sen bunları yapıyormusun” dediğinde içim yanarak “malzemesini bulamıyorumki” dedim.İnşallah merak ettiğin tatlar hakkında merakını gderirsin.Selamlar…

  4. Canım benim, merak ettiğin şeyin tadını sevmeyede bilirsin ama sevdiğin tatlardan uzak kalmak daha zor geliyor. Dün Antep yemeklerini tanıtan bir yazıda müthiş bir liste vardı, Antep yemeklerinin sayıldığı. Eşim “sen bunları yapıyormusun” dediğinde içim yanarak “malzemesini bulamıyorumki” dedim.İnşallah merak ettiğin tatlar hakkında merakını gderirsin.Selamlar…

  5. Lavantin ellerine sağlık çok farklı bir tarif olmuş. daha önce kuşkonmaz denemedim ama tadını merak ediyorum. sevgiler

  6. Lavantin ellerine sağlık çok farklı bir tarif olmuş. daha önce kuşkonmaz denemedim ama tadını merak ediyorum. sevgiler

  7. Lavantin etkinlik yemegin cok isabatli olmus diabetikler icin cok hafifligi ve kuskonmazin mutis lezzeti ayni yerde ellerine saglik kuskonmazin zamani gecmek üzere ama bende denemek isterim,sevgiler iyi haftalar…

  8. Lavantin etkinlik yemegin cok isabatli olmus diabetikler icin cok hafifligi ve kuskonmazin mutis lezzeti ayni yerde ellerine saglik kuskonmazin zamani gecmek üzere ama bende denemek isterim,sevgiler iyi haftalar…

Bir Cevap Yazın

