Fatih'in Vakfiyesi

“Ben ki İstanbul fatihi aciz kul Sultan Mehmet Han’ım! Bizatihi alnumun teriyle kazanmış olduğum paramla satun alduğum İstanbul’un taşluk mevkii’nde bulunan ve sınırları belli yüz otuz altı bap dükkanımı aşağıdaki şartlar muvacehesinde vakf-ı sahih eyledum. İş bu gayr-i menkulatumdan gelecek gelirlerden İstanbul’un her sokağına ikişer kişi tayin eyledum. Bunlar, ellerine bir kap içerisinde kireç tozu ve kömür külü karışımı olduğu halde günün müteaddit saatlerunde sokakları gezeler. Tükrüklerin üzerine bu tozu dökeler ( kirecin mikrop öldürücü etkisini unutmayalım) ki, yirmişer akçe alalar…

“Ayrıyeten, on cerrah, on tabip ve üçte yara sarıcı ( hemşire- sağlık memuru) tayin eyledum. Bunlar dahi, ayın belli günlerinde İstanbul’a çıkalar, istisnasız her kapuyu vuralar ve şifası mümkin ise tedavi edeler; değilse kendulerunden hiç bir karşıluk beklemeksizin darülacezeye ( yoksullar bakımevine) kaldırarak orada iyileştirsinler.

Yavuz Bahadıroğlu
BİZ OSMANLIYIZ

Bu vakfiye daha bu gibi güzelliklerle devam ediyor. Ben sıkmamak adına kısa tuttum. O zamanın medeniyetinin yanında şimdiki medeniyetsizliğe bakınca insanın ağlayası geliyor. Bu mübarek insanlar devirlerinde her girişimlerini insana ve onu yaradana hizmet olarak yapmışlar. Geçmişimizden alacağımız daha çoook ders var. Allah bizleri onların torunları olmaya layık etsin.

Herkese hayırlı ve huzurlu cumalar diliyorum.

8 thoughts on “Fatih'in Vakfiyesi

  1. Hakikaten Allah layık etsin bizleri de…Çok fırın ekmek yememiz gerekiyor bu yüce gönüllü insanların saflarına katılmak için çooook…Hoş bir paylaşımdı canım sağol…

  2. Sevgili Şükran, onlar gibi olamasakta benzemek için gayret, en azından onlara karşı hayranlık varya bunada şükür. Ya Kökümüze karşı tam gafil olsaydık Allah korusun.Selametle…Hatice’ciğim sağol canım kardeşim. Seni sayfamda görmek beni çok mutlu ediyor. Ayrıca seninle yaeni paylaşımlarım olacak inşallah. Selamlar, sana ve ailene…

  3. Lavantin hanimcigim,cuma yazilarin cok guzel bir nuktede olsa hatirlattigin icin cok sagol,devamini merakla bekliyorum. Selamlar.

  4. Serap hanım, teşekkür ederim. Cuma yazılarına olan ilgi her zaman beni mutlu ediyor.Selametle…

  5. cikolatali rulolarda kulandigniz schwartau glazürün ismini tam olarak yazarmisiniz ???? bide anlamadigim 50g sütlü ve beyaz cikolata yaziyor .ama beyaz cikolatayi nerde kulaniliyor ???

  6. Yine ben,artık alıştım ya yorum yazmaya devamı gelir inş.yorumuma yazdığınız cevap ta beni çok mutlu etti.cuma yazılarınızı da zevkle takip ediyorum.mail yollayacağım.sizinle görüşmeyi bende çok isterim.Sevgiler…Nazife

Bir Cevap Yazın

