Vişne Pelteli Pasta

Bazı yemekler vardır başkaları yapar hep ve siz başkalarında görürsünüz. Neden denemediğiniz bile aklınıza gelmez. Bu pasta benim için o türden. Hep görürüm çevremde ama neden denemedim? cevap yok. Geçenlerde Açelya’lar geleceği için, arkadaşların tatlı arşivlerini gezerken sevgili Umran‘ da rasladım tarifine. Denedim ve çokta sevildi, özellikle çocuklar tarafından. Ben değişiklik olarak arasına kremada koydum.

157

Kek için:

  1. 2 yumurta
  2. 1 bardak şeker
  3. 1 çaybardagi yoğurt
  4. 1 çaybardağı sıvıyağ
  5. 2 çay kaşığı kabartma tozu
  6. Aldığı kadar un

Arasındaki pudig için:

  1. 3 bardak süt
  2. 3 kasık un
  3. 1 kaşık nisasta
  4. yarım su bardagından biraz fazla şeker
  5. vanilya
  6. 1 kutu krema veya krem şanti (pudingin üzerine dökülecek.)

Vişne peltesi için:

  1. 3 bardak vişne suyu
  2. 1 paket vanilyalı puding veya 3 kaşık nişasta ve 1 vanilya

YAPILIŞI:

  1. Kek malzemeleriyle bildiğiniz gibi bir kek hazırlayın ve pişirin.
  2. Kek pişerken pudingi hazırlayın ve sıcakken kekin üzerine dökün.
  3. Pelteyi pişirip soğumaya bırakın.
  4. Kek tamamen soğuyunca, hazırladığınız kremayı pudingin üzerine yayın.
  5. En üste pelteyi dikkatlice dökün ve üzerini düzeltin.
31 thoughts on “Vişne Pelteli Pasta

  1. Sevgili lavantin hanimcigim,himmm ne guzel bir pasta,visne olan herseyi severim yiyenlere afiyet olsun.Ellerine saglik.Gorusmek uzere ayrica sizi linklerime eklemek istiyorum izin verirseniz. sevgilerimle.

  2. Serap Hanım, teşekkürler, ikimizde Almanya’dayız buyrun diyeceğim size ama…Ayrıca rica ederim linklerinizde olmak beni mutlu eder.Selamlar…

  3. pastaniz cok güzel görünüyor . siz üzerindeki kirmizi pelteyi nasil yaptiniz puddingle mi yoksa nisastayla mi ??? almanyanin neresindensiniz .

  4. Lavantin, ne guzel bi rengi var bu pastanin. Demek pelte, visne suyu ve nisasta ile yapiliyor. Ben de merak ederdim hep, hazir sanardim. Tesekkurler, yeni bir sey ogrenmis oldum 🙂

  5. günaydın. Merhaba lavantin ne kadar marifetli bir bayansın 🙂 Sürekli yeni yeni tarifler.ve çoğuda başarılı ve insanların iştahını kabartacak mamalar…Ellerine sağlık bunu bende denemek istiyorum. Bakalım ne zaman kısmet olur 🙂

  6. Lavantincim ellerine sağlık çok harika görünüyor. Maşallah çok beceriklisin Bütün tariflerini kontorol ettim

  7. Merhaba,cuma yazısında benim yorumumum üstünde anonim başka bir yorum var o bana ait değildi.Bu arada ben Kastamonuda oturuyorum.sevgiler…Nazife

  8. Merhaba sevgili arkadaşım ellerine sağlık pasta harika olmuş.Yiyenler bence çok şanslılar herkese afiyet olsun.Sevgilerimle.

  9. Bayılırım vişneli pastalara…Hemen denenmeli ellerine sağlık canım;))muhabbetle…

  10. Ya ben bu renk uyumunu çok seviyorum tatları da tabiki ama renkler iştah açıyor.Ellerine sağlık Lavantin…

  11. merhaba,pastaniz cok lezzetli görünüyor,bende yakinda yapmaya karar verdim fakat ,puding i pisen kekin üzerine dökme kismini tam anlayamadim.

  12. Uzun zamandir bloglari gezemiyordum.Bugun soyle hizlica bir bakayim dedim.Bir de ne goreyim tarifim denenmis cok sevindim begenildigine.Krema koymak iyi fikir.Ellerine saglik demeden gecemedim.selamlar

  13. Aay cok nefis görünüyor.Yapmayin blog dostlarim bunu,bu güzel pastalarinizi görünce gidip kendimizi tatliya vuruyoruz :)sonrasi malum….Kilo aldirmayan tatli yokmuuuu!:)

  14. Eline sağlık canım,yaz sıcaklarında soğuk olarak güzel gider bu tatlı….Selamlar…

  15. Selam ile…ellerine saglik lavantin abla, cok güzel..Mutlaka denemem lazim :)Sen arasindaki Puddingine Nisastami Kullandin yoksa pudding mi?? Pudding kullandigimiz zaman biraz sari olur galiba..?!Sevgilerimle Hatice

  16. Lavantin MerhabaYaz için çok ideal bir pasta, çokta lezzetli görünüyor eline sağlık.Hesna

  17. Betül’cüğüm övgü övene ait canım. denersen birde sende görürüz.Sevgiler…Özlem sağol, inşallah hoşuna gitmişlerdir, keyifli bir gezi olmuştur senin için.Selamlar…

  18. Sevgili Nazife, anonim olunca sen sandım kusura bakma canım. Ne güzel kastamonu yemeklerinide anlatırsın bize.Selamlar Kastamonu’ya…Seda, teşekkür ederim. Diyetteyim ama arada bir az yemek şattıyla tatlısızda olmuyor.Selamlar…

  19. Mineli, sağol yiyenler sevdiğim bir arkadaş gurubuydu. severek yaptım ve ikram ettim.selamlar…Peri’ciğim, seversen hemen dene derim. Hoş ve hafifti.Selamlar…

  20. Esra, pembe bir bluz, beyaz kemer ve kremrengi bir etek gayet güzel olurdu, renk uyumundan yana. :)))Selamlar canım…Almula, teşekkür ederim.Selamlar…

  21. Anonim, ben Offenbach’tayım. Pastanın üzerine Vanilyalı puding kullandım. Ancak nişastada aynı görevi görür. Selamlar…Minik kuş rica ederim canım, bende sizlerden çok şey öğreniyorum.Selamlar… 30 Mayıs 2007 Çarşamba 14:27

  22. Anonim arkadaşım, kek pişince hazırlanmış olan pudingi henüz soğumadan kekin üzerine döktüm. İkiside sıcakken yaptım bu işi.Selamlar…Umran, yanlız değilsin kardeşim, bende günlerdir kendi sayfama bile bakamıyorum.Kremayı daha çok koysam, tadı daha belli olsaymış diye düşünmüştüm.Selamlar…

  23. Rabia, zaten şu anda diyet yapıyorum bende. Genellikle tatlılarada yağ oranın ve şekeri hep az kullanırım. Yanısıra sütlü tatlılarda tatlandırıcı tercihim. Sağlıklı mı? bilemiyorum ama kullanıyorum.Sevgiler…Oya’cığım, meyve tadlerı daha bir aranır oldu, haklısın canım.Selamlar…

  24. Hatice, güzel kardeşim, ben arasına tarifteki karışımı, üzerineyse puding kullandım. Sarı olmuyor süt koymayıp su ile yaparsan. Ruf’un toz pudingini kullanıyorum.Sevgiler canım…Hesna teşekkürler canım. Yiyenlerde aynı şeyi düşünmüştür herhalde.selamlar…

  25. yanlis anlamadiysam önce kek tabani,sonra rufun vanille puddingi, sonra sahne, roter tortenguß ????

  26. Anonim,keki pişirdim ve tarifteki pudingi hazırladım. Puding ve kek sıcaktı üzerine döktüğümde. Onları soğuttum ve sahne döktüm. En üstünede (istersen pudingi pişir vişne suyuyla, istersen vanilyalı pudingi aynı oluyor)pembe olan pelteyi döktüm.Ayrıca, aradaki kata dediğin gibi ruf’un vanilyalı pudinginide dökebilirsin. Tat olarak etkilemez.Birde, isimini yazarsan daha iyi olur, benede anonim demekten kurtulurum. :))Hayırlı geceler…

Bir Cevap Yazın

