Basmati ve Türlü

Bu lezzetli ama kalorisi düşük yemek bir akşam öyünüydü. Resimdeki pilav bile fazla geliyor aslinda . Basmatiyi haşlayarak kullandım, tamamen yağsız. Ama tadı tabi ki kötü olmuyor. Basmati denemeyen varsa ve imkanları varsa mutlaka tavsiye ediyorum.

 154

Türlü için:

  1. 1/2 bardak haşlanmış bezelye
  2. 3 tane orta boy patates
  3. 2 tane havuç
  4. Bir büyük çiçek karnabahar
  5. 1 soğan
  6. 1 tane kırmızı biber
  7. Tuz, karabiber
  8. Sıvıyağ ve zeytinyağ

YAPILIŞI:

  1. Pişme sırasına göre bütün malzemeleri tencereye koydum ve üzerine yağ gezdirdim.
  2. Karnıbahar çabuk pişeceği için sonlara doğru ekledim ve bezelyeleride en son ekledim.
  3. Tuz ve karabiberi ilave ettim.
  4. 1 bardak basmati pirinci bol tuzlu suda haşladım. Kaynadıktan sonra altını kısarak demleyerek pişirdim.
  5. Türlü ve haşlama basmatiyi birlikte servis yaptım.
11 thoughts on “Basmati ve Türlü

  1. Lavantin Türçe olimpiyatlarını bizd guru duyarak seyrettik gerçekten çok güzel bir organisazyondu.Beslenme seçimine gelince gerçekten diyetisyenlerinde tavsiyesi tamamen bu tarz bir beslenme basmatiyi hiç denemedim ama denenecekler listeme aldım.Sevgiler

  2. Değişik bir yemek daha öğrendim teşekkürler lavantin…Ayrıca olimpiyatları bizler de gurula izledik paylaşmak istedim;))muhabbetle…

  3. Beslenmeni düzenlemen ne iyi olmuş Lavantnciğim, uzun yaşamın sırrı… Bu sırada tarif desen enfes. ellerine sağlıksıcacık sevgiler…

  4. Seda, basmati yağsız olarakta çok hoş tadı olan bir pirinç.Hatta eşim sık sık sade haşlama olarak yapmamı ister.Olimpiatlar, içinde iman ve vatan sevgisi olan herkesin gönül telini titrecek bir organizasyondu. Bunu yapanlardan Allah razı olsun.Selamlar…Sevgili Şükran, rica ederim, denersen sende seversin eminim.O coşkuyu yaşamana çok sevindimSevgiler…

  5. Zerrin’ciğim, teşekkür ederim. Biz çevreye bakınmaktan önümüzdekileri çok geç fark ediyoruz. Efendimiz asırlar önce sağlıklı yaşamın sırlarını zaten vermiş, bunu hayatımaıza geç sokmak biraz abes, ama bunada şükür.Sevgiler…

  6. lavantincigim,senin adina cok sevindim diete basladigina insallah basarili olursun.Bende baslayacagim sunnete uymaya insallah bende basaririm dua et benim icin. Ellerine saglik,selamlarimla.

  7. MerhabaSitenizin tamamını inceledim.Ne harika şeyler yapmışsınız,Güney Doğu mutfağı benim damak zevkime hitab etmiştir her zaman.Sanırım tarifini alıp yapacağım çok yemek var sizde.saygılarımla…

  8. Sevgili Serap, Allah hayırlı olan her konuda yadımcın olsun. Diyet deyince okurlar beni çok kilolu sanacak diyede düşünmüyor değilim. Eşime göre gereksiz, bana görede çok geçmeden bir kaç kilo verilmesi gereken bir diyet bu.Aslında bunu hayat tarzım olarak devam ettirmeyi düşünüyorum inşallah.Sevgiler…Serpil Hanım, hoşgeldiniz ve güzel yorumunuz için teşekkür ederim.Denediğiniz tarifleri paylaşmanızı bekleyeceğim.Selamlar…

  9. Canım yaa..birilerinin beni de gaza getirmesi gerek bu rejim konusunda. Bir türlü o psikolojiye giremiyorum.. Girsem devamı gelecek ama..Gelişmelerden haberdar et, kaç gram, kaç kilo verdin diye, olurmu 🙂

  10. Sevgili gazoz ağacı, aç karnına kilomun bundan altı ay öncesindeki tok karnına kilomdan fazla olduğunu görünce otamatik gaza geldim.Selamlar…

  11. Sevgili gazoz ağacı, aç karnına kilomun bundan altı ay öncesindeki tok karnına kilomdan fazla olduğunu görünce otamatik gaza geldim.Selamlar…

Bir Cevap Yazın

