Acı Bademli Kurabiye

Elimde özene bezene şekil verdiğim kurabiyeler, pişince belirli bir şekilden ziyade şişe mantarına benzediler. 🙂 Aşağıdaki resimden sizde fark edersiniz. Ama tadıda beni şaşırttı, çünkü ben kurabiye tadı beklerken bisküvi olmuştu benim acı bademli kurabiyelerim. 🙂 Kıvamı ve tadı kurabiye canavarlarını harekete geçirebilir. Malesef o canavarlardan bizim evde bir tane bile yok. 🙂 Yaptığım kurabiyeler günlerce kutusunda ona uzanacak bir el bekliyor. Ama bu el kızgın bir ses tonuyla “Neden bunlar yenmiyorda, şeker çikolata istiyorsunuz?” diye bağıran benim elimden başkası olmuyor. :))

155
MALZEMELER:

  1. 1 yumurta
  2. 1 şişe acı badem aroması
  3. 1/2 bardaktan az fazla şeker
  4. Bir çimdik tuz
  5. 100 gr. file badem
  6. 125 gr. margarin
  7. 2 tatlı kaşığı kako
  8. 1 tatlı kaşığı kabartma tozu
  9. Alabildiği kadar un

YAPILIŞI:

  1. Toz malzemeler karıştırılır.
  2. File badem elle ufalanarak toz malzemey ekatılr.
  3. Diğer malzemeler de karıştırılıp yoğurulur.
  4. 30 dak. Buzdolabında tutulp, şekil verilerek fırınlanır.
  5. Yaklaşık 20- 25 dak. 180° de pişirilir.
Reklamlar

11 thoughts on “Acı Bademli Kurabiye

  1. Lavantin çok hoşsun. Peki sen kızdıktan sonra yiyorlar mi? Hem nasıl yemezler bu güzellikteki bir kurabiyeyi. Sen bize gönder biz yeriz. Sevgilerimle.

  2. Ellerine sağlık lavantinciğim. Ya aromayı görünce hemen sana sormak aklıma geldi. O aromalardan Antep’de yok maalesef. Eşimin kuzenleri Almanya’dan gelirken onlara sipariş edebilirim diye düşünüyorum. Ama tabi önemli olan içinde alkol olmaması. Onlara tarif ederken ne diye tarif edeyim. Bana tam bir marka filan söyleyebilir misin?

  3. lavantin ne guzeller kurabiyeler,badem aromasimi koydun?cunku hep canim ister,hemen yapmak istiyorum.Ellerine saglik. Selamlarimla.

  4. Yok kardeşim, çocukların içinde yok! hele kızım hiç yemiyor. anne baba gibi çocuklarda. Bizlerde çok fazla yemiyoruz.Selametle…Naile’ciğim cevabı sohbetimizde vermiştim.Soracağın olursa gönüllü ürün danışmanın burada. :)))selamlar…

  5. Merhaba Lavantin, sevgili Sühelya’nin “Türkçe” yazısından sana geldim. Sanırım bizim buluşma noktamız diyalogyemekleri :)Canim cok sirin yazmışsın kurabiyelerin başına gelenleri aslında gelmeyenleri mi demeliyim? :)Kurabiye bizim evde de en cok sürüklenen tatlıdır. Ortadan ikiye bölüp muhallebiyle meyve ile süslesen nasıl olur ya da dondurma? 🙂 Bak belki o zaman yenilesi gelir.Ellerine sağlık canımSevgiler selamlar

  6. Ayşe’ciğim, aslına bakarsan sayfana takipteyim ama bu zamansızlık beni deli ediyor. Geceleri müsait oluyorum o zamanda eşimden bana kalmıyor.:( Zavallı kurabiyelerim. Halbu ki yediklerinin yanlarına kar kalacağı, şişmanladım dertlerinin olmadığı bu dönemde treni kaçırıyorlar bizim çocuklar. :)Selamlar canım…

  7. Nasil olsa yenilmeyecek ,tencere kaynasin,koku yayilsin diye yemek yapilirmi?Evet!maalesef,bizde böyle.Bakiyorum arkadaslarin cocuklari anneleri daha mutfaga adim attiginda pissede yesek diye beklesirlerken ben sofraya cagiriken bile davetiye bastirmaliyim.Ve dip not olarakta;”gelmeyene cips ve seker yok”:(

  8. Rabia, güldürdün beni.:))))Elimizdeki kozlar hep aynı çocuklara karşı. Kızım hastalandığı için son günlerde iştahsız ve yemek yemesi için rüşvet olarak gazoz teklif ediyorum. cevabı: yemek ittemiyoyum bana isesek bey.(yemekk istemiyorum bana içecek ver) oluyor. Malesef ben onu değil o beni pes ettiriyor oğlumun aksine.Çok yemek yiyen çocuklar diliyorum, selamlar.

  9. Slm canım nasılsın kurabiyelerin beni acele yiyin diyorlar ellerine sağlık acıbadem kurabiyesi hiç denemedim senin tarifi denicem ellerine sağlık canım

  10. Özlemhan, bizimkiler kurabiyelerin dilinden anlamadıkları için, söylediklerinide duymuyor malesef.selamlar sevgiler…

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Connecting to %s