Piza Ekmek

Devletşah‘ta görmüştüm bu güzel ekmeği ve benim gözdelerim arasında. Artık ekmek makinasında gözüm kapalı ekmek yapar oldum. Kabardı, kabarmadı derdi olmadan rahatlıkla uygulanabilen bu ölçüler, kendi ölçülerim. Ekmek makinasında ekmek yaptıkca sizlerle paylaşacağım inşallah. Uzun bir ara vermiştim ekmek yapımına çünkü. Tadı garanti ve kolay bayatlamıyor. Ekmak makinası olanlar, en kısa zamanda deneyin bence.

160

MALZEMELER:

  • 1 + 1/8 cup su
  • 2,5 yemek kaşığı erimiş margarin veya sıvıyağ
  • 1 yemek kaşığı şeker
  • 2 tatlı kaşığı tuz
  • 1 tatlı kaşığı toz maya (ben RUF markası kullanıyorum çok memnunum.)
  • 3 cup un

Sonradan eklenen malzeme:

  • 2 közlenmiş kımızı biber veya tavada kavurun
  • 1/2 bardak yeşil zeytin
  • Sarımsak tozu, kekik, reyhan (bu ikisi yerine piza baharatı da kullanabilirsiniz)

YAPILIŞI:

  • Herzaman sıvı malzemenin en alta konması lazım.
  • Suyu ve yağı makinanın haznesine koyun.
  • Üzerine unu sıvı malzemenin üzerini tamamen kapatacak şekilde koyun.
  • Unun üzerine kaşık yardımıyla 3 tane çukur açın. Dikkat edin çok derin olup suya ulaşmasın.
  • Açtığınız oyuklara tuz, şeker ve mayayı birbirlerine karşmamasına dikkat ederek koyun. Unun üzerine koyduğunuz malzemenin birbirine temas etmemesi önemli bir nokta. Ya zamanından önce kabarıp söner yada maya çabucak ölür.
  • Hazneyi makinaya yerleştirin, normal ekmek, gramaj olarak küçük ekmek ve orta kabuk ayarında makinayı çalıştırın.
  • Makina hamuru yoğurup malzeme eklemeniz için uyarı sinyali verdiğinde diğer malzemeleri ekleyin ve kapağını kapatın.
  • Hamur yoğurma işlemi bitince içindeki hamuru bir kenara itip karıştırma bıçağını mutlaka çıkarın. Böylece ekmeğin ortasına büyük bir çukur oluşmaz.
  • Piştikten sonra rahat kesebilmek için bir beze sarıp ılımasını bekleyin.
12 thoughts on “Piza Ekmek

  1. Sevgili Lavantin,Bi ara ben de çok yapardım makinemde. Bu aralar nedense ara verdim. Sende görünce yeniden yapmak istedim. Bu arada tarifindeki tatlı kaşığı, makineden çıkan kaşık ölçüsü değil mi? Yani tea spoon mu?Sevgilerimle.

  2. Sevgili Lavantin, bu harika ekmeğe yorum bırakmadan geçemedim, ekmek makinası alma zamanı gelmiş sanırım..ellerine sağlık..sevgiler

  3. Özlem, tatlı kaşığı ölçeğin küçük tarafı, yemek kaşığıysa ölçeğin büyük tarafı.Bende aylardır ilk kez yaptım.Sevgiler…Hatice, ekmek makinasını tavsiye ederim, çünkü en azından hamur yoğurmaktan kurtulurusun. :))Ziyaretin içi teşekkürler.Allah yar ve yardımcın olsun.

  4. Sevgili Lavantin, nefis bir tarif olmuş. Ellerine sağlık. Reyhanı pek severim. Ekmekte çok güzel olmuştur eminim…

  5. Lavantin’ciğim, ekmeğinde etkinlik için yaptığın rulolarda harika olmuş.Ellerine emeğine sağlık.Sevgilerimle…

  6. Merhaba, ekmek çok güzel görünüyor, ellerine sağlık. Belli ki çok memnunsun, ekmek makinenin marka ve modelini yazarsan sevinirim.

  7. bir kere ben de boyle gibi bir ekmek denemsitim ama malzemeleri cimrice koymusum, tadi anlasilmadi bile :)aklimda bulunsun, paylastign icin sagol lavantin’cigim

  8. Sevgili lavantin hanim,iadeyi ziyarete geldim size.Sayfaniz cok guzel birbirinden guzel tarifler var.Ekemeginiz cok guzel gozukuyor hatta benimde ekmek makinam var en kisa zamanda denyecegim.:) Alttaki kurabiye tarifine diyecek soz bulamiyorum,hayran kaldim acikcasi.Ellerinize saglik. Hep gorusmek uzere. Sevgilerimle.:):)

  9. Zerrin’ciğim, gerçekten çok yakışıyor. Mutlaka denemelisin.Selamlar, sevgiler…Ablacığım sağol, gözlerim hep seni aradı ama yoktun etkinlikte.Selamlar…

  10. Defne, bu makinadan önce farklı bir model almıştım ve ertesi günü değiştirdim. Bunu almamada tamamen tevafuk oldu. Markasını ve görüntüsünü katagorilerimden “diğer” linkini tılarsan “aldım- kullandım- sevdim” oyununda tanıtıyorum, oradan daha net görebilirsin.Selamlar…Sevgili Lama, içindeki baharatlar merak etme kendini unutturmuyor. 🙂 Malzeme tarifteki gibi ama yinede tadı pekte hissedilmiyor.Selamlar…Serap Hanım, sayfama hoşgeldiniz. Güzel sözlerinize teşekkür ederim.eminim ekmek hoşunuza gidecektir. Selamlar, sevgiler…

  11. Herkesin ekmek makinasi var benim gibi üsengecin yok yaa.Lavantin verdigin tarifler ve püf noktalari harika.birgün yapmaya karar verirsem kullanirim:):)Sevgiler

  12. Rabia’cığım, bu alet benim olmazsa olmazlarımdan oldu. Alınca onsuz günlerine yanacaksın. :))Salıcakla kal canım.

Bir Cevap Yazın

